تغییرات آب وهوایی به دنبال کشتن 56 میلیون سرخ پوست توسط اروپایی ها

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، محققان می گویند استعمارگران اروپایی با کشتن 56 میلیون بومی سرخپوست در آمریکا و به وجود آوردن مرگ و بیماری، باعث شدند تا شرایط آب و هوایی در این منطقه از دنیا دستخوش تغییر گردد.

تغییرات آب وهوایی به دنبال کشتن 56 میلیون سرخ پوست توسط اروپایی ها

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، محققان کالج یوسی ال لندن معتقدند اروپایی ها در طول 100 سال اول ورود به جنوب، مرکز و شما آمریکا بیش از 56 میلیون بومی را کشتند و افزایش درختان و پوشش گیاهی در یک منطقه ای به اندازه فرانسه باعث کاهش شدید دی اکسید کربن در جو شد.

پروفسور مارک ماسلین رهبر این تحقیق می گوید تا این زمان دی اکسید کربن و تغییرات آب و هوایی شرایط پایداری داشتند اما بعد از حمله اروپاییان به آمریکا شاهد اولین تغییر عمده در سطح گازهای گلخانه ای هستیم که رخ می دهد.

تا پیش ازاین تحقیق دانشمندان تغییر دما در دهه 1600 را با نام یخبندان کوچک که توسط نیروهای طبیعی ایجادشده، می دانستند اما حالا با این تحقیق اوضاع فرق نموده است.

محققان انگلیسی با ترکیبی از شواهد باستان شناسی، داده های تاریخی و تحلیل کربن موجود در یخ های قطب نشان می دهند که چگونه جنگل زدایی ناشی از ورود اروپاییان به آمریکا بخش کلیدی خنک شدن دنیا بوده است.

داده ها نشان می دهد کاهش سطح کربن در 1610 چگونه باعث خنک شدن کره زمین شده و نکته مهم ورود کلمبوس در سال 1492 است که شاهدی بر ماجراست.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "تغییرات آب وهوایی به دنبال کشتن 56 میلیون سرخ پوست توسط اروپایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات آب وهوایی به دنبال کشتن 56 میلیون سرخ پوست توسط اروپایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید