کاهش قابل توجه تهدیدات تروریستی در روسیه

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، رئیس سنای روسیه به مناسبت سوم سپتامبر (12 شهریور)، روز همبستگی در مبارزه با تروریسم، یادآور شد که تهدیدات تروریستی در این کشور در سایه کوشش جمعی دولت، مردم و سازمان ها کاهش قابل ملاحظه ای پیدا نموده است.

کاهش قابل توجه تهدیدات تروریستی در روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی ها به نقل از خبرگزاری تاس، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه خاطرنشان کرد که تهدیدات تروریستی در این کشور به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا نموده و این مسئله در نتیجه کوشش مشترک بین دولت، سازمان های منطقه ای و مردم متعهد و دلسوز روسیه است. این اظهارات به مناسبت سوم سپتامبر (12 شهریور ماه)، روز همبستگی در مبارزه با تروریسم در روسیه در سایت رسمی مجلس اعلای این کشور منتشر شده است.

خانم ماتوینکو یادآور شد: امروزه جامعه جهانی باید درک کند که تنها کوشش جمعی، تماس های دائم و همکاری نزدیک می تواند باعث مبارزه موثر با ایدئولوژی های غیرانسانی و بربریت گردد، از اقدامات تروریستی در جهت از بین بردن ساختارها و ارعاب مردم جلوگیری، از نسل بشر در مقابل تهدیدات به وجود آمده دفاع و کانون های تروریستی را نابود کرد.

لازم به یادآوری است که سوم آگوست (12 شهریور) در روسیه روز همبستگی در مبارزه با تروریسم نام گرفته. این نامگذاری به یاد واقعه غم انگیز حمله تروریستی به مدرسه ای در شهر بسلان در این کشور است.

در سال 2004 تعدادی از تروریست ها از اول الی سوم سپتامبر بیش از 1000 نفر را در ساختمان دبستانی در شهر بسلان به گروگان گرفتد. در این حادثه غم انگیز 333، از جمله 186 کودک قربانی شدند. 126 نفر از گروگان ها، از جمله 70 کودک نیز در نتیجه جراحات وارده معلول شدند که بعضی از آنها هنوز درمان های توانبخشی خود را ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کاهش قابل توجه تهدیدات تروریستی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قابل توجه تهدیدات تروریستی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید