راه اندازی پایگاه حفاظت از سنگ نگاره های باستانی تیمره در خمین

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از راه اندازی پایگاه حفاظت از سنگ نگاره های باستانی تیمره در خمین اطلاع داد.

راه اندازی پایگاه حفاظت از سنگ نگاره های باستانی تیمره در خمین

مهر: علی اصغر مونسان در جریان بازدید از قلعه تاریخی میشیجان در خمین، در جمع وبلاگ ورزشی ها گفت: با توجه به درخواست هایی که در ارتباط با ضرورت حفظ سنگ نگاره های باستانی در منطقه تیمره شهرستان خمین وجود داشت، دستور اقدام برای راه اندازی پایگاه حفاظت از این محدوده به معاونت سازمان میراث فرهنگی ابلاغ شده که به زودی عملیاتی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اضافه نمود: هم اکنون در سطح کشور 1900 پروژه حوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 180هزار میلیارد تومان در حال انجام است و این حجم از سرمایه گذاری در بخش گردشگری کشور، نشانگر تحرک و امید سرمایه گذاران این حوزه است.

مونسان اعلام کرد: در حال حاضر در نقاط مختلف کشورمان، بیش از 500 پروژه هتل سازی در دست اقدام است و این نشان می دهد که با وجود تحریم ها، توانسته ایم در بخش گردشگری شاهد شرایط مطلوب و استقبال سرمایه گذاران باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: طی سال 97 نسبت به سال قبل از آن، 52 درصد رشد ورود گردشگر خارجی را به کشور داشتیم و آمار گردشگران به 7 میلیون و 800 هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: امسال نیز طبق برآوردها، طی سه ماه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به کشور، 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان نمود: یکی از مباحث این حوزه، جلب سرمایه گذاری و مشارکت مردمی در مرمت بناهای تاریخی و واگذاری این بناها است. با توجه به اینکه منابع محدود است و بودجه موجود جوابگوی حفاظت و مرمت آثار تاریخی نیست، امکان واگذاری بناهای غیر از سطح یک، به بخش خصوصی تحقق یافته است.

مونسان افزود: یکی از این بناهای تاریخی که به طور پیروز به بخش خصوصی واگذار شده، ارگ میشیجان خمین است که هم اکنون شاهد راه اندازی موزه نیز در آن هستیم و مقرر است از مرکز اقامتی این مجموعه نیز در فاز بعدی بهره برداری گردد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به حوزه صنایع دستی نیز ابراز داشت: درآمد صادرات گمرکی سال گذشته صنایع دستی کشور بیش از 281 میلیون دلار بوده و بخش مهمی از صادرات این حوزه نیز توسط گردشگران به صورت چمدانی انجام می گردد که تخمین زده می گردد حدود 300 میلیون دلار باشد. در مجموع، کل صادرات سال گذشته صنایع دستی کشور حدود 600 میلیون دلار بوده و با توجه به ظرفیت هایی که کشورمان در این حوزه دارد، کوشش داریم این میزان را به سالانه یک میلیارد دلار برسانیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "راه اندازی پایگاه حفاظت از سنگ نگاره های باستانی تیمره در خمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایگاه حفاظت از سنگ نگاره های باستانی تیمره در خمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید