نماینده گناباد: در حوزه زیرساخت ها در کشور کوتاهی شده است

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سیل خسارت سنگینی بر جای گذاشته است، گفت: امروز 28 استان و 269 شهر و 5148 روستا براثر سیل خسارت دیده اند. حجم خسارات وارده بسیار بالا بوده و جبران آن به تنهایی از توان دولت خارج است.

نماینده گناباد: در حوزه زیرساخت ها در کشور کوتاهی شده است

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، حمید بنایی در جلسه علنی امروز با اشاره به وقوع سیل در کشور اعلام کرد: مطابق گزارش ها در مناطق سیل زده همه نیروها پای کار بودند. امیدواریم با درایت وزارت کشور یک صدا همه برای حل مسائل مردم دست به دست هم دهند.

وی اضافه کرد: سازمان هواشناسی از سال 1389 فقدان رادار هواشناسی را در کشور اعلام نموده است و از 24 رادار مورد احتیاج تنها 9 رادار در کشور موجود است، چرا بعد از 10 سال رادار برای سازمان هواشناسی تهیه نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نبود نیروی متخصص کافی و ارتباط بین المللی و منطقه ای در مورد هواشناسی و رایانه های مخصوص هواشناسی باید مورد توجه قرار گیرد. در حوزه زیرساخت ها در کشور کوتاهی شده است، چرا پلی که چند سال از ساخت آن گذشته است در سیل تخریب شده، حتما باید پیگیری های لازم انجام گردد.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ساخت وساز در حاشیه رودخانه ها و عدم نظارت بر صدور مجوزهای ساخت وساز در حوزه رودخانه ها باید آنالیز گردد. چرا لایروبی رودخانه ها متوقف شده است؟

بنایی در ادامه تاکید نمود: حدود 1.6 میلیون هکتار جنگل بلوط در لرستان و 1.5 هکتار جنگل در شمال کشور تخریب شده است. چه کسی جوابگوی این موضوع است؟ امروز 28 استان و 269 شهر و 5148 روستا براثر سیل آسیب دیدند. 50 هزار میلیارد برآورد خسارت سیل است که جبران آن از توان دولت خارج است. یاری های مردمی و نهادهای بین المللی برای جبران خسارات باید در کنار دولت قرار گیرد. سیل در استان خراسان رضوی به نیشابور، طرقبه و گناباد بیش از 300 میلیارد خسارت زده است. دولت به قول هایی که به مردم سیل زده داده است عمل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نماینده گناباد: در حوزه زیرساخت ها در کشور کوتاهی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده گناباد: در حوزه زیرساخت ها در کشور کوتاهی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید