اختصاص 4 هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال تا به امروز چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

اختصاص 4 هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها از اصفهان، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی (پنجشنبه 9 دی ماه) در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان، با تاکید بر اینکه باید در پی دانشی باشیم تا عموم کشاورزان را به سوی افزایش بهره وری راهنمایی کند، گفت: کشور ما یک سوم میانگین جهان بارش و سه برابر میانگین جهان، تبخیر آب دارد و باعث ایجاد سختی برای حوزه کشاورزی ما می گردد؛ این موارد و مسائل دیگر باید با توسعه تکنولوژی از میان برداشته گردد و مصرف آب در کشاورزی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه روش و الگوهای گسترده ای برای کاهش مصرف آب در کشاورزی تدوین نموده ایم، گفت: یکی از اصلی ترین اولویت های ما در بخش کشاورزی این است که به سمت آبیاری قطره ای نواری پیش برویم؛ برای این موضوع نیز یارانه اختصاص داده ایم، از کشاورزان حمایت می کنیم و امیدواریم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

به گفته رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای سال تا به امروز چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون حوزه کشاورزی اختصاص یافته است تا بهره وری فراوری محصولات کشاورزی افزایش یابد.

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات به شمار می رود، گفت: نمایشگاه کشاورزی اصفهان افق دید وسیعی را در مقابل سرمایه گذاران قرار می دهد تا بتوانند با اختیار بیشتری سرمایه گذاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه کوشش های بسیاری اجرا شده تا نمایشگاه کشاورزی اصفهان با برترین کیفیت برگزار گردد، گفت: برنامه های گسترده ای به عنوان برنامه های جنبی نمایشگاه کشاورزی پیش بینی شده اند تا بتوانند نیازهای اطلاعاتی و تجربی فعالان این حوزه را رفع نمایند.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص 4 هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 4 هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید