تامین غذای راسو موجب ماندگاری او در تهران می گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، یک کارشناس محیط زیست گفت: راسو در مکانی که غذا و امنیت پیدا می نماید، ماندگار می گردد.

تامین غذای راسو موجب ماندگاری او در تهران می گردد

به گزارش باشگاه وبلاگ ورزشی ها، اسماعیل کهرم گفت: به تازگی تصاویری در فضای مجازی پخش شده که نشان از تردد راسو ها در شهر تهران دارد.

این کارشناس محیط زیست گفت: زیستگاه راسو ها معمولا بیشه زار هاست یعنی مکان هایی تک درخت است و نه جنگل، زیرا در جنگل درخت ها متراکم هستند.

به گفته او راسو های رها شده در تهران یا حیوان خانگی بودند و یا به طور طبیعی در پی غذا و محیط مناسب به این شهر آمده اند.

او گفت: این حیوان همه چیز خوار است و از تخم پرندگان تا خود پرندگان، موش و سایر جوندگان تغدیه می نماید. راسو ها حیوانات پر قدرتی هستند برای مثال خرگوش دو برابر وزن راسو وزن دارد با این حال او را شکار می نماید و حتی در لانه خود پنهان می نماید.

در لانه بعضی راسو ها بین 20 تا 30 خرگوش و موش دیده شده که راسو در داخل لانه نگهداری نموده تا به تدریج از آن به عنوان غذا استفاده کند.

راسوی تهران اجاره نشین و خوش نشین!

این کارشناس محیط زیست گفت: این راسو مانند اجاره نشین است اگر از مکان خوشش بیاید و شرایط برایش فراهم باشد، می ماند و اگر نه، آن مکان را ترک می نماید.

کهرم گفت: اخیراً بلبل خرما، مرغ مینا، فاخته ها و حتی روباه جزو گونه هایی هستند که در تهران ساکن شده اند.

به گفته کهرم، این راسو ها برای انسان خطری ندارند مگر در شرایطی که حیوانات خانگی مانند مرغ و خروس را شکار نمایند، البته گونه های بزرگ تر این حیوان قادر به حمله به انسان هستند، اما این گونه را در ایران وجود ندارد.

در کشور ما 8 گونه راسو به نام های راسو، شنگ هندیز، شنگ میان رودان (سمور آبی)، رودک معمولی، رودک عسل خوار، سمور جنگلی، سمور سنگی و زرده بر زندگی می نمایند، اما با این وجود، مشاهده راسو در شهر پدیده ای نادر است.

منبع: فرارو

به "تامین غذای راسو موجب ماندگاری او در تهران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین غذای راسو موجب ماندگاری او در تهران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید