معرفی بهترین جاذبه های گردشگری بابلسر

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، جاذبه های گردشگری بابلسر

به صورت کلی، مقصد سفر خیلی از ایرانیان در هر موقعی از سال، شمال کشور است. در این راستا ماشین ها یا به سمت استان گیلان می رانند یا به سمت استان مازندران. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معمولا فرمان ماشینشان در سفر به شمال کشور، به سمت شهرهای مازندران می چرخد بدون شک چندین بار گذرتان به شهر بابلسر نیز افتاده است. این شهر زیبای شمالی یکی از شهرهای سرزنده استان مازندران است که بین شهرهای این استان به شهری خوش آب و هوا ملقب شده است. از آن جایی که بی برو برگرد راستاتان باز هم به این شهر می افتد، در ادامه با ما در خبرنگاران و معرفی و آنالیز جاذبه های گردشگری بابلسر همراه باشید.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری بابلسر

پل معلق بابلسر، معرفی و آنالیز جاذبه های گردشگری بابلسر | Babolsar Suspended Bridge

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بابلسر بدون شک، پل معلق این شهر است. بر روی رودخانه بسیار پر آب بابلسر که اتفاقا دقیقا هم از وسط این شهر می گذرد، یک پل بسیار زیبا قرار گرفته است که رفت و آمد را در این شهر آسان تر نموده است. این رودخانه که بابلرود نام دارد، دقیقا از کوه های البرز سرچشمه می گیرد و از دو شهر همسایه بابلسر و بابل می گذرد و سپس به دریای خزر می ریزد. پل معلق که در واقع پلی قدیمی است و در سال 1313 و به دست مهندسینی از سوئد و آلمان ساخته شده. دلیل ساخت این پل این بود که ماشین هایی که در قسمت شرقی و غربی بودند بتوانند به راحتی در دو طرف شهر رفت و آمد نمایند. این پل تنها برای رد شدن ماشین ها نیست بلکه امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های شهر بابلسر شده است و علاوه بر این ها، پل معلق بابلسر به خاطر پل ارتباطی که بین 3 جهت بابلسر، محمودآباد و فریدون کنار ایجاد نموده؛ عنوان پر ترددترین جهت را هم دارد. به هر حال این پل دیگر در کنار تمامی کاربردهای خود اهمیت تاریخی هم پیدا نموده و در سال 1386 ثبت ملی هم شده است.

وقتی به شهر بابلسر بروید و از این پل رد شوید خواهید دید که بر روی این پل، پل دیگری هم ساخته شده است. نقش پل دوم این است که برای مقاوم سازی پل معلق بابلسر که سال ها صحبت از قدیمی بودن و خطرناک بودن شرایطش می شد، ساخته شد تا آسیب های مختلف به این پل جلوگیری نماید. پل معلق بابلسر ارتفاع 16 متری، طول 80 متری و عرض 8 متری است و به عنوان اولین پلی در ایران که امکان تردد با ماشین بر روی آن وجود آمد را به خود اختصاص داد.

شهرک خزر شهر | Khezer shahr Town

خزر شهر یکی از شهرک های معروف و ساحلی در مازندران است که اتفاق یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر هم هست. جالب است بدانید که خزر شهر را به عنوان مجلل ترین و گران ترین شهرک مسکونی ویلایی ایران و شمال ایران معرفی می نمایند. خزر شهر در 6 کیلومتری جاده بابلسر به سمت فریدون کنار قرار گرفته است. این شهرک دارای دو قسمت شمالی و جنوبی است. قسمت شمالی مستقیم رو به دریای خزر و قسمت جنوبی رو به جهت فریدون کنار به بابلسر قرار دارند. در خزر شهر شما می توانید انواع و اقسام فروشگاه ها و مراکز خرید زیبا و مدرنی که نمایندگی برندهای مختلف را در خود دارند را در دسترس داشته باشید. همچنین انواع و اقسام خدمات و امکانات رفاهی برای ساکنین این منطقه فراهم آمده است. خیابان های ساحلی، هتل ها، زمین های تنیس، زمین های فوتبال، والیبال، زمین بسکتبال، پل عابر پیاده، رستوران ها و کافی شاپ های مختلف و بسیاری از امکانات دیگر در این شهرک موجود است. درباره خزرشهر باید بدانید که این شهرک با این که از جاذبه های گردشگری بابلسر است اما با این حال، تقریبا خصوصی محسوب می شود و افراد بدون کارت ورود نمی توانند به آن وارد شوند و در واقع شما یا باید عضو شهرک باشید یا به عنوان مهمان هماهنگ شده، وارد شوید. این شهرک زیبا، خلوت و دنج محل تجمع و سرمایه گذاری بسیاری از افراد متمول و ثروتمند است.

کوهی خیل | Kuhi Kheyl

با این که کوهی خیل خودش یک شهر مجزاست اما به این خاطر که از طرف جاده ساری به بابلسر به این شهر متصل می شود، خیلی ها آن را در زمره جاذبه های گردشگری شهر بابلسر به حساب می آورند. می گویند که این شهر هزار سال قدمت دارد و مامنگاه امیر عباس سامانی پس از جنگ های صلیبی و شکست از روم باستان بوده است. به ساکنان اولیه این روستا، کوهی می گفته اند.

امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر | Imamzadeh Ibrahim

امامزاده ابراهیم (ع) که به ابوجواب معروف است، باعث شده بود تا قبل ترها به این قسمت از بابلسر لقب مشهدسر را بدهند. این امامزاده بسیار معروف است و در ایام مختلف سال و علی الخصوص در فصل های گردشگری بسیار پر تردد و شلوغ می شود. می گویند که کسی که برای اولین بار از کتیه هایی که از امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر یاد نموده است، ناصرالدین شاه قاجار بوده است. گویا این کتیبه ها حاوی قدیمی ترین اطلاعات درباره مشهدسر هستند. نسب امامزاده ابراهیم به امام موسی (ع) می رسد. بارگاه این امامزاده در بابلسر به شکل یک گنبد 8 ضلعی است که بر روی بقعه این امام بزرگوار قرار گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که در دست هست گویا قدمت این آرامگاه به قرن 9 هجری می رسد. در این امامزاده، کتیبه ها و صندوق های نفیس و قدیمی بسیار زیادی وجود دارد که به ارزش تاریخی این بنا بیش از پیش می افزاید.

روستای سر حمام | Sarhammam Pazevar

این روستا تنها 10 کیلومتر با بابلسر و 3 کیلومتر با مرکز رودبست فاصله دارد. قبل از این که این روستا نام سر حمام را به خود بگیرد، روستای آهنگر کلا نام داشته و چون اولین حمام عمومی در این منطقه تاسیس شد، نامش به روستای سر حمام تغییر پیدا کرد. این روستای خوش آب و هوا و بسیار سنتی دارای بنای مذهبی به نام فاطمیه است که 100 سال از عمر آن می گذرد و مورد بازسازی هم قرار گرفته است. در کنار فاطمیه روستا، مزار مقدس چند شهید قرار گرفته است که مردم بسیاری برای نثار فاتحه ای به روح پر فتوح آنان به این ناحیه سر می زنند.

سد عرب خیل در بابلسر | Arab Khil Dam

سد عرب خیل که به آن سد لاستیکی هم می گویند، در بهنمیر بابلسر قرار گرفته است و امروزه یکی از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بابلسر است. این سد که به سد لاستیکی عرب خیل هم شهرت پیدا نموده، دارای طولی بیش از 50 متر و ارتفاعی 3 متری از سطح رودخانه ای است که بر روی آن شکل گرفته است. آبی که در این سد وجود دارد از طریق آب رودخانه تالار تامین می شود که آن هم از رشته کوه های البرز سرچشمه می شود. البته این آب قبل از رسیدن به سد لاستیکی از شهرهای دیگری همچون؛ سوادکوه، قائمشهر و سوادکوه می گذرد و بعد به رودخانه تالار و سد عرب خیل می رسد. درباره این سد باید بگوییم که، در اطرافش مکان های تفریحی و مناظر بسیار زیادی به وجود آمده است و به همین خاطر مردم بومی و مسافران زیادی به اطارف این سد برای تفریح و استراحت می آیند.

بابلسر WEATHER

روستای گالشکا | Galesh Kola

روستای گالشکا یا گالش کَلا یکی از جاذبه های گردشگری توابع بابلسر است که در بهنمیر و در توابع بابلسر قرار گرفته است. فاصله این روستا و بابلسر 1 کیلومتر است. روستای گالشکا را به خاطر آب و هوای مطبوع و بسیار مناسبش و همچنین محصولات دامی فراوانش به عنوان بهشت دامداران هم معرفی می نمایند. البته روستای گالشکا به یک علت دیگر هم معروف شده است و آن مهمان نوازی مردم بومی و محلی این روستا است. در واقع فرمول معروف شدن این روستا بسیار ساده است!

آب و هوای خوب + طبیعت زیبای اطراف روستا + چشم انداز بی نظیر + مهمان نوازی منحصر به فرد مردم روستا= روستایی که امروزه تبدیل به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بابلسر شده است.

تالاب عزیزک | Azizak

آب بندان عزیزک یا تالاب عزیزک در توابع بهنمیر و مازندران قرار گرفته است. در این تالاب ارزشمند، پرندگانی همچون درنا، اردک، قو و پستانداری به نام شنگ (شنگ همان سمور آبی است) زندگی می نماید. پوشش گیاهی و تنوع ماهی های موجود در این تالاب بسیار زیاد است و به همین خاطر، تالاب عزیز ک بسیار منحصر به فرد و خاص است. این تالاب در روستای عزیزک قرار گرفته است و از لحاظ غنای محیط طبیعی درجه اهمیت فراوانی دارد.

رودخانه بابلرود | Babol Roud

رودخانه بابلرود که یه آن باوُل رود و یا حتی رود بابل هم می گویند، یکی از پر آب ترین رودهای جاری در شمال ایران است. این رود همانطور که در معرفی پل معلق بابلسر گفتیم، از کوه البرز سرچشمه می گیرد و پس از گذر از رودهای موجود در 2 شهر بابلسر و بابل به دریای مازندران می ریزد. طول این رود 78 کیلومتراست و برای ریختن به دریای خزر راه طول و درازی را می پیماید. معمولا گردشگران و محلی های بابلسر از مصب رود بابلسر به عنوان مکانی برای تفریحات آخر هفته ای و خانوادگی استفاده می نمایند. بابلرود بسیار معروف شهر بابلسر، این شهر را به دو قسمت تقسیم نموده و همانطور که اشاره کردیم، پل معلق بابلسر در این شهر برای مرتبط کردن دو قسمت شهر به یکدیگر در ابتدا ساخته شد. در کنار این رود معروف، رستوران، کافی شاپ، اسکله قایقرانی، سفره خانه و مغازه های مختلفی برای تفریحات مردم شکل گرفته است. درباره اسکله قایقرانی بابلرود باید بگوییم که یک از محبوب ترین امکانات تفریحی است که در این مکان درست شده و امروزه خود به عنوان جاذبه ای مجزا شناخته می شود.

باغ وحش بابلسر | Zoo Garden Shapoor Dashad

یکی از جالب ترین جاذبه های بابلسر که حتی خودِ محلی های این شهر و اصلا استان مازندران خیلی به آن توجه می نمایند، باغ وحش بابلسر است. این باغ وحس در واقع یک مرکز کاملا خصوصی است که در نزدیکی دریا و مرکز سرطان شناسی بابلسر قرار گرفته است. این باغ وحش هم بسیار زیباست و هم تنوع خوبی در بین حیواناتی که در خود نگه می دارد را دارا است. این باغ وحش که به آن پارک وحش هم می گوید در خود حیواناتی همچونک خرس، گرگ، ببر، شتر، میمون، انواع پرندگانی همچون طوطی، لک لک و انواع گوناگون دیگری از حیوانات را دارد.

منطقه ساحلی میرود | Meyrod area

در فاصله ای 2 کیلومتری از بهنمیر که از توابع نزدیک به بابلسر است، منطقه ای آرام و ساکت، بسیار زیبا و بکر قرار گرفته است. میرود در در منطقه ای گردشگری به همین نام قرار گرفته است و مقصد بسیاری از مسافرانی است که به این منطقه می آید. این قسمت از بابلسر در یک چهارراهی قرار گرفته است که به بابلسر، بابل، کیاکلا و قائمشهر می رسد. در این منطقه می توانید از امکاناتی همچون پارک کودک، آلاچیق، نمازخانه، سکوهای نصب چادر، رستوران و دیگر امکانات است.

منطقه گردشگری کرفون- بابلسر | Kar Fun

منطقه گردشگری کرفون- بابلسر در استان مازندران و همانطور که از اسم آن تعیین است، در شهر بابلسر به این دلیل وجود آمده است که کاملا یک منطقه گردشگری باشد. این منطقه توریستی و گردشگری در 13 کیلومتری بابلسر به سمت ساری و جاده ساحلی آن قرار گرفته است. یکی از عواملی که باعث شده است تا این منطقه توریستی بسیار زیبا معروف شود این است که غروب های این منطقه بسیار دیدنی هستند. این غروب زیبا به همراه موج دریای خزر کرفون یا کارفون را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری بابلسر آن هم از نوع معروف و پر طرفدارش تبیدل نموده است.

در این منطقه توریستی ساحلی شرکتی در زمینه محصولات دریایی و شیلات به نام پره کرفون وجود دارد که محصولات تازه دریایی را نیز به فروش می رساند.

منبع: الی گشت

به "معرفی بهترین جاذبه های گردشگری بابلسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین جاذبه های گردشگری بابلسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید