تویوتا اسکالار SC1 برقی مسابقه ای با قدرت 328 اسب بخار رونمایی شد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، از زمانی که شرکت تویوتا گازو به عنوان شرکت زیرمجموعه تویوتا راه اندازی شد، این شرکت محصولات متنوعی را با لوگوی GR روانه بازارهای مختلف نموده است. محصولات این شرکت به طور کلی نسبت به مدل های استاندارد اسپورت تر هستند. گاهی اوقات این موضوع از لحاظ ظاهری روی این خودروها صدق می نماید و بعضی مواقع نیز مربوط به بخش عملکردی آن ها (مانند ماشین های مسابقه ای) می گردد. اگر علاقه مند به خودروهای برقی تویوتا هستید باید اشاره کنیم که شرکت اسکالار پرفورمنس تویوتا اسکالار SC1 برقی را معرفی نموده که برای مسابقات طراحی شده و اولین خودروی آماتور الکتریکی بوده که بر پایه پلتفرم تویوتا GR86 پیشرفته است.

تویوتا اسکالار SC1 برقی مسابقه ای با قدرت 328 اسب بخار رونمایی شد

خودروهایی که شرکت تویوتا گازو روی بهبود عملکرد و قابلیت های آن ها کار نموده با نام GR روانه بازار شده که از جمله آن ها می توان به تویوتا سوپرا GR، کرولا GR، یاریس GR و GR 86 یا همان تویوتا GT86 سابق اشاره نمود. به گفته مهندس ارشد تویوتا GR86، شرکت تویوتا گازو هنوز هیچ فعالیتی در زمینه توسعه یک مدل اسپرت برقی انجام نداده و در حال حاضر هیچ برنامه ای نیز برای انجام این کار در آینده نزدیک ندارد.

جدا از نقش و نگارهای مخصوص و مجذوب کننده ماشین های مسابقه ای، تویوتا اسکالار SC1 برقی موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی باکسر این خودرو که در بخش جلویی تعبیه شده بود را کنار گذاشته و در عوض موتور Hypercraft Stealth برقی را روی اکسل عقب این خودرو تعبیه نموده است. این پیشرانه برقی تا 12000 دور بر دقیقه قابلیت چرخش داشته و می تواند حداکثر قدرت 328 اسب بخار قدرت و 468 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

انرژی این خودروی مسابقه ای از پک باتری 65 کیلووات ساعتی Hypercraft تأمین می گردد که تا 45 دقیقه مسابقه مداوم را امکان پذیر می نماید. تویوتا اسکالار SC1 مسابقه ای در صورت اتصال به شارژر سطح 3 با توان 150 کیلوواتی، می تواند طی کمتر از 20 دقیقه به طور کامل شارژر گردد. وزن این تویوتا GR86 هم 1379 کیلوگرم اعلام شده است. از لحاظ عملکردی این خودروی برقی می تواند در 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 97 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت تویوتا اسکالار SC1 مسابقه ای نیز 267 کیلومتر بر ساعت است.

شرکت اسکالار اعلام نموده که تویوتا SC1 اولین خودروی مسابقه ای برقی آماتور تورینگ به شمار می رود که بر پایه پلتفرم تویوتا GR86 نسل دوم ساخته و به وسیله انجمن ملی ورزش اتومبیل (NASA) برای مسابقات اتومبیلرانی تور جاده ای تایید شده است. آن طور که به نظر می رسد، تویوتا اسکالار SC1 برقی مسابقه ای از تابستان سال 2023 وارد مسیر مسابقات خواهد شد. در خصوص قیمت این خودرو هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست و باید تا اعلام رسمی آن از سوی این شرکت خودروساز منتظر بمانیم.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "تویوتا اسکالار SC1 برقی مسابقه ای با قدرت 328 اسب بخار رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا اسکالار SC1 برقی مسابقه ای با قدرت 328 اسب بخار رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید