تعویق المپیک رنگ مدال بعضی از ورزشکاران را تغییر می دهد، سلامت ورزشکاران اولویت منشور المپیک است

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مدیر فنی تیم های ملی تکواندو گفت: تعویق المپیک ممکن است با اتفاقات زیادی همراه باشد و از جمله تغییر رنگ مدال ورزشکاران، اما در شرایط فعلی IOC بهترین تصمیم را گرفت.

تعویق المپیک رنگ مدال بعضی از ورزشکاران را تغییر می دهد، سلامت ورزشکاران اولویت منشور المپیک است

هادی ساعی در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ ورزشی ها، درباره تعویق یک ساله المپیک گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا جهان گیر شده است و تمامی کشورها درگیر آن هستند و به نظرم در شرایط فعلی کمیته بین المللی المپیک بهترین تصمیم را گرفت. اگرچه تعویق یک ساله المپیک مسائلی هم به وجود می آورد اما طبق منشور المپیک سلامت ورزشکاران باید در اولویت باشد. در این مسابقات نخبگان ورزشی از سراسر جهان حضور پیدا می نمایند و باید سلامت آنها حفظ گردد.

وی گفت: حتی در جریان مسابقات المپیک اگر یک ورزشکار دچار آسیب دیدگی گردد، دیگر اجازه ادامه به او نمی دهند. بنابراین این موضوع نشان می دهد که آنها به سلامت ورزشکاران توجه ویژه ای دارند. البته تعویق المپیک اتفاقات زیادی هم به همراه دارد. ممکن است رنگ مدال بعضی از ورزشکاران تغییر کند و حتی کسانی که شانس کسب مدال نداشته باشند، در این 17 ماه باقی مانده به آغاز مسابقات به اوج آمادگی رسیده و بتوانند مدال کسب نمایند. از طرفی بعضی دیگر هم که در شرایط آمادگی هستند ممکن است تا زمان برگزاری المپیک نتوانند شرایط خوب بدنی خود را حفظ نمایند، بنابراین دست شان از مدال کوتاه بماند.

پرافتخارترین تکواندوکار ایران در خصوص شرایط میرهاشم حسینی وآرمین هادی پور تکواندوکاران المپیکی اظهار کرد: یکی از مسائل ورزشکاران المپیکی حفظ وزن خود است. این موضوع ممکن است ما را با چالش های زیادی روبرو کند. به هر حال ورزشکاران باید تا یک سال وزن خود را حفظ نمایند و این فشار زیادی به آنها وارد می نماید. البته متقابلاً کادر فنی هم با چالش روبه رو می گردد. قبل از تعطیلی اردوهای تیم ملی، ورزشکاران در شرایط خیلی سختی تمرین می کردند. یک ورزشکار برای رسیدن به میدان المپیک باید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی در شرایط ایده آل باشد.

ساعی تأکید کرد: قبل از تعطیلی اردوها، ورزشکاران المپیکی به شدت زیر نظر بودند به طوری که آنها از اردو خارج نمی شدند تا مبادا آلوده به ویروس شوند. گاهی اوقات حتی مجبور بودند با ماسک و دستکش تمرین نمایند اما حالا با تعویق یک ساله المپیک این فشارها برداشته شده است و ما وقت کافی را برای تمرین داریم. در حال حاضر اردوهای تیم ملی هم تعطیل است و تکواندوکاران المپیکی در خانه تمرینات را ادامه می دهند. امیدوارم هر چه زودتر این شرایط تغییر کند و ویروس کرونا ریشه کن گردد.

وی همچنین در خصوص شرایط مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا و شرایط بانوان برای کسب دو سهمیه بیان کرد: مسابقات کسب سهمیه قرار بود در خرداد برگزار گردد و در حال حاضر تنها مسابقات گزینشی المپیک قاره آسیا و اروپا برگزار نشده است. منتظر هستیم تا فدراسیون جهانی زمان برگزاری این دو مسابقه را اعلام کند. البته من فکر می کنم تغییر المپیک فرصت خوبی برای بانوان ما است تا بتوانند بیشتر تمرین نمایند و به آمادگی برسند. امیدوارم مربیان هم نفرات شایسته ای را به مسابقات اعزام نمایند و در نهایت دو سهمیه نصیب بانوان گردد. تکواندوی بانوان در شرایطی است که باید از آنها انتظار مدال داشته باشیم و نباید تنها به کسب سهمیه اکتفا کنیم.

انتهای پیغام/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تعویق المپیک رنگ مدال بعضی از ورزشکاران را تغییر می دهد، سلامت ورزشکاران اولویت منشور المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق المپیک رنگ مدال بعضی از ورزشکاران را تغییر می دهد، سلامت ورزشکاران اولویت منشور المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید