درمان ریزش مو و موخوره فقط با یک روغن

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، آیا با مسائل مختلف مو مانند ریزش، موخوره، خشکی و شکنندگی مو دست و پنجه نرم می کنید؟ احتمالا تا به امروز راه های زیادی را برای درمان مسائل خود امتحان نموده اید. اگر هیچکدام از روش ها برای شما موثر واقع نشده اند، ما یک راه چاره طبیعی و بدون عوارض را به شما پیشنهاد می کنیم.

درمان ریزش مو و موخوره فقط با یک روغن

روغن کندش نوعی روغن طبیعی است که می توانید از آن برای برطرف بسیاری از مسائل پوست و موی خود بهره ببرید. اگر تا به امروز نام این روغن را نشنیده اید و چیزی درباره آن نمی دانید، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب از وبلاگ ورزشی ها به موضوع خواص روغن کندش برای مو می پردازیم.

روغن کندش چیست؟

کندش نام گیاهی پایه کوتاه، با گل های زرد رنگ و ریشه های قوی است که در مزارع هندوستان می روید. روغن کندش را از ریشه این گیاه می گیرند که بویی بسیار تند و داخل آن رنگ سفید مایل به زرد دارد. ترکیباتی که در ریشه گیاه کندش وجود دارد سمی است و می تواند برای انسان کشنده باشد. به همین علت روغن کندش مصرف خوراکی ندارد و فقط از آن به عنوان یک داروی موضعی برای پوست و مو استفاده می گردد.

خواص روغن کندش برای مو

با تمام فواید بی شماری که این روغن برای مسائل مختلف سلامتی ما دارد، خواص روغن کندش برای مو یکی از مزایای برجسته آن است که باعث شده بسیار مورد توجه قرار بگیرد. از جمله مزایای روغن کندش برای مو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش رشد مو

مواد معدنی و ویتامین های فراوانی که در این روغن وجود دارد می تواند باعث تغذیه فولیکول مو شده و به افزایش رشد مو یاری کند. با مصرف مداوم این روغن ابتدا شاهد رویش موهای کرکی خواهید بود که به مرور زمان تقویت شده و به موهای قوی و محکم تبدیل می شوند.

تقویت مو

اگر موهای شما در اثر رنگ و دکلره مو، آفتاب یا سایر عوامل محیطی آسیب دیده و ضعیف و شنماینده شده است، می توانید قبل از حمام به مدت یک الی 2 ساعت این روغن را روی موهای تان ماساژ دهید و سپس بشویید. گرم کردن روغن نفوذ آن به داخل پوست سر را بیشتر می نماید و باعث تقویت موهای نازک شما می گردد.

پرپشت کردن موها

مولکول های روغن کندش به راحتی به درون فولیکول های مو نفوذ می نمایند. بنابراین تاثیرگذاری آن چندین برابر می گردد. این روغن سرشاز از آنتی اکسیدان است و به یاری آن ها می تواند به تقویت و ضخیم شدن موهای شما یاری نموده و باعث پرپشت شدن موهای تان گردد.

پیشگیری از موخوره

این روغن یک آبرسان قوی است و زمانی که آن را به موهای تان می مالید، یک لایه محافظتی روی ساقه مو ایجاد می نماید. با این کار رطوبت را در ساقه مو حبس می نماید و مانع از خشک و شنماینده شدن انتهای موی شما می گردد. اگر استفاده از این روغن به تنهایی باعث خشکی موهای شما گردد باید آن را با سایر روغن های آب رسان مانند روغن نارگیل و یا روغن آرگان بهره ببرید.

محفاظت از پوست سر

روغن کندش pH پوست سر را کنترل و اندازه رطوبت و چربی آن را متعادل می نماید. بعلاوه به علت خاصیت ضد باکتری خود به درمان شوره سر و قارچ های پوستی و بعلاوه درمان شپش سر یاری زیادی می نماید. اما توجه داشته باشید که از این محصول برای پوست های خشک استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی وبلاگ ورزشی ها مطلب معجزه عسل برای پوست که همه را شوکه می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "درمان ریزش مو و موخوره فقط با یک روغن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان ریزش مو و موخوره فقط با یک روغن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید