صدور حکم دستگیری مورالس به اتهام فتنه و تروریسم

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، دادستان بولیوی حکم دستگیری اوو مورالس، رئیس جمهوری مستعفی و در تبعید این کشور را به اتهام فتنه و تروریسم صادر کرد.

صدور حکم دستگیری مورالس به اتهام فتنه و تروریسم

به گزارش وبلاگ ورزشی ها به نقل از رویترز، وزیر کشور بولیوی روز چهارشنبه تصویر حکمی را در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد که به نظر می رسد حکم بازداشت مورالس باشد. رئیس جمهوری پیشین بولیوی متهم است با دامن زدن به خشونت ها پیش و پس از استعفا و کناره گیری 35 نفر از شهروندان را به کام مرگ کشانده است. آرتورو موریو کنار تصویر حکم نوشت: برای اطلاع شما آقای مورالس.

مقام های رسمی بولیوی می گویند مورالس از هواداران خود داخل کشور خواسته با ایجاد هرج و مرج در شهرها دولت انتقالی به رهبری جنین آنیه س را ساقط کنند. خانم آنیه س پس از کناره گیری مورالس در 10 نوامبر و خروج او به مقصد مکزیک، قدرت را دست گرفت و رئیس جمهوری موقت شد. نخستین رئیس جمهوری بومی بولیوی تمام اتهام ها را علیه خود رد کرده و با کودتا خواندن برکنار شدن از قدرت، از هفته گذشته به آرژانتین پناهنده شده است.

بر اساس قانونی که تازه به تصویب مجلس رسیده، مورالس دیگر نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود اما او روز سه شنبه اعلام کرد از نامزد حزب خود در انتخابات آینده حمایت می کند. هنوز زمان دقیق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده و مقام های دولت انتقالی بولیوی نگران آن هستند که رئیس جمهوری پیشین آرژانتین را به پایگاهی برای فعالیت علیه آنها و طراحی نقشه بازگشت به قدرت تبدیل کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "صدور حکم دستگیری مورالس به اتهام فتنه و تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور حکم دستگیری مورالس به اتهام فتنه و تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید