ارزش طرح های راه آهن خوزستان 900 میلیارد تومان است

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سعید رسولی ظهر امروز در مراسم افتتاح قطار ریل باس شهری ایستگاه قدس- اهواز - کارون - میانداشت اظهار کرد: خوزستان تنها استانی است که دو اداره کل راه آهن دارد و ارزش ریالی مجموعه طرح هایی که در حوزه حمل و نقل ریلی در خوزستان هزینه گردیده که 900 میلیارد تومان است.

ارزش طرح های راه آهن خوزستان 900 میلیارد تومان است

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور گفت: ظرفیت جابجایی شبکه حمل و نقل ریلی در خوزستان نامحدود بوده و تنها محدودیت مربوط به محور اندیمشک به درود است که با راه اندازی بندر خشک این محدودیت نیز برطرف خواهد شد.

رسولی گفت: خط آهن دوم اهواز به اندیمشک نیز دهه فجر افتتاح می شود و ظرفیت برای جابجایی مسافر را بیشتر و کیفیت قطارهای مسافری محور جنوب را بهتر خواهد نمود.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور با بیان اینکه سرمایه گذاری سنگینی برای نوسازی قطارهای مسافری توسط بخش خصوصی احتیاج است، مطرح کرد: یک رام قطار 5 ستاره فدک نیز هفته ای یک بار در حال تردد در محور جنوب است که بهترین نوع قطار محسوب می شود که این قطارها با ضریب اشغال 95 درصد، جزء بالا ترین ضرایب اشغال قطار به شمار می روند.

وی اضافه نمود: در خوزستان تقاضای بسیار زیادی برای جابجایی بار داریم و یا باید از ظرفیت خطوط ریلی برای جابجایی مسافر استفاده کنیم؛ در حالی که می دانیم جابجایی مسافر بسیار مهم است.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور با بیان تلفات و تصادفات جاده ای در کشور زیاد است، گفت: بخش زیادی تصادف ها به جابه جایی بار در جاده ها مربوط می شود؛ سال گذشته حدود 17 هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند.

رسولی بیان نمود: ما برای کمک به کاهش قیمت حمل بار فولاد، کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات و حوادث جاده ای باید در بخش بار بیشتر خدمت کنیم.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور اضافه نمود: راه آهن شلمچه به بصره و بندر امام به خرمشهر جز طرح های مهم ریلی محور جنوب هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز گردیده و طی یک سال و نیم تمام می شوند.

وی اظهار کرد: ارتقای کیفیت سیستم حمل و نقل جنوب که به بخش خصوصی تعلق دارد، سرمایه گذاری سنگینی را برای نوسازی، تعمیر و تجهیز احتیاج دارد.

رسولی با اشاره به اینکه مطالعات ایستگاه جدید اهواز تمام گردیده است، گفت: این ایستگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود و دومین ایستگاه TOD در کشور است که به شکلی مدرن و همراه با مرکز تجاری و مرکز تفریحی - اقامتی ساخته خواهد شد.

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور در خصوص راه اندازی ریل باس شهری اهواز گفت: این ریل باس جزء قطارهای خودکشش است که چهار واگن داشته و ارزش تقریبی آن 50 میلیارد تومان است.

رسولی ادامه داد: این قطار هر بعدازظهر در خرمشهر متوقف گردیده و هر صبح به اهواز باز می شود و راه اندازی آن می تواند خدمات خوبی به شهروندان اهوازی ارائه دهد و در روزهای تعطیل و زمان گردشگری، با توجه به ظرفیت های گردشگری مغفول در مسیر این ریل باس، می توان از آن به عنوان قطار گردشگری درون استانی استفاده کرد.

وی در انتها بیان نمود: در این راستا تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان، شهرداری اهواز و شرکت ملی راه آهن ایران امضا می شود که بر اساس آن 12 ایستگاه در مسیر این ریل باس ایجاد می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارزش طرح های راه آهن خوزستان 900 میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش طرح های راه آهن خوزستان 900 میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید