کرزای: آمریکا از پذیرش مسئولیت شکست درافغانستان امتناع می نماید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه ای گفت، آمریکا و همپیمانانش در ناتو به نام مبارزه با تروریسم و افراطگری و آوردن ثبات به افغانستان به این کشور آمدند اما حالا تقریبا 20 سال بعد از آن و در پی شکست خوردنشان در هر دو مورد و در حالی که در کوشش برای انداختن بار مسئولیت به دوش مردم افغانستان هستند، این کشور را ترک می نمایند.

کرزای: آمریکا از پذیرش مسئولیت شکست درافغانستان امتناع می نماید

حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با گلوبال تایمز گفت، آمریکا و همپیمانانش نمی توانند از مسئولیتهایشان در افغانستان مبرا شوند. رئیس جمهور سابق افغانستان با این که تامین امنیت افغانستان و متحد شدن به نام صلح مسئولیت مردم افغانستان است، موافقت کرد اما گفت: این بعلاوه مسئولیت آن کشورها به ویژه آمریکا که به نام آوردن صلح و ثبات به افغانستان آمدند، است.

کرزای تاکید نمود: این صراحتا در حال تعیین شدن است که آمریکا شکست خورده است. او ادامه داد: نه فقط ثبات به افغانستان نیامد، جنگ سرانجام نیافت و گروه های تروریستی تازه سر برآوردند.

کرزاری در تاریخ 20 ژوئن به آسوشیتدپرس گفته بود، میراث آمریکا یک کشور جنگ زده در فاجعه و فضاحت تمام عیار است. او گفت: ما به اسم افغانها همه شکستهایمان را تصدیق می کنیم، اما قدرتها و نیروهای عظیمتری که دقیقا برای همین هدف به اینجا آمدند چه می شوند؟ آنها در چه حالتی دارند ما را ترک می نمایند؟ در فاجعه و فضاحت کامل.

او به گلوبال تایمز اظهارکرد که، شکست آمریکا و همپیمانانش چیزی است که اکنون توضیحش به مردم افغانستان مسئولیت آنهاست و مردم افغانستان تمایل دارند آمریکا مسئولانه افغانستان را ترک کند.

به گفته کرزای، ریشه کن ساختن حملات تروریستی در افغانستان نیازمند درک و همکاری کشورهای همسایه و قدرتهای عظیم جهانی است. او بیان نمود، چین می تواند نقشی بسیار چشمگیر ایفا نماید به ویژه اینکه برای بهتر ساختن روابط میان افغانستان و پاکستان و رفتن به سمت روابط مبتنی بر تعامل متمدنانه بین دو کشور کوشش کند.

کرزای از نقش چین به اسم یک بازیگر بسیار سازنده در جهت صلح و ثبات افغانستان تحسین کرد. او گفت، مردم افغانستان واقعا خواهان آن هستند که چین به یاری به صلح افغانستان با ایجاد پلتفرم مذاکرات بر طبق ابتکار عمل خودش در پکن و بعلاوه اجرای مشترک ترویکای چین، روسیه و پاکستان ادامه دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کرزای: آمریکا از پذیرش مسئولیت شکست درافغانستان امتناع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزای: آمریکا از پذیرش مسئولیت شکست درافغانستان امتناع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید