مهدوی نیا: سعی داریم در 2 ماده قایقرانی کسب سهمیه کنیم

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان از برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی معلولان از 10 دی با حضور 6 قایقران در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی اطلاع داد.

مهدوی نیا: سعی داریم در 2 ماده قایقرانی کسب سهمیه کنیم

مسعود مهدوی نیا در گفت وگو با وبلاگ ورزشی ها، اضافه نمود: با توجه به این که در پارالمپیک 2020 توکیو به جز کایاک تک نفره در ماده ووا (تک پارو) نیز می توانیم برای نخستین بار کسب سهمیه داشته باشیم و در پارالمپیک 2020 شرکت کنیم، سعی داریم با برگزاری نخستین اردوی تیم ملی قایقرانی از دهم دی با حضور حداقل 6 قایقران (2 ورزشکار زن و 4 مرد) در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی، نفرات اصلی خود را برای حضور در مسابقات کاپ جهانی که اردیبهشت سال آینده در دویسبورگ آلمان برای دریافت کلاس بندی بین المللی قایقرانان در ماده ووا برگزار می گردد، گزینش کنیم. البته برای این که بتوانیم سهمیه های بیشتری را در این ماده قایقرانی به خود اختصاص دهیم، بعد از برگزاری این اردو، اواخر بهمن مسابقات قهرمانی کشور را خواهیم داشت و در اواخر اسفند بعد از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی نفرات اصلی اعزامی به مسابقات کاپ جهانی آلمان تعیین خواهد شد.

وی گفت: اولین مرحله کسب سهمیه در کایاک تک نفره و ووا در مسابقات جهانی مجارستان سال آینده انجام خواهد شد که تلاشمان بر این است که بتوانیم سهمیه های بیشتری را نسبت به پارالمپیک ریو در هر دو ماده به خود اختصاص دهیم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی معلولان اضافه نمود: چون احتمال کسب سهمیه در ماده قایقرانی ووا (تک پارو) وجود دارد، از کمیته ملی پارالمپیک درخواست کردیم که نمونه ای از این قایق را وارد کشور کند تا بتوانیم از نمونه اصلی آن نمونه های مشابه ای را در داخل کشور فراوری کنیم تا قایقرانان برای تمرین در این رشته قایقرانی از نظر تجهیزات مشکل خاصی نداشته باشند.

مهدوی نیا در سرانجام پیرامون این پرسش، با توجه به این که قایقرانی جزء رشته های تحت پوشش فدراسیون قایقرانی قرار گرفته است آیا هزینه اعزام ها و برگزاری اردوهای تیم ملی نیز برعهده این فدراسیون است یا خیر؟ اضافه نمود: طی تفاهمنامه ای که بین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون قایقرانی در این زمینه اجرا شده، کمیته ملی پارالمپیک قول مساعد داده که در خصوص اعزام ها و برگزاری اردوها حمایت مالی را داشته باشد و از آنها حمایت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهدوی نیا: سعی داریم در 2 ماده قایقرانی کسب سهمیه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدوی نیا: سعی داریم در 2 ماده قایقرانی کسب سهمیه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید