گران ترین گل های جهان را بشناسید!

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، برخی از آنها را تا به حال اصلا ندیده ایم و تعدادی دیگر از آنها …، ممکن است تعجب کنید که در این فهرست جای گرفته اند!

گران ترین گل های جهان را بشناسید!

مراسمی نیست که گل نخواهد! بدون حظور گل و گیاه مهمانی ها و بد تر از آن خانه های ما شبیه به یک غذای بدون نمک می ماند! گل و گیاه زیبایی و لطافت جهان هستند و زندگی بدون آنها غیر ممکن است. گل ها برترین هدیه برای هر مناسبتی هستند، عروسی، تولد، روز عشق و غیره.

اما گیاهانی هستند که بهتر است از آنها دور بمانیم! نه اینکه سمی باشند، نه، بدتر از آن! آنها بی نهایت گران هستند و شاید حتی با حقوق یک ماه مان هم نتوانیم یک شاخه از آنها را بخریم!

این شما و این هم گران ترین گل های جهان، که خیلی از آنها نادر هم هستند!

10- لیلیانتوس - قیمت هر دسته 10 تا 35 دلار

این یکی از گل هایی است که از تماشا آن در فهرست تعجب خواهید کرد چرا که قیمت آن در ایران خیلی زیاد نیست. اما ظاهرا در خارج از ایران دسته های این گل به قیمت بالایی فروش می رود. لیلیانتوس گلی یک ساله است که قطر گل آن در حدود 5 سانتی متر است. این گلبرگ هایی ظریف، موجدار و وحشی دارد که در طیفی از رنگ ها از آبی - بنفش گرفته تا بنفش کم رنگ، سفید و صورتی کم رنگ، یافت می گردد. قیمت این گل به این خاطر گران است که بعد از بریده شدن از شاخه، تنها چند هفته زنده می ماند. لیلیانتوس ظاهری شبیه به رز اما لطیف تر و خیال انگیز تر دارد.

9- سوسن دره (گل برف، موگه) - قیمت هر دسته 15 تا 50 دلار

خب ما در ایران این گل را به صورت شاخه بریده نداریم، لااقل من که تا به حال ندیده ام! اما خبر خوب این است که شما می توانید این گل گران را به صورت گلدانی تهیه کنید و یا بذر آن را بکارید. سوسن دره بویی دل انگیز دارد اما گول بوی خوشش را نخورید، این گیاه سمی است. گل برف ظاهری ظریف و مطبوع دارد و در اواخر بهار رشد می نماید و تنها چند هفته زنده است. کشاورزان باید این گل را با دقت زیاد بچینند تا عمر آن طولانی تر گردد.

8- گل ادریسی - قیمت هر شاخه 6.5 دلار

این گل هم یکی از گل هایی است که نوع شاخه بریده آن در ایران رواج ندارد اما می توانید گلدان های کوچک آن را از خیلی گلفروشی ها تهیه کنید. گل ادریسی معمولا به رنگ سفید یافت می گردد، اما می توانید این گل زیبا را به رنگ های بنفش، صورتی کم رنگ، صورتی و آبی هم پیدا کنید. این گل به راحتی پژمرده می گردد، پس اگر خواستید نوع شاخه بریده آن را برای مراسمی تهیه کنید، سعی کنید تا جایی که می توانید گل تان را نزدیک به تاریخ مراسم خریداری کنید تا مدت بیشتری زنده باشد. کاشت و نگهداری این گیاه نسبتا سخت است اما این گل های زیبا ارزشش را دارند!

7- شعله لیلی (سوسن شعله) - قیمت هر گل 6 تا 10 دلار

این گیاه بومی آسیا و جنوب آفریقا است. گرانی آن به خاطر نادر بودنش و شکل خاصی است که دارد. این گل زیبا گلبرگ هایی درخشان دارد که رنگ آنها از مرکز تا نوک فرق دارد. گل شعله لیلی به رنگ های زرد، زرد - سبز، نارنجی و قرمز تیره یافت می گردد.

6- لاله - قیمت هر پیاز این گیاه در قرن 17ام 5 دلار و 70 سنت بود

این گل زیبا در قرن 17ام در هلند زندگی می کرد و با قیمتی نجومی به فروش می رسید. هلندی ها عاشق ظاهر خاص و رنگ های تازه و براق این گل بودند. از نظر آنها رنگ لاله از رنگ بقیه گیاهان چشم گیر تر و نمایان تر بود. در آن موقع قیمت آنها تا 10 هزار گیلدر (واحد پول هلند) یا همان 5 دلار و 700 سنت خودمان بالا رفت.

5- زعفران - قیمت هر پوند (450 کیلوگرم) 1200 تا 1500 دلار

در ایران اینقدر گران نیست اما باز هم از نمک و فلفل گران تر است! این ادویه خوش طعم و رنگ در آشپزی خیلی از کشورها، ادویه ای محبوب است. همانطور که می دانید گل گیاه زعفران گلبرگ هایی بنفش دارد و پرچم ها آن زرد رنگ هستند. اما تهیه ادویه از گل زعفران کاری سخت است. در حدود 80 هزار گل باید چیده گردد تا 500 گرم زعفران تهیه گردد. اما بعد از اتمام کار، واقعا طلایی سرخ دارید!

4- ارکیده طلای کینابلا - قیمت هر شاخه 6 هزار دلار

این گل به خاطر زیبایی و کم یابی اش بسیار گران است. طلای کینابلا گلبرگ های سبز زیبایی دارد که با لکه های قرمز رنگ تزئین شده اند و این گیاه فقط در پارک ملی کینابلای مالزی پرورش داده می گردد! پرورش این گیاه سخت است چرا که چند سال طول می کشد تا گل آن ظاهر گردد. کم یابی و قیمت بالای این گل، نام ارکیده طلای کینابلا را به آن داده است.

3- ارکیده شن ژن نونگکه - قیمت 200 هزار دلار!

این ارکیده به دست انسان ساخته شده و نام آن از گروه محققانی که آن را ساخته اند، گرفته شده است. آنها 8 سال کوشش کردند تا این گل را پرورش دهند. قیمت بالای آن به خاطر زیبایی، کم یابی و سختی پرورش آن است. 5 سال طول می کشد تا این گیاه گل بدهد اما گل هایش طعم معرکه ای دارند!

2- رز ژولیت - قیمت 15.8 میلیون دلار!

خالق این گل دیوید آستین 15 سال وقت صرف کرد تا این گل زیبا را به وجود آورد. سپس گل زیبایش را در سال 2006 در نمایشگاه گل چلسی در معرض دید جهان گذاشت. قیمت این رز 3 میلیون پوند یا 15.8 میلیون دلار است!

1- کادوپول - بدون قیمت!

این یکی دیگر فقط گران نیست، آنقدر گران است که قیمتی ندارد! علت بی قیمت بودن این گل آن است که نمی توان آن را کاشت و پرورش داد. این گیاه در واقع یک کاکتوس است و تنها در شب گل می دهد. گل کادوپول بویی لطیف و شیرین دارد و تنها چند ساعت بعد از چیده شدن از شاخه زنده می ماند. به همین علت است که نمی توان این گل شگفت انگیز و خاص را فروخت.

منبع: فوت و فن / financesonline.com

به "گران ترین گل های جهان را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین گل های جهان را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید