محمد هاشمی: روحانی درباره سخنگو نداشتن دولت جوابگو باشد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، یک عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وجود سخنگو در دولت ها مرسوم بوده، این یک ضرورت برای همه دولت هاست اما اینکه چرا آقای روحانی مصلحت دیده اند در حال حاضر دولت سخنگویی نداشته باشد خودش باید جوابگو باشد.

محمد هاشمی: روحانی درباره سخنگو نداشتن دولت جوابگو باشد

محمد هاشمی در گفت وگو با وبلاگ ورزشی ها، در پاسخ به این پرسش که انتخاب سخنگو برای دولت در شرایط فعلی چقدر لازم و لازم است اظهار کرد: همواره مرسوم بوده که دولت ها سخنگو داشته باشند تا هم در کنفرانس های خبری و هم در سایر موارد لازم سخنانی را از قول دولت و رئیس آن به گوش رسانه ها و مردم برسانند و ارتباط لازم را برای انتقال اطلاعات از دولت به سایر دستگاه ها یا مردم و رسانه ها برقرار کند.

وی اضافه کرد: این موضوع که یک دولت سخنگو داشته باشد امری ضروری برای همه دولت ها بوده و هست، اما اینکه آقای روحانی چه مصلحتی دیده است که در شرایط فعلی سخنگویی برای دولت در نظر نگیرد را خود ایشان باید پاسخ بدهد.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مواضع رسمی دولت باید از زبان سخنگو با مخاطبان آن دولت در میان گذاشته گردد، اظهار کرد: افراد مختلف در هیأت دولت می توانند مواضع فردی خود را در گفت وگو با رسانه ها بازگو نمایند یا درباره مسئولیت هایشان به طور تخصصی جوابگو باشند اما هیچکدام از آنها را نمی توان موضع رسمی دولت دانست، چرا که دولت یک مجموعه کلی است و هر کدام از آن افراد بخشی از آن مجموعه محسوب می شوند و کار سخنگو این است که از طرف تمامی این مجموعه به رسانه ها یا مردم جوابگو باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نمی توان قضاوت کرد که آیا با نبود سخنگوی دولت رابطه جامعه با دولت قطع شده است یا خیر؟ اظهار کرد: به هر حال در حال حاضر هم پس از برگزاری جلسات هفتگی هیأت دولت معمولاً وزرا به میان وبلاگ ورزشی ها می آیند و پاسخ سوالات آنها را می دهند و وزرا خودشان نیز در سفرهای استانی که معمولاً آخر هفته ها برگزار می نمایند به شکلی می کوشند مطالبات مردم را پیگیری نمایند و پاسخ سوالات آنان و رسانه ها را بدهند اما همه این موارد می تواند به این معنا باشد که رابطه دولت با جامعه قطع نشده است به این معنا نیست که وجود سخنگو یک ضرورت نیست.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه تاکید نمود: همانطور که می دانیم وزرا چون از سوی خودشان و مسئولیت فردی شان صحبت می نمایند نمی توانند جای خالی سخنگو را پر نمایند و به نظر می رسد احتیاج به سخنگو با این تمهیدات برطرف نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محمد هاشمی: روحانی درباره سخنگو نداشتن دولت جوابگو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد هاشمی: روحانی درباره سخنگو نداشتن دولت جوابگو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید