داستان توپ جمع کنان افغانستانی در زمین تنیس، اعتراض وارد نیست!

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، محمدرضا جورابچیان یکی از کارگردانان مستند اعتراض وارد نیست در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به حضور این فیلم در دهمین جشنواره سینماحقیقت گفت: این مستند داستان 5 مهاجر افغانستانی است که در فضا و جامعه تنیس ایران حضور دارند. این افراد به صورت تصادفی و یا خودآگاه برای کار وارد فضای تنیس می شوند و در باشگاه های تنیس آغاز به کار می نمایند. شخصیت های اصلی این مستند بیشتر به عنوان توپ جمع کن در زمین تنیس حضور دارند و با توجه به اینکه از کودکی در این فضا حضور داشتند با ورزش تنیس آشنا شده اند.

داستان توپ جمع کنان افغانستانی در زمین تنیس، اعتراض وارد نیست!

وی ادامه داد: در واقع در گذشته افرادی که می خواستند به صورت حرفه ای وارد عرصه تنیس شوند، باید چنین مراحلی را پشت سر می گذاشتند اما امروز این رسم در بین بچه های ایرانی دیگر وجود ندارد و مستقیم با حضور مربی، تنیس یاد می گیرند.

این مستندساز شرح داد: شخصیت های اصلی این مستند هر چند با ورزش تنیس به خوبی آشنا هستند اما نمی توانند به عنوان یک ورزشکار در این عرصه حضور داشته باشند.

این کارگردان که مستند اعتراض وارد نیست را به صورت مشترک به همراه فرناز جورابچیان خواهر خود ساخته است، اعلام کرد: ساخت این مستند نزدیک به 4 سال به طول انجامید و استارت آن از سال 91 زده شده است. این فیلم مستند 53 دقیقه ای در بخش نیمه بلند مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت نمایش داده شد و نمایش دیگر آن در روز شنبه 20 آذرماه است.

وی شرح داد: اولین نمایش این مستند در جشنواره هات داکس کانادا بود که یکی از مهمترین جشنواره های مستند در جهان به شمار می رود. بعد از آن در جشنواره فیلم بیروت حضور داشت که توانست جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند و در جشنواره فیلم کلکته نیز جایزه منتقدان را بدست آورد.

جورابچیان در سرانجام گفت: این مستند به زودی در دیگر جشنواره های بین المللی نیز حضور پیدا می نماید که از آن جمله می توان به جشنواره فیلم های ورزشی در کانادا و جشنواره کازان روسیه اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "داستان توپ جمع کنان افغانستانی در زمین تنیس، اعتراض وارد نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان توپ جمع کنان افغانستانی در زمین تنیس، اعتراض وارد نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید