گرجستان نماینده خود را به اسکار معرفی کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سینمای گرجستان فیلم درباره جنگ این کشور با روسیه را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار 2020 معرفی کرد.

گرجستان نماینده خود را به اسکار معرفی کرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم شیندیسی ساخته دیتو تشینتاشادزه روایتگر مبارزه فداکارانه اهالی روستایی کوچک به نام شیندیسی در جریان جنگ گرجستان - روسیه در سال 2008 است که در محل اصلی جنگ مقابل دوربین رفته است.

این فیلم که بر اساس حوادث واقعی و با فیلمنامه ای از ایراکیل سولومانداشویلی پس از یک دهه از این جنگ کوتاه ساخته شده نشان می دهد که نیروهای نظامی روس تا چند مایلی تفلیس پایتخت گرجستان نیز پیش رفته بودند.

پیش تر الجزایر با فیلم پاپیچا به کارگردانی مونیا مدور به عنوان اولین کشور نماینده خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار در سال 2020 معرفی نموده بود و گرجستان دومین کشوری است که وارد رقابت اسکار 2020 در این شاخه می گردد.

سال گذشته در مجموع 89 کشور فیلم منتخب خود را برای رقابت در این شاخه از اسکار ارسال کردند که در نهایت 87 کشور واجد شرایط رقابت شناخته شدند و در نهایت سینمای مکزیک با فیلم روما ساخته آلفونسو کوارون برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از سال جاری به شاخه بهترین فیلم بین المللی تغییر نام داده، اول اکتبر 2019 (10 مهرماه) مشخص شده است.

فهرست نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2020 روز 13 ژانویه (23 دی ماه) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ 9 فوریه (بامداد دوشنبه 21 بهمن) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گرجستان نماینده خود را به اسکار معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرجستان نماینده خود را به اسکار معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید