نوروز به کجا برویم، 7 سفر به سرزمین زیبای الشتر، با جاذبه های گردشگری استان لرستان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، برخی خاورشناسان سرزمین الشتر را همان نیسا دانسته اند البته برخی از افراد نیز در این نظریه تردید دارند.

نوروز به کجا برویم، 7 سفر به سرزمین زیبای الشتر، با جاذبه های گردشگری استان لرستان آشنا شوید

به گزارش خبرنگار ، استان لرستان 11 شهرستان با نام های ازنا، الیگودرز، بروجرد، پلدختر، خرم آباد، دورود، دوره، دلفان، رومشکان، سلسله (الشتر) و کوهدشت دارد. شهرستان سلسله از دو بخش با نام های بخش مرکزی شهرستان سلسله و بخش فیروزآباد تشکیل شده است. از دهستان های شهرستان سلسله می توان از ندر، دوآب، قلعه مظفری، هنام، یوسف وند، فیروزآباد و قلائی نام برد. الشتر در مرکز شهرستان سلسله قرار گرفته است. این شهر یکی از زیباترین منطقه های گردشگری استان لرستان است.

با نگاهی بر گذشته این شهر متوجه می شویم که برخی خاورشناسان سرزمین الشتر را همان نیسا دانسته اند البته برخی از افراد نیز در این نظریه تردید دارند؛ نیسا مکانی است که داریوش در کتیبه بیستون از آن یاد کرده است.

الشتر در گذشته با نام های لاشتر، الیشتر، لیشتر و نیسا شناخته می شد. گردو، عسل، چوب، غلات و گندم ره آورد های الشتر هستند. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به قلعه مظفری، پل کاکارضا، پل هنام، تپه گریران و دژ شینه اشاره کرد. تپه گریران که در روستایی به همین نام قرار گرفته، متعلق به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است. تاریخ ایران باستان از تشکیل دولت ماد شروع شده و تا پایان حکومت ساسانیان ادامه داشته است.

نام تپه گریران در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1380 در لیست آثار ملی کشورمان ثبت شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نوروز به کجا برویم، 7 سفر به سرزمین زیبای الشتر، با جاذبه های گردشگری استان لرستان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز به کجا برویم، 7 سفر به سرزمین زیبای الشتر، با جاذبه های گردشگری استان لرستان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید