غیبت عجیب ستارگان جوان در مرکز کهکشان راه شیری

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تیم بین المللی از اخترشناسان متوجه شده اند این بخش از کهکشان راه شیری خالی از ستارگان جوانی است که Cepheids نامیده می شوند.

غیبت عجیب ستارگان جوان در مرکز کهکشان راه شیری

این یافته نشان می دهد اگرچه این دسته از ستارگان جوان در نواحی نزدیک به قلب کهکشان راه شیری وجود دارند اما در منطقه ای از این کهکشان که به عنوان داخلی ترین بخش کهکشان راه شیری شناخته می گردد اثری از ستارگان جوان نیست. این منطقه ویژه تا شعاع 8 هزار سال نوری از مرکز کهکشان راه شیری وسعت دارد.

ستارگان جوانی که تحت عنوان Cepheids شناخته می شوند از اهمیت زیادی برای اخترشناسان برخوردارند زیرا به آنها در دستیابی به درکی روشنتر از چگونگی انتشار ستارگان در سراسر عالم یاری می نماید.

این دسته از ستارگان که بعضی از آنها تنها 10 میلیون سال عمر دارند، پالسهای نوری فراوری می نمایند که اخترشناسان از روی آنالیز نورشان می توانند محاسبات دقیقی درباره فاصله آنها انجام دهند.

اخترشناسان با تکیه بر نتایج به دست آمده از این آنالیزها می توانند تخمین دقیقی درباره چگونگی پیدایش عالم ارایه نمایند.

اخترشناسانی از ایتالیا و آفریقای جنوبی درحالی که به جستجو برای کشف ستارگان Cepheids در مرکز کهکشان راه شیری مشغول بودند در کمال تعجب متوجه شدند که منطقه وسیعی در بخش مرکزی وجود دارد که فاقد ستارگان جوان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "غیبت عجیب ستارگان جوان در مرکز کهکشان راه شیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت عجیب ستارگان جوان در مرکز کهکشان راه شیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید