باند بازی به فعالیت های فرهنگی آسیب وارد می نماید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، استاندار فارس توضیح داد: اگرچه سیاست را بستر هر فعالیتی در زندگی اجتماعی می دانم اما باند بازی و سیاسی بازی به فعالیت کانون ها و مباحث فرهنگی آسیب وارد می نماید.

باند بازی به فعالیت های فرهنگی آسیب وارد می نماید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، عنایت الله رحیمی یکشنبه 8 اردیبهشت در جلسه کانون فرهنگی مساجد استان با بیان اینکه جامعه اسلامی هرچه دارد از مسجد است، گفت: نقطه آغاز حرکت های اسلامی و محور همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چه در بعد نرم افزاری و سخت افزاری و چه کالبدی از مساجد بوده است.

وی ادامه داد: مساجد از زمان ورود اسلام به ایران در کنار بازار مظهر فعالیت های مالی، در جوار مدارس نماد فعالیت های آموزشی و فرهنگی بوده است و همچنین در کنار دارالحکومه شکل گرفته بودند.

استاندار فارس با تصریح بر اینکه مساجد هسته اولیه فعالیت های گروهی بوده است، اضافه کرد: اما در عصر جدید تا حدودی این مطلب به فراموشی سپرده شده است.به گونه ای که در شهرها و شهرک های ساخته شده کمتر به چارچوب فرهنگی غنی اسلامی به مساجد که مرکز زیست بوده، توجه شده است.

رحیمی با بیان اینکه امروز نقش های مختلفی برای مسجد تعریف شده، ایجاد یک تشکل در قالب کانون های فرهنگی هنری را از جمله آنها دانست و گفت: باید مسجد را به گونه ای بیاراییم که جاذب مؤمنین و جوانان باشد.

وی با تاکید بر تعریف شاخص برای فعالیتهای فرهنگی، عنوان نمود: با گسترش روحیه نوع دوستی، اخوت و برادری و رعایت شئونات اسلامی در جامعه گسترش شاهد فعالیتها در کانونهای فرهنگی هنری مساجد خواهیم بود.

استاندار فارس همچنین در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه باید در تصمیم گیری ها تجدیدنظر کنیم تا شاهد جذب بیشتر نیروهای جوان در مساجد باشیم، اظهار داشت: زمانی این مهم اتفاق می افتد که حرف و عمل مان یکی باشد؛ اگر از حفاظت از بیت المال صحبت کردیم اما برخلاف آن عمل کنیم یعنی تبلیغ ضد ارزش نموده ایم و این موجب می گردد یک گسست بین نسل جوان ایجاد گردد.

رحیمی با بیان اینکه اگر طرح های فرهنگی در چارچوب گروهی، جناجی و سیاسی قرار گیرند، در نطفه خفه خواهند شد، تاکید نمود که با رفتار عملی مبلغ ارزش های اسلامی باشیم.

وی همچینن از جای خالی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی فارس در این جلسه انتقاد کرد و گفت: پذیرفته نیست که به جای مدیران این دستگاه ها، نماینده اعزام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "باند بازی به فعالیت های فرهنگی آسیب وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باند بازی به فعالیت های فرهنگی آسیب وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید