اجرای پیشگیری و کنترل آفات جنگلی در لرستان

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات پیشگیری و کنترل آفات و بیماری های جنگلی در استان خبرداد.

اجرای پیشگیری و کنترل آفات جنگلی در لرستان

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، شیرزاد نجفی اظهار کرد: عملیات کنترل و مبارزه با بیماری گیاه نیمه انگلی دارواش با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در 2400 هکتار از اراضی منابع طبیعی لرستان در حال اجراست.

وی با اشاره به این که مبارزه مکانیکی با گیاه نیمه انگلی دارواش در شهرستان های خرم آباد و کوهدشت انجام می گیرد، اضافه کرد: گیاه دارواش به علت داشتن سبزینه، گیاهی نیمه انگلی است که روی درختان جنگلی از جمله بلوط فعالیت می نماید و به علت نیمه پارازیت و اپی فیت بودن می تواند فتوسنتز کند.

نجفی توضیح داد: به منظور جلوگیری از انتشار این آفت سال جاری در سطح 2400 هکتار از جنگل های استان اقدام به مبارزه مکانیکی شد و این کار به صورت هرس، سوزاندن شاخه ها و سرشاخه های آلوده انجام می گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان این که خوشبختانه این مبارزه مکانیکی تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار آن در جنگل های منطقه داشته است، اضافه کرد: پس از مبارزه با آفت ادامه رشد درختان آلوده به حالت اول خود برگشته و شادابی مطلوبی در تاج درختان مشاهده می گردد.

نجفی صیانت از جنگل های استان را امری ضروری عنوان نمود و یادآور شد: با مشارکت و اشاعه فرهنگ حفاظت از جنگل ها می توان از خسارت های جبران ناپذیر به منابع و عرصه های طبیعی جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای پیشگیری و کنترل آفات جنگلی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پیشگیری و کنترل آفات جنگلی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید