شروع عصر جدید در امپراطوری ژاپن

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، برای نخستین بار در دو قرن گذشته، یک امپراطور در ژاپن از مقام خود استعفا داد. آکی هیتو 85 ساله امروز سه شنبه تخت امپراطوری ژاپن را به پسر خود، ناروهیتو واگذار و یک روز مهم را در تاریخ ژاپن ثبت کرد.

شروع عصر جدید در امپراطوری ژاپن

امپراطور 85 ساله ژاپن چندی پیش به علت کهولت سن و ناتوانی در انجام وظایفش از مردم ژاپن عذرخواهی کرد و خواست به او اجازه دهند کنار برود؛ ژاپنی ها هم عذرش را پذیرفتند و امروز با شکوه بسیار او را از کاخ امپراطوری به اقامتگاه جدیدش بدرقه کردند. فردا چهارشنبه هم ژاپن، کشوری که سن بازنشستگی در آن 60 سال است، در نخستین روز امپراطوری ناروهیتو 59 ساله قرار گرفته است. او با شعار ریوآ به معنای هارمونی زیبا کار خود را شروع می نماید.

به گزارش دویچه وله، فولکر اشتانتسل، سفیر سابق آلمان در ژاپن بر این باور است که ناروهیتو خیلی زود پیروز خواهد شد، جای خالی پدر را پر کند. او می گوید: او جوان تر و کنجکاوتر از پدر خود است، تجربه جهانی بیشتری دارد و در انگلستان تحصیل نموده است.

ماکوتو واتانابه، فرمانده ارشد پیشین دربار ژاپن نیز بر این باور است: ناروهیتو در تمامی این سال ها با دقت فعالیت های پدر خود را دنبال نموده و به سخنان او گوش داده است و این، انتقال تجربه تنها محدود به مسائل رسمی نمی گردد، بلکه محدوده زندگی خصوصی را نیز در بر می گیرد.

او فردا سه نماد مربوط به امپراطوری، یک شمشیر، یک آینه و یک زنجیر شانس را که در داخل یک صندوقچه دربسته قرار گرفته است، دریافت می نماید و رسماً امپراطور جدید ژاپن می گردد اما شروع به کار ناروهیتو حدود 5 ماه دیگر و در پاییز است که در حضور بیش از 2500 میهمان از ژاپن و سایر کشورها طی مراسمی رسمی اعلام می گردد.، روزنامه الکترونیکی ایران

منبع: ایران آنلاین

به "شروع عصر جدید در امپراطوری ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عصر جدید در امپراطوری ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید