اخلاق حرفه ای چیزی جز رعایت حقوق مردم در کسب وکار نیست

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، رییس دانشگاه علم و فرهنگ در آیین دانش آموختگان این دانشگاه با بیان این که امیدوارم دانشگاه در تربیت نیروهای متخصص و متعهد موفق بوده باشد، گفت: اخلاق حرفه ای چیزی جز رعایت حقوق مردم در کسب و کار نیست و مهم ترین حق مردم، احترام واقعی و بدون قید و شرط به آن هاست که این نگرش در فراوری کالا و محصولات، ارائه خدمت و ... نمود پیدا می نماید.

اخلاق حرفه ای چیزی جز رعایت حقوق مردم در کسب وکار نیست

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، دکتر هاشمی در آیین دانش آموختگان این دانشگاه اظهار کرد: دانش و اندیشه بال های رسیدن به قله های رفیع سعادت و کمال انسانی است و امروز شما با کسب دانش لازم درحال قدم گذاشتن به جامعه ای هستید که بیش از همیشه احتیاجمند حضور ارزشمند شماست.

وی اضافه کرد: به فرموده حضرت رسول اکرم (ص)، بهترین مردم کسی است که بیشتر به مردم سود برساند. درحال حاضر شما در جایگاهی قرار دارید که مجهز به دانش هستید و برای سودرسانی به جامعه آماده می شوید و پس از این، اندیشه چگونگی خدمت می تواند ادامه مسیر شما را به بهترین شکل ممکن مشخص کند و باید توجه داشته باشید که هر یک از شما با توجه به تخصص و مهارت های خود در قسمتی مشغول خواهید شد، ولی در این مسیر یک نکته اصلی وجود دارد و آن تعهد به اخلاق انسانی و حرفه ای است.

دکتر هاشمی گفت: رویکرد مورد احتیاج جامعه امروزی را می توان بازگشت به عقلانیت و اخلاق دانست و این رویکرد بیشتر، رشته ها و حرفه هایی را تحت تاثیر قرار می دهد که در ارائه خدمت به انسان ها پیشتاز هستند. امروزه مسئولیت های اخلاقی در طیفی از مسئولیت های فردی- شخصی تا مسئولیت های فردی- شغلی گسترده گردیده است و از این رو اخلاق حرفه ای اهمیت خاص خود را یافته است.

وی تاکید نمود: اخلاق حرفه ای چیزی جز رعایت حقوق مردم در کسب و کار نیست و مهم ترین حق مردم، احترام واقعی و بدون قید و شرط به آن هاست که این نگرش در فراوری کالا و محصولات، ارائه خدمت و ... نمود پیدا می نماید.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ احترام واقعی به مردم را بازدارنده رفتارهایی چون تقلب، کم کاری، زیانکاری، فساد مالی و غیره دانست و اضافه کرد: اخلاق، منفصل از موضوعات مادی بوده و بعد معنوی را دربر می گیرد، ولی به واقع میزان توسعه و رشد واقعی و همچنین میزان تعهد به اصول انسانی هر جامعه بستگی به میزان توسعه و رشد اخلاق حرفه ای در تمام مشاغل علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم مهندسی و هنر و معماری دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر هاشمی در انتها گفت: امروز امیدواریم که دانشگاه علم و فرهنگ در تربیت نیروهای متخصص و متعهد موفق بوده باشد و به زودی شاهد جاری شدن خیر وجودی فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ در جامعه باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اخلاق حرفه ای چیزی جز رعایت حقوق مردم در کسب وکار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخلاق حرفه ای چیزی جز رعایت حقوق مردم در کسب وکار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید