آشنایی با پست خارجه

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، پست در ایران تاکنون توانسته با استفاده از سرویس های متعدد و پیشرفته در عرصه فن آوری ارتباطات، خدمات رجحان را ارائه دهد.

آشنایی با پست خارجه

به گزارش ، نقل و انتقال مرسولات خارجی، یکی از خدمات شرکت ملی پست است که از طریق باجه های قبول امانات پستی خارجه در دفاتر پستی صورت می گیرد. این سرویس طبق مقررات اتحادیه پستی جهانی، قوانین داخلی و گمرکی، انجام می شود.

چگونگی خدمات رسانی این واحد پستی :

در ابتدا اطلاعاتی چون آدرس فرستنده و گیرنده ثبت می شود و سپس ارزش مرسوله توسط کارشناس پست که به صورت نیابت از گمرک حضور دارند یا به همراه مامور گمرک مستقر در محل، معین شده تا میزان عوارض گمرکی و هزینه پستی آن معین شود. همه مرسولات ارسالی به خارج از کشور، بیمه می شوند و مرسولات با ارزش تا 80 دلار از عوارض گمرکی معاف هستند.

در حال حاضر، ارسال تمامی مرسولات پستی با استفاده از سیستم های مکانیزه به خارج از کشور از طریق خطوط هوایی و از مبداء فرودگاه امام خمینی(ره) تهران، پس از طی مراحل قانونی و ارزیابی توسط ناظران گمرک، انجام می شود تا با سریع ترین روش به مقصد مورد نظر برسد.

بررسی عملکرد در پست خارجه :

اما جالب است بدانیم که با وجود تحریم ها، بیشترین حجم ترافیک پستی به کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، انگلستان، سوئد، آمریکا، ژاپن، ترکیه اختصاص دارد و در مقابل کمترین آن مربوط به کشورهای آفریقایی است.

به طور میانگین در روز 470 فقره مرسوله برای ارسال به خارج از کشور به باجه های منتخب مناطق پستی تحویل می شود که بیشتر آنها را هدایا و سوغاتی نظیر پوشاک، خشکبار و خوراکی تشکیل می دهند.

کیفیت نقل و انتقال مرسولات خارجی به گونه ای است که با وجود افزایش نرخ خدمات و سرویس های پستی در کشور اما همچنان رضایت مردم را جلب می کند. چرا که بیشترین حساسیت شبکه پستی بر اطمینان در ارسال صحیح و سالم نامه یا بسته است تا جلوگیری از فقدان یا ضایع شدن مرسولات.

پاسخ به نیاز مشتریان:

با گسترش خدمات متعدد پستی همواره شاخص هایی چون نرخ مناسب، تسریع در ارسال تا دریافت محموله ها، سالم بودن و به موقع رسیدن مرسولات پستی از اهمیت به سزایی برخوردار است و همواره مورد نظر شبکه پستی و در اولویت سازمان قرار گرفته است.

یادآور می شود، در سیستم هزینه یابی خدمات پستی، زمان سنجی مرسولات پستی در فواصل مختلف حائز اهمیت است و کنترل بر اجرای قوانین حاکم مشمول بررسی های گمرکی و یکی از ماموریت های باجه قبول مرسولات خارجه محسوب می شود.

هم اکنون اطلاعاتی چون لیست مقررات و ممنوعات پستی، معین نرخ کرایه و تعرفه های پستی و همچنین جهت طی شده مرسوله تا مقصد از طریق سیستم جامع رهگیری، از خدمات ارزنده ای به شمار می رود که به صورت آنلاین در سایت شرکت ملی پست به آدرسwww.post.ir در دسترس عموم، قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آشنایی با پست خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پست خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید