رئیس مجمع عمومی سازمان ملل:همه باید به برجام پایبند باشند

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، نیویورک- خبرنگاران- رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در گفت و گو با خبرنگاران، برجام را حاصل توافق جمعی دانست که پای آن را امضا نموده اند، از این رو همه باید به آن پایبند باشند و احترام بگذارند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل:همه باید به برجام پایبند باشند

ماریا فرناندا اسپینوزا روز آدینه در پاسخ به این سوال خبرنگار وبلاگ ورزشی ها که گفته اید اولویت شما، چندجانبه گرایی است، برنامه معین شما برای حفظ و محافظت از توافق های بین المللی همچون برجام چیست، این مطلب را عنوان کرد.

وی ادامه داد: من فکر می کنم اتحادیه اروپا در این زمینه خوب عمل نموده است؛ آنها نقش برجسته ای در برجام داشته اند و بارها و بارها گفته اند که نیازمند یک نقش قوی بر اساس نظام بین المللی هستند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد توضیح داد: ما باید به مواردی که امضا می کنیم، احترام بگذاریم و به آن پایبند باشیم. من فکر می کنم پیغام اتحادیه اروپا در حفظ برجام بسیار بسیار روشن است همان گونه که در شکل گیری این توافق نقش مهمی داشته اند.

توافق هسته ای ایران در سال 1394 بین تهران و 6 کشور دنیا منعقد شد. این توافق مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد نهاده شد و بر اساس آن، قطعنامه های پیشین این شورا علیه ایران لغو شد.

اما با روی کار آمدن تیم جدید در کاخ سفید، دونالد ترامپ در هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری، آمریکا را از این توافق خارج کرد و تحریم های شدید یکجانبه علیه مردم ایران را بازگرداند.

با این حال، ایران و پنج کشور دیگر که شامل آلمان، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین می شوند به همراه ایران، کوشش دارند تا این توافق را زنده نگهدارند.

اروپام*1429

منبع: ایرنا

به "رئیس مجمع عمومی سازمان ملل:همه باید به برجام پایبند باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجمع عمومی سازمان ملل:همه باید به برجام پایبند باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید