مجسمه ها و سربازان تاریخی ایران را به زباله دانی انداختند

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، فیلمی که اخیراً در یوتیوب منتشر شده ، برای هر ایرانی وطن دوستی بسیار رنج آور است. بر اساس آنچه در این فیلم دیده می گردد ، مجسمه های اسب و اسب سواران ساری ، پس از برچیده شدن از یکی از میدان های قدیمی شهر ، تخریب شده و در مکانی مخروبه میان تلی از خاک و سنگ و آشغال و در کنار کامیون های حمل زباله ، به بدترین شکل ممکن رها شده اند.

مجسمه ها و سربازان تاریخی ایران را به زباله دانی انداختند

چندی پیش مقامات محلی ساری با این بهانه که وجود این مجسمه ها در میدان امام ، توهین به امام است(!) ، مجسمه ها را از این میدان برچیدند.

هر چند این بهانه به هیچ عنوان دلیل عاقلانه ای برای این اقدام جنجالی نبود ، اما مردم امیدوار بودند این مجسمه ها که بخشی از هویت تاریخی ساری بودند ، در میدان دیگری نصب شوند.

این مجسمه های برنزی شامل اسب ها و کالسکه هایی با سربازان دوره های تاریخی مختلف ایران (اشکانی ، ساسانی ، هخامنشی و سلوکی) بودند که 54 سال پیش در ایتالیا ساخته و به ایران حمل شدند و یادآور رشادت های سربازان ایرانی در طول تاریخ بوده اند.

تخریب این مجسمه های تاریخی و رها کردن آنها در شرایط بسیار نامساعد ، این گمانه را تقویت می نماید که موضوع ، نه توهین آمیز بودن وجود این مجسمه ها در میدان امام ، که تقابل با تاریخ ایران است و الا چرا به جای آن که این مجسمه های گرانبها در میدان دیگری نصب گردد ، تخریب و رها شده اند؟!

امید که با تعمیر و نصب این مجسمه ها در یکی از میدان های شهر زیبای ساری ، این حدس از بین برود.

یادآور می گردد هم اکنون جنجال دیگری در شهر یاسوج بر سر مجسمه آریوبرزن ، سردار تاریخی ایران به پا شده و برغم مخالفت شورای شهر و امام آدینه ،بعضی از مسوولان شهر ، اصرار دارند این مجسمه که سال گذشته نصب شده است ، از میدان آریوبرزن حذف گردد!

با این همه بی مهری در داخل نسبت به تاریخ و تمدن ایران ، عجیب است که همین مسوولان وقتی فیلمی مانند 300 علیه ایران ساخته می گردد ، علیه آن برمی آشوبند!

ساری - قبل از تخریب

رد پای تخریب

اسب ها و سواران بعد از تخریب در میان خاک و سنگ و زباله رها شده اند!

منبع : عصر ایران

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها

به "مجسمه ها و سربازان تاریخی ایران را به زباله دانی انداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه ها و سربازان تاریخی ایران را به زباله دانی انداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید