پایگاه جهانی شوش با برپایی نوروزگاه به استقبال بهار 98 رفت

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، پایگاه میراث جهانی شوش با هدف حفظ سنن و آشنایی بچه ها با آئین های نوروزی، مراسم جشنی در قالب نوروزگاه را در محل این پایگاه برپا کرد.

پایگاه جهانی شوش با برپایی نوروزگاه به استقبال بهار 98 رفت

به گزارش وبلاگ ورزشی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بیژن حیدری زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش با اعلام این خبر افزود: این برنامه با همکاری پایگاه میراث جهانی و پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شوش و با موضوع بچه ها مهد و پیش دبستانی در آستانه نوروز 1398 برگزار گردید.

او ادامه داد: این جشن با هدف آشنایی، احیاء و حفظ سنن، آداب و رسوم و مراسم خاص نوروزگاه برای نسل کودک و نوجوان با حضور بچه ها، والدین و عامه مردم شب گذشته 25 اسفندماه 97 در جوار مواریث جهانی شوش برپا شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش درخصوص این نوروزگاه شرح داد: در این برنامه آیین ها و بازی های باستانی مانند آئین قاشق زنی اجرا و شخصیت هایی همچون عمونوروز و حاجی فیروز در قالب شخصیت های عروسکی به بچه ها معرفی گردیدند.

وی افزود: همچنین در این برنامه با اجرای نمایش های کوتاه، گذر فصل ها از بهار و جشن نوروزگاه تا زمستان و نیز چرخش فصول به بچه ها آموزش داده شد؛ این درحالی بود که در قالب نمایش های عروسکی سین های سفره هفت سین با شخصیت پردازی یک به یک به بچه ها معرفی گردید.

حیدری زاده با بیان این که نوروزگاه برگزار گردیده تا حد امکان به دور از تجملات امروزی برپا شد افزود: این برنامه در فضایی سنتی اجرا شد و حتی سفره هفت سین آن نیز با وسایل و ظروف گِلی و سفالی مزین شد.

او گفت: این برنامه که دربردارنده بخش های متنوعی از قبیل اجرای موسیقی سنتی به منظور آشنایی بچه ها با موسیقی اصیل ایرانی، شعرخوانی بچه ها و... بود، در باغ موزه شوش آغاز و در قالب کاروانی از شادی بچه ها تا جوار قلعه شوش ادامه پیدا کرد و به خاتمه رسید.

منبع: میراث آریا

به "پایگاه جهانی شوش با برپایی نوروزگاه به استقبال بهار 98 رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه جهانی شوش با برپایی نوروزگاه به استقبال بهار 98 رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید