چهار وزیر دولت ائتلافی لبنان استعفا دادند

به گزارش وبلاگ ورزشی ها به نقل از الجزیره، روز شنبه معترضان در لبنان با طرح شکایاتی خواهان تغییر و تحولی فراگیر در نظام سیاسی لبنان شدند.

چهار وزیر دولت ائتلافی لبنان استعفا دادند

به همین دلیل، یکی از احزاب مسیحی لبنان موسوم به حزب نیروهای لبنانی- که از متحدان سنتی سعدحریری نخست وزیر لبنان بشمار می رود- بیان کرد که از دولت ائتلافی این کشور خارج می گردد.

در پی اعلام این کناره گیری، چهارتن از وزرای حزب مذکور از سمت خود در کابینه ائتلافی سعد حریری استعفا دادند.

در همین ارتباط، سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی گفت: ما متقاعد شدیم که دولت در برداشتن گامهای ضروری جهت برون رفت از این موقعیت ناتوان است.

این در حالی است که سعد حریری به کابینه ائتلافی خود تا شامگاه دوشنبه مهلت داده است که طرح اصلاحات را با هدف یاری به وضعیت مالی نامساعد دولت و تضمین دریافت یاریهای مالی از اهداکنندگان ارائه نماید.

کامیل ابوسلیمان وزیر کار مستعفی دولت لبنان مدت کوتاهی پس از اعلام کناره گیری خود به خبرگزاری الجزیره گفت که اعضای این حزب اعتقاد خود را به توانایی دولت برای اِعمال تغییر و برطرف مشکل از دست داده اند.

لازم به ذکر است که از ابتدای روز شنبه معترضان در مرکز شهر بیروت با سردادن شعارهایی که از رنج و تألم ناشی از تدابیر ریاضتی دولت و زیرساختهای ضعیف در لبنان حکایت داشت، خواستار اعمال تغییر و تحولی فراگیر در نظام سیاسی لبنان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چهار وزیر دولت ائتلافی لبنان استعفا دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار وزیر دولت ائتلافی لبنان استعفا دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید