بدن درد بعد از بهبود کرونا [درمان گیاه]

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، COVID-19 می تواند در بعضی افراد باعث دردهای عضلانی و بدن گردد. با این حال، بدن درد یکی از علائم رایج بسیاری از مسائل سلامتی، از جمله شرایط اسکلتی عضلانی است. کووید-19 می تواند علائم متعددی از جمله بدن درد ایجاد کند. این می تواند مانند یک درد مبهم در عضلات باشد که ممکن است تحرک یا انرژی را محدود کند. حال برای دریافت خدمات پزشکی یا مشاوره رایگان میتوانید از موسسه خدمات درمانی کیان بهره ببرید و میتوانید برای دریافت امبولانس خصوصی اینجا کلیک کنید.

بدن درد بعد از بهبود کرونا [درمان گیاه]

آیا این یک علامت است؟

بدن درد می تواند نشانه بسیاری از بیماری های ویروسی از جمله COVID-19 باشد.

بر اساس داده های حاصل از مطالعه علائم کووید ZOE، بدن درد معمولاً یکی از علائم اولیه COVID-19 است و می تواند 2 تا 5 روز طول بکشد. به احتمال زیاد در افراد بالای 35 سال تا 7 تا 8 روز طول می کشد.

این مطالعه نشان می دهد که از هر 3 نفر مبتلا به کووید-19، 1 نفر درد بدن را تجربه می نماید و این علامت در افراد 16 تا 65 ساله بیشتر از بچه ها یا افراد مسن تر است.

همه داده ها و آمار بر اساس داده های در دسترس عموم در زمان انتشار است. بعضی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشد. از مرکز کروناویروس ما تماشا کنید و صفحه به روزرسانی های زنده ما را برای تازهترین اطلاعات در خصوص همه گیری COVID-19 دنبال کنید.

علائم: درد مفاصل و عضلات

همانطور که در حال بهبودی از COVID-19 هستید، ممکن است درد مفاصل یا عضله داشته باشید. ماندن در رختخواب برای بیش از چند روز می تواند منجر به سفت شدن مفاصل و ضعف عضلانی گردد. ممکن است درد، سوزش یا احساس خستگی، سفت شدن یا درد داشته باشند. در اینجا چند ایده وجود دارد که به مفاصل و عضلات شما یاری می نماید تا هنگام بهبودی احساس بهتری داشته باشند:

زمانی که می توانید از رختخواب بلند شوید، سعی کنید برای مدت طولانی در یک شرایط ننشینید یا دراز نکشید. مرتباً موقعیت خود را تغییر دهید (مثلاً یک بار در ساعت). بعضیزید تا به دستشویی بروید، از آشپزخانه نوشیدنی بگیرید یا از پنجره بیرون را نگاه کنید.

حرکات کششی ملایم انجام دهید تا دوباره حرکت مفاصل و عضلات خود را آغاز کنید. این می تواند به شما در مدیریت درد یاری کند. برای کشش های ملایمی که می توانید امتحان کنید، بخش ورزش و فعال بودن را ببینید.

اطلاعات مربوط به استفاده از گرما یا یخ برای کاهش درد را مشاهده کنید (توجه داشته باشید که می توانید از گرما یا یخ برای درد در نواحی دیگر بدن خود بهره ببرید، نه فقط در قسمت پایین کمر.

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز خود در خصوص مصرف داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول)، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، یا ناپروکسن (Aleve) صحبت کنید. دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید.

آیا دردهای عضلانی از علائم COVID-19 هستند؟

داده های میلیون ها مشارکت نماینده اپلیکیشن ZOE COVID Symptom Study نشان داده است که دردهای غیرعادی عضلانی می تواند از علائم COVID-19 باشد. در اینجا نحوه تشخیص آنها و احساس آنها آمده است.

دردهای عضلانی در COVID-19 چگونه است؟

افرادی که از این برنامه استفاده می نمایند گزارش نموده اند که درد و درد عضلانی، به ویژه در شانه ها یا پاهای خود احساس می نمایند.

دردهای عضلانی مرتبط با کووید می تواند از خفیف تا کاملاً ناتوان نماینده باشد، به خصوص زمانی که همراه با خستگی باشد. برای بعضی افراد، این درد عضلانی آنها را از انجام کارهای روزمره باز می دارد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که دردهای عضلانی تازه به دلایل زیادی ممکن است ظاهر شوند. به عنوان مثال، بسیاری از ما در خانه با استفاده از میز و تنظیمات صفحه نمایش کار می کنیم که ممکن است ایده آل نباشد.

بنابراین، اگرچه افراد مبتلا به کووید-19 گاهی اوقات دردهای عضلانی غیرعادی را تجربه می نمایند، اما بیشتر افرادی که درد و درد تازه دارند، مبتلا به کووید-19 نخواهند بود.

دردهای عضلانی در COVID-19 چه زمانی اتفاق می افتد؟

دردهای عضلانی غیرمعمول می تواند یکی از علائم اولیه COVID-19 باشد که اغلب در همان ابتدای بیماری ظاهر می گردد.

معمولاً به طور میانه دو تا سه روز طول می کشد، اما با افزایش سن ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. این معمولاً تا چهار روز برای بچه ها، پنج روز برای بزرگسالان 16 تا 35 سال، هفت روز برای بزرگسالان 35 تا 65 سال و حدبیشتر تا هشت روز برای بزرگسالان بالای 65 سال است.

متأسفانه، دردهای عضلانی مرتبط با کووید، گاهی اوقات می تواند بسیار طولانی تر طول بکشد و معمولاً در افراد مبتلا به سندرم طولانی کووید یا پس از کووید، گزارش می گردد.

دردهای عضلانی در COVID-19 چقدر شایع است؟

از هر سه نفری که به COVID-19 مبتلا هستند، یک نفر دچار دردهای عضلانی غیرعادی خواهد شد. این بیماری در بزرگسالان 16 تا 65 ساله (41%) بیشتر از بچه ها (15%) یا بالای 65 سال (36%) شایع است. تنها 2 درصد از افرادی که مبتلا به کووید-19 بودند، درد عضلانی را تنها علامت خود گزارش کردند.

چه علائم دیگری از COVID-19 در کنار دردهای عضلانی رایج است؟

دردهای عضلانی غیرمعمول به احتمال زیاد در کنار علائم دیگر رخ می دهد. در تمام سنین، بیشتر اوقات دردهای عضلانی همراه با خستگی و گاهی همراه با تب، احساس سرگیجه یا سبکی سر و حذف وعده های غذایی اتفاق می افتد.

سایر علائم رایج در کنار دردهای غیرعادی عضلانی به سن بستگی دارد. برای مثال، ابتلا به سردرد همراه با دردهای عضلانی در افراد زیر 65 سال بسیار شایع است. از دست دادن بویایی (آنوسمی) نیز در کنار دردهای غیرعادی عضلانی در بزرگسالان رخ می دهد، اما در بزرگسالان بالای 65 سال کمتر شایع است.

اگر درد عضلانی دارم و فکر می کنم ممکن است کووید-19 باشد، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر دردهای عضلانی تازه و غیرعادی دارید، ممکن است کووید-19 باشد، به خصوص اگر سردرد و خستگی نیز دارید.باید:

  1. در خانه خود را قرنطینه کنید تا از افراد اطراف خود و جامعه بزرگ تر محافظت کنید.
  2. علائم خود را ثبت کنید و به پزشک خود بگویید.
  3. نکات را در خصوص مراقبت از خود در صورت ابتلا به COVID-19، نظارت بر سلامت خود در خانه و هیدراته ماندن آنالیز کنید.

داشتن دردهای عضلانی غیرمعمول می تواند بسیار ناتوان نماینده باشد. این مهم است که به بدن خود گوش دهید و خود را مجبور نکنید تا بیش از آنچه که می توانید انجام دهید.

اگر دردهای عضلانی شما ناشی از کووید-19 است که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا از بین برود، مطمئن شوید که زمان و استراحت کافی برای بهبودی به خود می دهید.

منبع: یک پزشک

به "بدن درد بعد از بهبود کرونا [درمان گیاه]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدن درد بعد از بهبود کرونا [درمان گیاه]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید