برترین جاهای دیدنی سریلانکا

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سریلانکا بسیار محسورکننده است و با جاذبه های گردشگری مختلف خود، توجه هر فردی را به خود جذب می نماید. این کشور جزیره ای و کوچک سرشار از جاهای دیدنی و تفریحات مختلفی همانند موج سواری است.

برترین جاهای دیدنی سریلانکا

در ادامه به معرفی برترین جاهای تماشای سریلانکا می پردازیم. همراه با ما باشید.

10. پارک ملی اوداوالاوه

Udawalawe National Park

پارک ملی اوداوالاوه (Udawalawe National Park) یکی از معدود جاهایی در سراسر دنیا است که در آنجا فیل ها به کرات دیده می شوند. جدای از فیل ها نیز حیواناتی همانند بوفالو، کروکدیل، میمون، آهو، طاووس و شغال در اینجا دیده می شوند. سافاری به هنگام صبح در این پارک ملی می تواند بسیار لذت بخش باشد. تنوع زیست محیطی در اینجا زیاد است که از جمله بخش های آن می توان کوهستان ها در سمت شمال، باتلاق ها و مراتع و جنگل ها در دامنه کوهستان اشاره نمود.

9. آبشار راوانا

Ravana Falls

آبشار راوانا (Ravana Falls) بسیار تماشایی است و شنا در ماه های گرم تابستان در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. در فصول بارندگی، جریان آب بسیار قوی است و چشم انداز ای خارق العاده شکل می گیرد. این آبشار بخشی از پناهگاه حیات وحش راوانا الا به شمار می رود و در نزدیکی آنجا نیز مجموعه غاری تماشای وجود دارد. آبشار راوانا در جاده اصلی به سمت شهر الا قرار گرفته است و در جهت نیز بیشتر گردشگرها از این غارها نیز تماشا می نمایند.

8. معبد غار دامبولا

Dambulla Cave Temple

معبد غار دامبولا (Dambulla Cave Temple) مکانی مقدسی در بین بوداییان به شمار می رود و در روزهای ماه کامل هیچ گونه هزینه ای برای ورود به آن گرفته نمی گردد؛ البته این روزها بسیار شلوغ است و زائران از منطقه ها مختلف به آنجا سفر می نمایند. بیش از 80 غار در این منطقه به ثبت رسیده اند اما مشهورترین آن ها، پنج غاری است که با مجسمه ها و نقاشی های تحسین برانگیز آراسته شده اند. قدمت بعضی از این غارها به 1000 سال پیش از میلاد باز می گردند که در آن ها سریلانکایی های ماقبل تاریخ زندگی می کردند.

7. میریسسا

Mirissa

میریسسا (Mirissa) برترین مقصد ساحلی در سریلانکا به شمار می رود. این ساحل طولانی و زیبا در کنار خود درختان نخل و بعلاوه رستوران ها و هتل های مدرن و لوکس را دارد. رستوران ها غذاهای مختلفی از جمله غذاهای سبک غربی را سرو می نمایند که قیمت مناسبی دارند. در نزدیکی ساحل نیز Parrot Rock قرار گرفته است که پلکانی کوچک است و در بالای آن می توان نمایی بسیار زیبا نسبت به ساحل و اقیانوس را مشاهده کرد. از جمله تفریحاتی که می توان در میریسسا انجام داد، می توان به تماشای نهنگ ها، غواصی و موج سواری اشاره نمود.

6. خلیج آروگام

Arugam Bay

خلیج آروگام (Arugam Bay) در بین موج سواران از احترام بسیار زیادی برخوردار است و در آنجا شهری کوچک در ساحل شرقی سریلانکا وجود دارد که توجه افراد زیادی را به خود جذب می نماید. در فاصله کوتاهی از مرکز شهر می توان به محل اصلی موج سواری در خلیج آروگام رسید اما موج سواری در آنجا تنها به افراد باتجربه و حرفه ای توصیه می گردد. دیگر سواحل خلیج آروگام نیز برای موج سواری مناسب هستند و در آن ها نیز گاهی اوقات فیل ها یا طاووس ها به چشم می خورند.

5. معبد دندان

Temple of the Tooth

معبد دندان (Temple of the Tooth) مکانی بسیار مقدس است و در آنجا یکی از دندان های بودا نگهداری می گردد. افسانه ها حاکی از آن هستند که این دندان در بستر مرگ بودا از او جدا و سپس از هند به سریلانکا آورده شده است. این دندان سپس در سریلانکا ارزش و اهمیت زیادی پیدا کرد و در گذر زمان، بسیار مقدس شمرده شد. البته ناگفته نماند که کوشش های زیادی برای سرقت و نابودی آن انجام شده است.

4. قله آدام

Adams Peak

در بالای قله آدام (Adams Peak) ردپایی وجود دارد که از اهمیت بسیار زیاد در مذهب های مختلف برخوردار است. در آنجا صومعه ای بودایی قرار گرفته است و برای بودایی ها، این ردپایی از بودا است. برای مسیحیان، این ردپا متعلق به آدام و برای هندوها متعلق به شیوا است. این مکان از اهمیت بسیار زیادی در سریلانکا برخوردار است و برای آنکه به بالای قله رسید باید 5000 هزار پله را پشت سر گذاشت. در بین جهت نیز غرفه های چای و غذا وجود دارند که مکان خوبی برای استراحت در بین راه به شمار می فرایند. بسیاری از افراد صعود خود را از ساعت 2:30 آغاز می نمایند تا به هنگام طلوع خورشید در بالای قله باشند.

3. قلعه گالی

Galle Fort

راه ها و خیابان های سنگ فرش زیادی درون قلعه گالی (Galle Fort) وجود دارند و به راحتی می توان در آنجا گم شد. امروزه در این منطقه رستوران ها، هتل ها و فروشگاه های مدرنی ساخته شدند که گردش در آنجا را بسیار مجذوب کننده تر نموده اند. این قلعه، سازه ای معمولی بوده که در سال 1505 میلادی به وسیله پرتغالی ها ساخته شده بود؛ آن ها در آن موقع برای اولین بار در سریلانکا پا گذاشتند. زمانی که کنترل قلعه به دست هلندی ها افتاد، آن ها توسعه هایی در قلعه انجام دادند که شامل دیوارهای ساحلی آن می گردد.

2. پارک ملی یالا

Yala National Park

پارک ملی یالا (Yala National Park) حیات وحشی فراوان و خارق العاده دارد و بیشترین تراکم پلنگ ها در دنیا در اینجا به چشم می خورند و از همین رو شانس شما برای تماشای آن ها بسیار زیاد است. جدا از پلنگ ها، در این پارک ملی می توان حیواناتی همانند کروکدیل، خرس و فیل را نیز مشاهده کرد. این پارک ملی در سال 1938 میلادی شکل گرفته بود و قبل از آن در بخش هایی از آن شکار آزاد بوده است.

1. قلعه سیگیریا راک

Sigiriya Rock Fort

قلعه سیگیریا راک (Sigiriya Rock Fort) واقعا تماشایی و تحسین برانگیز است. پرتگاه های پیرامون این صخره به حدود 200 متر از سطح زمین می رسند و در بالای آن نیز فلاتی نسبتا صاف وجود دارد که قلعه در آنجا ساخته شده است. پلکانی شیبدار برای رسیدن به بالای این قلعه وجود دارد و در جهت نیز نقاشی های دیواری چشم گیری دیده می شوند. در بالای این صخره نیز می توان به جای مانده تمدنی باستانی از جمله آثاری از کاخ و صومعه را مشاهده کرد. ساخت چنین مکانی در بالای این صخره بزرگ در قرن ها قبل واقعا تحسین برانگیز است.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جاهای دیدنی سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید