ترامپ واقعا 10 دقیقه قبل از حمله دستور را لغو کرد؟،روایتی جدید از دلیل انصراف

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی به قلم آرون بلیک، در ادعای روز گذشته رئیس جمهور ایالات متحده در مورد اینکه تنها ده دقیقه پیش از شروع اقدام نظامی علیه ایران آن را به خاطر احتمال کشته شدن 150 نفر لغو نموده، تشکیک نموده است.

ترامپ واقعا 10 دقیقه قبل از حمله دستور را لغو کرد؟،روایتی جدید از دلیل انصراف

به گزارش تسنیم،یک روزنامه آمریکایی ضمن آنالیز توئیت های دیروز رئیس جمهور این کشور در مورد لغو حمله به ایران دقایقی قبل از شروع، در صحت ادعای او تشکیک کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در توئیتر نوشته بود: شب گذشته آماده شلیک به سه سایت مختلف برای تلافی بودیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ پاسخ یک ژنرال این بود: 150 نفر قربان. ده دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم، چون متناسب با ساقط کردن یک پهپاد بدون سرنشین نبود. (جزئیات بیشتر)

بلیک در توضیحات خود در مورد این ادعا نوشته است: رئیس جمهور تنها ده دقیقه قبل از حمله در مورد ارزیابی کشته شدن افراد سوال نموده است؟ آیا این مساله را زودتر نپرسیده بود یا زودتر به او گفته نشده بود؟ این سوالی بسیار اساسی به نظر می رسد که شما باید قبل از آماده شدن برای یک حمله پیچیده بپرسید.

این روزنامه آمریکایی همچنین می نویسد: حتی آدام کینزینجر، عضو جمهوری خواه کنگره نیز همین سوال را مطرح می نماید.

واشنگتن پست تصریح نموده که توضیحات ترامپ این ایده را تقویت می نماید که او تمایلی برای اقدام نظامی علیه تهران ندارد.

به نوشته تحلیل گر واشنگتن پست، روز پنج شنبه به نظر می رسید که ترامپ سرنگون شدن هواپیمای بدون سرنشینی آمریکایی توسط ایران عذر می آورد و چند روز قبل نیز حمله به دو تانکر را دولت آمریکا آن را به ایران نسبت داده حادثه ای بسیار جزئی خواند.

نیویورک تایمز : روایت جدید از دلیل انصراف ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران

همچنین یک رسانه آمریکایی به توضیح روایت خود از دلیل انصراف رئیس جمهوری آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران در واکنش به ساقط شدن پهپاد آمریکایی پرداخت.

به گزارش مهر، نیویورک تایمز به نقل از یک منبع مطلع می نویسد یکی از مهمترین دلایلی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم ادعایی خود مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران انصراف داد این بود که در داخل دولت واشنگتن از بابت اینکه مبادا پهپاد ساقط شده واقعاً حریم سرزمینی ایران را نقض نموده باشد؛ نگرانی وجود داشت.

لازم به ذکر است آمریکا مدعی شده که پهپاد جاسوسی که روز پنجشنبه ساقط شد؛ حریم هوایی ایران را نقض ننموده و به اشتباه مورد حمله قرار گرفته است.

این در حالی است که مجید تخت روانچی نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل تاکید می نماید که پهپاد جاسوسی ساقط شده به هیچ یک از هشدارها برای خودداری از ورود به حریم هوایی ایران توجه ننموده است.

وی در مصاحبه با شبکه رادیویی ان پی آر با بیان اینکه کوشش ایران برای تماس با این پهپاد به وسیله پیغام های رادیویی بی نتیجه بود؛ اضافه نمود که این پهپاد به حریم هوایی ایران نزدیک و نزدیکتر شده تا اینکه چاره ای جز ساقط کردن آن برای نیروهای سپاه باقی نماند.

منبع: ایران آنلاین

به "ترامپ واقعا 10 دقیقه قبل از حمله دستور را لغو کرد؟،روایتی جدید از دلیل انصراف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ واقعا 10 دقیقه قبل از حمله دستور را لغو کرد؟،روایتی جدید از دلیل انصراف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید