تاثیرات منفی شیوع کرونا بر مشاغل بخش انرژی

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، خبرگزاری خبرنگاران- شرکت های نفت و گاز دنیا در تلاشند به طور قابل توجهی شمار کارکنان خود را کاهش دهند تا بتوانند از یک دوره طولانی مدت کاهش تقاضا، جان سالم به در ببرند.

تاثیرات منفی شیوع کرونا بر مشاغل بخش انرژی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ورزشی ها، خبرگزاری رویترز در گزارشی به آنالیز تاثیرات شیوع کووید - 19 بر فعالیت شرکت های نفت و گاز دنیا می پردازد و می نویسد: شرکت های نفت و گاز در سرتا سر دنیا در کوششند تا به طور قابل توجهی شمار کارکنان خود را کاهش دهند تا با این اقدام در واقع بتوانند از آن چه که انتظار می رود یک دوره طولانی مدت کاهش تقاضا باشد، جان سالم به در ببرند.

شرکت اکسون موبیل اظهار داشت به همراه دیگر شرکت های نفتی عظیم شورون و رویال داچ شل، نیروی انسانی خود را به میزان 15 یا حدود 14 هزار نفر کاهش خواهد داد.

شرکت اطلاعات تجاری و تحقیقات انرژی ریستاد انرژی Rystad Energy اظهار داشت بیش از 400 هزار فرصت شغلی سال جاری در بخش نفت و گاز کاهش یافته است که تقریباً نیمی از این کاهش مشاغل در آمریکا اجرا شده است که چندین شرکت عظیم اکتشافی و بسیاری از شرکت های عظیم خدمات نفتی در آنجا هستند.

شیوع کووید - 19 لطمات زیادی را به اقتصاد دنیای وارد نموده است و بخش های انرژی و گردشگری در این میان بیشترین آسیب را متحمل شده اند.

شرکت های فعال در حوزه انرژی قبلاً با بازده ضعیف دست به گریبان بودند به ویژه شرکت هایی که در مناطق نفت شیل آمریکا فعال هستند، اما آن ها مجبور شده اند کاهش هزینه ها را دو برابر نمایند چرا که سرمایه گذاران برای بهبود سود ناخالص خود این شرکت ها را تحت فشار قرار می دهند.

پاول ملچانوف از تحلیلگران ریموند جیمز در این خصوص گفت شرایط واقعی مربوط به دوره شیوع کووید - 19 در صنعت نفت در واقع ریاضت مالی است. از کاهش فرصت های شغلی نیز همانند دیگر مسائل هیچ راه گریزی نیست.

علاوه بر شرکت اکسون موبیل، شرکت شورون، شرکت وودساید پترولیوم استرالیا و شرکت سنووس انرژی کانادا همگی از برنامه های خود برای کاهش کارکنانشان در هفته های گذشته اطلاع دادند.

تقاضای دنیای سوخت در بهار بیش از یک سوم کاهش یافت. با وجود آن که میزان مصرف تا حدودی بهبود یافته است، اما این میزان در حالی که اقتصاد های عظیم تعطیلی ها را برای کنترل و مهار همه گیری کووید - 19 از سر می گیرند، همچنان کمتر از یک سال گذشته است.

این رکود به ویژه در آمریکا، عظیمترین فراوری نماینده نفت خام دنیا، شدید بوده است. این کشور بالاترین آمار تلفات ناشی از ابتلا به کووید - 19 را در بین کشور های دنیا داشته است و خسارات ناشی از شیوع این بیماری نرخ بیکاری این کشور را به حدود هشت درصد رسانده است.

دن برویلت وزیر انرژی آمریکا در این خصوص گفت بازگشت به نقطه اوج فراوری، حدود 13 میلیون بشکه در روز که در سال 2019 عمدتا به وسیله استفاده از فن آوری فراکینگ از سوی شرکت های شیل حاصل شد، بعید است.

صنعت نفت شیل آمریکا به شدت تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته است چرا که کاهش شمار کارکنان و هزینه های این بخش برای شرکت های نفتی آسان است.

فنآوری فراکینگ به یکی از موضوعات داغ در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واقع می خواهد فراکینگ را در اراضی فدرال محدود کند، حال آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور برای حفاری بیشتر کوشش نموده و معتقد است که موضع بایدن در این خصوص فرصت های شغلی را از بین می برد.

شرکت شورون میخواهد تقریباً 25 درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد و شرکت شل نیز اعلام نموده است میخواهد تقریباً 10 درصد نیروی انسانی خود را کاهش دهد.

شرکت سنووس نیز اظهار داشت پس از خرید شرکت رقیب هاسکی انرژی، نیروی کار خود را 25 درصد کاهش خواهد داد.

در استرالیا از ماه مارس تا به امروز بیش از دو هزار فرصت شغلی در بخش صنعت نفت از جمله در شرکت های اکسون موبیل و شورون کاهش یافته است.

شرکت فراوری نماینده گاز مستقل وودساید نیز اوایل ماه جاری گفت که حدود هشت درصد نیروی کار خود را کاهش خواهد داد.

محمد بارکیندو دبیرکل سازمان کشور های صادرنماینده نفت اوپک اخیراً ابراز نگرانی نموده است که سرعت تقاضای نفت پایین تر از حد انتظارات است و این امر فراوری نمایندگان عظیم را ملزم به حفظ کاهش فراوری می نماید.

این در حالی است که شرکت پترو چاینا ای تی دی، عظیمترین فراوری نماینده نفت و گاز آسیا از افزایش 350 درصدی سود خود نسبت به سال گذشته اطلاع داد.

با این حال، با توجه به شرایط بازار در حال حاضر به نظر می رسد که بهای نفت خام به دلیل تقاضای ضعیف، دستکم تا دو سال دیگر از 40 دلار در هر بشکه فراتر نرود و این امر می تواند به کار گیری افراد را در این صنعت محدود کند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تاثیرات منفی شیوع کرونا بر مشاغل بخش انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات منفی شیوع کرونا بر مشاغل بخش انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید