با محبوب ترین غذاهای آفریقایی آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، کشورهای آفریقایی یکی از سرزمین هایی بوده که امروزه باب طبع بسیاری از شیفتگان سفر قرار دارند. آفریقا را عمدتا با مردمانی سیاه پوست و طبیعتی شگفت انگیز می شناسیم. حیات وحش دیدنی، گیاهان عجیب، طبیعت و فرهنگ متفاوت مردم این منطقه از جمله ویژگی های سفر به آفریقا هستند. وقتی به آفریقا سفر می کنید، علاوه بر جاذبه های دیدنی و طبیعت حتما به رستوران و غذاخوری های محلی رفته و طعم محبوب ترین غذاهای آفریقایی را بچشید. مردم آفریقا سبک و سیاق خود را برای تهیه غذا دارند و از ظروف بی مثالی برای پخت و سرو خوراکی ها استفاده می نمایند. مواد غذایی مورد استفاده آن ها شامل دانه ها، میوه ها، غلات، سبزیجات و گیاهان مختلف بوده که بسته به مکان آن ها متفاوت هستند. شیر، پنیر و گوشت نیز بخش دیگری از مواد غذایی مورد استفاده آفریقایی ها را تشکیل می دهند. در ادامه مطلب بهترین غذاهای آفریقایی با ما همراه شوید تا کمی از غذاهای عجیب آفریقایی برایتان سخن بگوییم.

با محبوب ترین غذاهای آفریقایی آشنا شوید

آفریقای جنوبی

چاکالاکا (Chakalaka)

چاکالاکا یک غذای گیاهی، سالم و بدون گوشت بوده که از ترکیب لوبیا، هویج، فلفل و پودرکاری تهیه می شود. این غذای بی مثال یکی از بهترین غذاهای آفریقایی بوده که در اغلب نقاط این سرزمین طبخ می شود. چاکالاکا معمولا با نان آماده گشته، اما گاهی آن را در کنار برنج قرار داده و به آن گوشت گاو یا سبزیجات نیز اضافه می نمایند.

پاتجیکاس (Potjiekos)

پاتجیکاس یکی از غذاهای عجیب آفریقایی بوده که در ظروف چدنی و بر روی آتش پخته می شود. برای درست کردن این مورد از محبوب ترین غذاهای آفریقایی ابتدا ظرف را بر روی آتش قرار داده و پس از داغ شدن، روغن را به آن افزون می نمایند. گوشت مورد استفاده در این غذا اغلب گوشت بره یا خوک بوده که به روغن اضافه می شود. پس از تفت دادن گوشت، سیب زمینی و ذرت را به همراه ادویه جات به آن افزون می نمایند. سپس، مقداری آب در آن ریخته و اجازه می دهند تا مواد خوب بپزند و عمل آیند. این غذا معمولا با برنج ارائه می شود.

بیف بابوتی (Beef Bobotie)

بیف بابوتی، در اصل یک غذای هلندی بوده که پس از ورود به آفریقا با فرهنگ این منطقه ترکیب شده و به غذای ملی این سرزمین بدل گشت. بیف بابوتی از گوشت گاو از نان خرد شده، شیر، مربا، کشمش، دارچین، کاری و سبزیجات تازه محلی تهیه می شود. شاید این ترکیبات در کنار هم عجیب به نظر برسند، اما نتیجه ای جذاب و خوشمزه دارند. طعم این مورد از غذاهای عجیب آفریقایی ترکیبی از طعم تند و شیرین است، اما شیرینی آن غالب نیست. اصل این غذا با گوشت گاو تهیه می شود، اما در بعضی مناطق از گوشت شترمرغ یا خوک نیز بهره خواهند برد.

امگکوشو (Umgqusho)

امگکوشو که به آن سمپ اند بینز (Samp and Beans) نیز ابلاغ می شود، یکی از بهترین غذاهای آفریقایی بوده که از ترکیب حبوبات آماده می شود. برای درست کردن این غذا، ابتدا حبوبات را خوب می پزند و به آن سیب زمینی اضافه می نمایند. در ظرفی دیگر مقداری مرغ خرد شده به همراه ادویه جات پخته می شود. در پایان این مواد را باهم ترکیب نموده و می کوبند. گاهش اوقات نیز لوبیا به صورت جداگانه سرو شده و مرغ به عنوان دورچین در کنار ظرف این مورد از بهترین غذاهای آفریقایی قرار می گیرد.

سدزا نیما وجی این نیاما (Sadza nema veggie ane nyama)

سدزا نیما وجی این نیاما نوعی خوراک آبدار بوده که اصالت آن به کشور زیمباوه برمی شود. برای آماده ساختن این مورد از محبوب ترین غذاهای آفریقایی نخست گوشت مرغ یا گاو را خرد نموده و به همراه پیاز تفت می دهند. پس از نیم پز شدن گوشت، سیب زمینی خرد شده را به آن می افزاییم. زمانیکه سیب زمینی نرم شد، لوبیا سبز نیز به آن افزون می شود. در مرحله بعد، مقداری گوجه فرنگی با رب گوجه را بدان اضافه نموده و می گذارند تا جا بیفتد. در بعضی از مناطق آفریقا به این مورد از محبوب ترین غذاهای آفریقایی مقداری ذرت نیز افزون می نمایند.

مرغ کاری دوربان (Durban Chicken Curry)

مرغ کاری دوربان در شهر دوربان آفریقای جنوبی طبخ می شود. برای طعم دادن به این مورد از غذاهای عجیب آفریقایی از پیاز، گوجه فرنگی، گشنیز و گرم ماسالا (Garam masala) استفاده می شود. گرم ماسالا نوعی طعم دهنده بوده که از ترکیب زیره سبز، جوزهندی، برگ بو، دارچین، رازیانه، تخم گشنیز تهیه می شود. برای درست کردن این مورد از بهترین غذاهای آفریقایی، ابتدا تکه های مرغ را در روغن سرخ نموده و ادویه جات را به آن اضافه می نمایند. سپس، مقداری آب در ظرف می ریزند و اجازه می دهند تا مرغ خوب بپزد. در پایان نیز سیب زمینی و گوجه فرنگی اضافه می شوند.

پاپ ان ویلیز (Pap en vleis)

پاپ ان ویلیز ادغامی از گوشت گاو و ذرت بوده که گاهی به آن کلم بروکلی و تره فرنگی نیز اضافه می شود. در بعضی مناطق به جای گوشت گاو، از گوشت مرغ یا خوک استفاده می نمایند. برای ساخت این غذا، گوشت را با ادویه های مختلف طعم داده و بر روی آتش گریل می نمایند. پاپ ان ویلیز معمولا به همراه آب میوه محلی سرو می شود که ترکیبی جذاب و دوست داشتنی ایجاد می نماید. پاپ ان ویلیز یکی از غذاهای عجیب آفریقایی بشمار می آید.

آفریقای شمالی

این بخش از آفریقا کشورهای مصر، مراکش، الجزایر، لیبی، موریتانی و تونس را در آغوش گرفته است. قرار دریافت کشور مصر در این منطقه و تعدد رفت و آمد گردشگران و تاجران خارجی باعث شده تا رژیم غذایی مصر تنوع گسترده ای داشته و غذاهای کشورهای اروپایی و آسیایی را نیز در برگیرد. رژیم غذایی کشور مصر بی مثال ترین رژیم غذایی شمال آفریقا بوده که از مواردی نظیر سیب زمینی، کدو سبز، فلفل چیلی، گوجه فرنگی، ماکارونی و طعم دهنده هایی چون زنجبیل، زعفران، دارچین و میخک تشکیل می یابد.

آفریقای مرکزی

مردمان ساکن در منطقه مرکزی آفریقا اغلب از گوشت گاو و خوک برای درست کردن غذا استفاده می نمایند. برنج و گیاه مانیوک از مهمترین مواد ساختاری غذاهای این ناحیه از آفریقا هستند. پیاز، گوجه فرنگی، اسفناج و کره بادام زمینی نیز از دیگر موادی بوده که به وفور در محبوب ترین غذاهای آفریقایی دیده می شود. علاوه بر این، در اینجا مردم از گوشت تمساح، میمون و فیل نیز بهره می برند.

کشورهای شرق آفریقا

مردم منطقه شرق آفریقا همچنان پیرو فرهنگ سنتی خود هستند. با توجه به اینکه مردم این ناحیه در گذشته اغلب به دامداری و کشاورزی اشتغال داشتند، در حال حاضر نیز بیشتر از این محصولات در رژیم غذایی خود استفاده می نمایند. گوشت گاو و بز، انواع سبزیجات وحشی، محصولات زراعی و ماهی مواد غذایی اصلی مردم این منطقه را تشکیل می دهند.

کشورهای غرب آفریقا

سوپ ارو (Eru)

کامرون یکی از کشورهای غرب آفریقا بوده که غذاهای بی مثالی دارد. سوپ ارو که با نام واترفوفو (Waterfufu) نیز شناخته می شود، یکی از غذاهای سنتی مردم آفریقاست که اصلیت آن به جمهوری کامرون بر می شود. این سوپ سبز رنگ بسیار خوشمزه و خوش طعم بوده و عاشقان فراوانی نیز در سراسر این قاره سیاه دارد. مواد اصلی این سوپ شامل گوشت گاو خردشده، ماهی، روغن نخل، اسفناج، سبزیجات محلی و ادویه جات متنوع هستند که طعمی بی نظیر به آن می دهند. پیشنهاد می کنیم حتما طعم این مورد از غذاهای عجیب آفریقایی را بچشید.

آچو (Achu)

غذای دیگری که پیشنهاد می کنیم در کشور کامرون نوش جان کنید، سوپ زرد یا آچو است. این غذا از ترکیب سیب زمینی، روغن نخل، سیرابی، گوشت گاو یا ماهی و آهک تهیه می شود. برای درست کردن آچو ابتدا سیب زمینی ها را به صورت جداگانه پخته و با روغن نخل مزه دار می نمایند. در ظرفی دیگر نیز سیرابی یا گوشت گاو پخته و برشته می شود. کامرونی ها گاهی اوقات به جای سیرابی از ماهی استفاده می نمایند. در پایان هریک از مواد در ظرف کشیده و سرو می شود.

کشورهای شاخ آفریقا

اینجرا اند تیبز (Injera and tibs)

اینجرا اند تیبز یکی از بی مثال ترین غذاهای منطقه شاخ آفریقا بوده که اصالت آن به کشور اتیوپی برمی شود. این غذا ظاهری شبیه به پنکیک دارد و از ترکیب برنج، ماهی و نخود فرنگی تهیه می شود. برای درست کردن اینجرا اند تیبز، ابتدا مواد را باهم ترکیب نموده و به صورت خمیری شکل در می آورند. سپس، خمیر را در یک تابه گذاشته و بر روی اجاق قرار می دهند تا بپزد. خمیر پخته شده در ظرف مورد نظر سرو شده و روی آن با خوراکی هایی چون لوبیا، قارچ سرخ شده، ذرت، سالاد پر می شود.

منبع: همگردی

به "با محبوب ترین غذاهای آفریقایی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با محبوب ترین غذاهای آفریقایی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید