درخواست بودجه بیش از 770 میلیارد دلاری باید برای پنتاگون

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، تهران (پانا) - جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با درخواست بودجه بیش از 770 میلیارد دلاری برای وزارت دفاع این کشور در سال اقتصادی 2023 از کنگره، رکورد دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین را در بودجه پنتاگون شکست.

درخواست بودجه بیش از 770 میلیارد دلاری باید برای پنتاگون

بنابر گزارش رویترز، لیود آستین، وزیر دفاع آمریکا در حال رایزنی با دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید برای افزایش و تدوین بودجه بیش از 770 میلیارد دلاری پنتاگون در سال اقتصادی 2023 است (که از اول اکتبر 2022 شروع می گردد) که به احتمال زیاد با افزایش آن در کنگره مطابق روال سال های قبل به بیش از 800 میلیارد دلار می رسد.

بر اساس این گزارش بودجه دفاعی که دولت دونالد ترامپ برای آخرین سال اقتصادی ریاست جمهوری وی در نظر گرفته بود 752 میلیارد و 900 میلیون دلار بود که با افزایش 25 میلیارد دلاری در کنگره در نهایت به 778 میلیارد دلار در سال اقتصادی 2022 رسید.

مهم ترین اولویت های پنتاگون در بودجه سال آینده نوسازی تجهیزات نظامی شامل تانک و جت های رادارگریز اف 35 ساخت کارخانه لاکهید مارتین و تامین بودجه برنامه تسلیحات هسته ای وزارت انرژی آمریکا بعلاوه فعالیت های مرتبط با دفاعی دیگر وزارتخانه ها و نهادهاست.

بعلاوه تجهیزات دریایی و کشتی ها، توسعه توانایی های فضایی، هشدار موشکی و نوسازی تجهیزات سه گانه هسته ای شامل موشک های هسته ای زمینی، زیردریایی های مسلح به موشک هسته ای و هواپیماهای با بمب افکن هسته ای و موشک از دیگر اهداف بودجه ای سال آینده پنتاگون اعلام شده است.

فرایند ارائه بودجه وزارت دفاع به کنگره تازه شروع شده و انتظار می رود یکی از موارد مطرح در سخنرانی بایدن در جلسه سالانه کنگره این کشور موسوم به سخنرانی در خصوص شرایط اتحاد کشور (State of the Union Address) اول مارس (10 اسفند) برای تصویب آن کوشش کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "درخواست بودجه بیش از 770 میلیارد دلاری باید برای پنتاگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بودجه بیش از 770 میلیارد دلاری باید برای پنتاگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید