واکنش آلمان به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، دولت آلمان از برنامه های دولت فرانسه برای سرکوب اعتراضات جلیقه زردها حمایت نموده و این اعتراضات را محکوم کرد.

واکنش آلمان به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی ها به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، دولت آلمان هم آشوب ها و ناآرامی ها در اعتراضات جنبش جلیقه زردها در روز شنبه در پاریس را محکوم کرد.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت: فوران خشونت و خشم ویرانگر در پاریس در اواخر هفته گذشته وحشتناک بوده و با اعتراضات صلح آمیز دموکراتیک هیچ ربطی ندارد.

زایبرت همچنین توضیح داد که دولت آلمان در کنار دولت فرانسه در کوشش ها برای حفظ امنیت و نظم عمومی قرار گرفته است. به گفته وی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با ابتکار عمل مصاحبه موسوم به „Grand Débat که در چارچوب آن انسان ها می توانند شکایات و درخواستهای خود را ارائه دهند پاسخ درست و مهمی را به اعتراضات اجتماعی داده است.

دولت فرانسه به دلیل تشدید آشوب ها و ناآرامی ها تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و سیاستمداران اپوزیسیون دولت را متهم به درماندگی در برابر این وضعیت نموده اند. وزیر کشور و وزیر اقتصاد فرانسه قرار است روز سه شنبه در برابر سنا در این باره توضیحاتی را ارائه دهند.

پس از اعتراضات خشونت بار اخیر در شهر پاریس که منجر به غارت چندین فروشگاه و بانک شد، یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه تاکید نمود که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور در حال آنالیز ممنوعیت برپایی تظاهرات و اعتراضات در شانزالیزه است .

پس از آشوب ها و اغتشاشات روز شنبه که منجر به درگیری های شدید بین نیروهای پلیس و فعالان جنبش جلیقه زردهای فرانسه شد، ماکرون روز دوشنبه با وزرای دادگستری و کشور فرانسه دیدار نموده است .

در جریان اعتراضات روز شنبه ، تظاهرات کنندگان به بعضی مغازه ها و بانک ها حمله ور شده و آنها را غارت کردند .

ماکرون اعتراضات و خشونت های اخیر توسط جلیقه زردها را محکوم نموده و گفته است که معترضان به دنبال نابود کردن جمهوری فرانسه هستند .

ماکرون در نشست کابینه فرانسه به وزرا دستور داده است تا تصمیمات فوری را برای جلوگیری از تکرار اتفاقات اخیر پاریس اتخاذ کنند .

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط نوامبر 2018 شروع شده و علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون از اجرای بعضی اصلاحات اقتصادی و اقتصادی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است .

از شروع این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند .

تمنهای پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش آلمان به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آلمان به اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید