تحقق هزار میلیارد تومانی بودجه غیر نقد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، بهاره آروین در نود و یکمین جلسه شورا و پس از ارایه گزارش خزانه دار شورا در خصوص عملکرد درآمد و هزینه های شهرداری تهران گفت: برخی از موارد عدم تحقق بودجه ها همانطور که آقای رسولی اشاره داشتند به دلیل تاخری است که در ثبت اسناد ایجاد می گردد.

تحقق هزار میلیارد تومانی بودجه غیر نقد

وی ادامه داد: بر طبق گزارش سازمان املاک عملکرد بودجه غیر نقد بیش از ارقامی است که گفته می شود و تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان بودجه غیر نقد در قالب دیون انجام گردیده که تنها در حساب های مالی درج نگردیده است.

محسن هاشمی هم در این رابطه گفت: تشکری داریم از شهرداری تهران بابت عملکردشان در بودجه نقد که تا انتهای مرداد ماه امسال عملیات بودجه نقد مناسب بوده و مطابق بودجه مصوب سال 97 پیش رفته است.

وی ادامه داد: آنچه ما در آن دچار مشکل هستیم تحقق بودجه غیر نقد است که از 4 هزار میلیارد تومان 6 ماهه نخست تنها 170 میلیارد تومان تا انتهای مرداد ماه برآورده گردیده است که این غیر قابل قبول است.

در این رابطه مجید فراهانی نیز گفت: بخشنامه آقای نجفی در سال گذشته به هیچ عنوان سبب نشد که خدشه بر مصوبه شورای شهر در خصوص دستورالعمل غیر نقد، وارد شود.

وی در شرح بخشنامه شهردار سابق گفت: یعنی آنکه آن بخشنامه در زمان کوتاه جهت ساماندهی بحث غیر نقد بود و الزامی برای توقف کامل جریان غیر نقد نیست. شهرداری تهران از این موضوع شکایت دارند که اجازه تهاتر و اجازه دریافتی غیر نقد برایشان امکان پذیر نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اعلام کرد: با آنالیز هایی که داشتیم بهانه تنها بخشنامه شهردار سابق بوده است و با شرحاتی که آقای رسولی، خزانه دار عنوان کردند، معین شد این بخشنامه به هیچ عنوان به لحاظ قانونی، به عنوان نقض مصوبه شورای شهر نیست.

وی افزود: آن بخشنامه ناظر بر این بود که تنها در مدت کوتاه این اتفاق بیفتد تا ساماندهی صورت بگیرد. ما نمی دانیم بخشنامه جدید چه زمانی اعلام می شود و تا زمان اجرایی شدن، دو ماه زمان میبرد که این زمان طلایی را از دست می دهیم.

فراهانی در خاتمه گفت: از این رو، خواهش من این است که بر اساس دستورالعمل سابق که مصوبه شورا است اعلام شود تا جریان غیر نقد به راه بیفتد تا شهر بیش از این معطل نشود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحقق هزار میلیارد تومانی بودجه غیر نقد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق هزار میلیارد تومانی بودجه غیر نقد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید