حداکثر تا اوایل مرداد بحران خاموشی داریم ، فرمانده مقابله با خاموشی ها معین شد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور اظهار کرد: جلساتی در رابطه با خاموشی های اخیر برق در کشور با حضور وزیران کشور و نیرو برگزار و تصمیمات مهمی برای حل این مساله در این جلسات گرفته شد.

حداکثر تا اوایل مرداد بحران خاموشی داریم ، فرمانده مقابله با خاموشی ها معین شد

وی با بیان اینکه صنعت برق یکی از صنعت های مهم و پیشرو در ایران است، توضیح داد: به فضل الهی در سنوات گذشته، سرمایه گذاری زیادی در حوزه برق کشور اجرا شده و در حدود 85 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه های حرارتی و آبی کشور است که در دنیا ظرفیت بالایی است و رتبه چهاردهم دنیا را در این حوزه داریم.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این موضوع که مقداری از این ظرفیت که از نظرعملیاتی می توان استفاده کرد با احتساب نیروگاه های آبی حدود 52 تا 53 هزار مگاوات در مقطع فعلی است، یادآور شد: به علت شرایط خشکسالی، شرایط سدها و پیش بینی آب شرب استان های مختلفی که از آب سدها استفاده می نمایند، در مقطع فعلی یک نیروگاه آبی که حدود 12 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده دارد حدود 2 تا سه هزار مگاوات بیشتر متناسب با شرایط بهره برداری ندارد و یک محدودیت بسیار بالایی در استفاده از نیروگاه های آبی داریم.

دنیاگیری به افزایش حرارت و دمای کره زمین و بعلاوه گرمای کشور ایران اشاره نمود و گفت: گرمای بالا همزمان با خشکسالی را سال جاری داشتیم و به همین علت مقدار مصرف افزایش پیدا نموده و طبق آماری که وزارت نیرو در جلسه امروز گفت اکنون حدود 64 هزار مگاوات مصرف برق داریم اما حدود 53 هزار مگاوات ظرفیت فراوری است و 11 تا 12 هزار مگاوات کسری در حوزه فراوری برق داریم.

وی اضافه نمود: مصوبه ای را چندی قبل دولت ارائه کرد و در طول سنوات گذشته هم وزارت نیرو همیشه این کار را انجام می داد و بر اساس آن با واحدهای مصرف خصوصا در بخش صنعت توافق می شد که مصرفشان از ساعات اوج مصرف به ساعات دیگری منتقل گردد.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری این موضوع که ساعات 9، 10 صبح تا غروب ساعات اوج مصرف برق است، گفت: به علت مصرف بخش خانگی برای دستگاه های سرمایشی و فعالیت کامل واحدهای فراوریی و سیستم اداری و تجاری در این ساعات، بیشترین مصرف را در این ساعات شاهد هستیم. وزارت نیرو یکی از کارهایی که انجام می داد تقسیم این پیک مصرف بود که این بار هم اینکار را انجام داد.

دنیاگیری گفت: براساس مصوبه دولت که خردادماه صادر شد، وزارت نیرو به دستگاه ها این اجازه را داد که با تغییر ساعات آغاز و پایان کار ادارات در استان های مختلف و تنظیم مقدار دمای اتاق ها در ادارات به شکلی که کمتر از 25 درجه نباشد، مصرف برق را در ساعات اوج مصرف مدیریت نمایند. بر این اساس، اگر در ساعات تعطیلی ادارات، واحد سرمایشی یا واحد مصرف نماینده برق روشن باشد مسئولیت متوجه رئیس اداره است و رئیسان ادارات موظف به رعایت این دستورالعمل هستند و در صورت رعایت نکردن با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به خاموشی های خانگی در روزهای اخیر گفت: مردم به شدت اذیت شدند و فشارهای زیادی را به خاطر خاموشی ها تحمل کردند و امروز آقای رئیس جمهوری در نهایت تواضع و خلوص نیت از مردم عزیز به خاطر این خاموشی ها عذرخواهی کردند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این موضوع که امروز تصمیمات مهمی در مورد مدیریت مصرف برق در کشور گرفته شد، گفت: یکی از تصمیمات این است که وزیر نیرو در این دو سه هفته تا اوایل مردادماه از اختیارات کامل برخوردار خواهد بود و طبق اصل 127 و 138 قانون اساسی، اختیارات دولت به وزیر نیرو در حوزه برق داده خواهد شد که در جلسه فردای هیات دولت در این مورد تصمیم گیری می گردد.

دنیاگیری با بیان اینکه وزیر نیرو در این چند هفته در نقش فرماندهی مدیریت مصرف برق کشور قرار خواهد گرفت، اضافه نمود: در این بازه زمانی، دستور وزیر نیرو برای همه دستگاه های دیگر لازم الاجرا خواهد بود که امیدواریم ان شاالله این نقش را به خوبی ایفا نماید. وزارت نیرو به همه اطمینان داده و می دهد که به مراکز ضروری و مهم مثل بیمارستان ها تا این لحظه نه خاموشی داده و نه خاموشی خواهد داد.

منبع: برنا

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام وبلاگ ورزشی ها دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "حداکثر تا اوایل مرداد بحران خاموشی داریم ، فرمانده مقابله با خاموشی ها معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداکثر تا اوایل مرداد بحران خاموشی داریم ، فرمانده مقابله با خاموشی ها معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید