زاکربرگ از آینده تماس ویدیویی و نقش کرونا در آن می گوید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، زاکربرگ با اشاره به برقراری روزانه صدها میلیون تماس در واتساپ و مسنجر، دلیل سرمایه گذاری هنگفت فیسبوک در اپ های تماس تصویری را باور به رشد این حوزه در آینده عنوان می نماید.

زاکربرگ از آینده تماس ویدیویی و نقش کرونا در آن می گوید

افزایش محبوبیت اپ هایی مثل زوم در دورانی که بسیاری ناچار به دورکاری شده اند، دور از انتظار نبود اما این اپ ها برای دنیایی که در آن کار، تحصیل و تقریبا تمام جنبه های زندگی مجازی شده، طراحی نشده اند. واضح است که در این شرایط به ابزارهایی جدید احتیاج داریم و فیسبوک اخیرا در این راستا گام هایی برداشته است.

این شرکت مجموعه ای از محصولات را با تمرکز بر آنچه حضور مجازی می خواند، معرفی نموده و بعضی از قابلیت های قبلی خود را نیز ارتقا داده است. برای مثال امکان افزودن 8 نفر به تماس های ویدیویی واتساپ فراهم شده و لایو اینستاگرام را هم از این پس می توان در وب هم مشاهده کرد.

در این بین مهمترین محصول Messenger Room است که فیسبوک را در رقابت مستقیم با زوم و Houseparty قرار می دهد.

این سرویس که قرار است با اینستاگرام و واتساپ یکپارچه شود امکان گفتگوی 50 نفر را با هم میسر می سازد. در این اپ می توانید پس زمینه را تغییر داده یا با استفاده از جلوه های واقعیت افزوده فضا را روشن تر نموده و ظاهر خود را بهبود ببخشید.

سایت ورج به واسطه معرفی این قابلیت ها گفتگویی را با مارک زاکربرگ ترتیب داده که در آن مدیرعامل فیسبوک دیدگاه های جالبی را درباره آینده ارتباطات ویدیویی و نقش واقعیت مجازی در آن مطرح می نماید.

زمانی که از زاکربرگ درباره دلیل توسعه Messenger Room سوال می شود وی هدف از آنرا برقراری ارتباطات ویدیویی بین افراد بدون احتیاج به برنامه ریزی قبلی عنوان می نماید. این اپ به فرد اجازه می دهد هر زمان که دوست داشت تعداد نامشخصی از افراد را به تماس ویدیویی دعوت نموده یا به دنبال نمایندگانش اجازه دهد در صورت تمایل وارد تماس ویدیویی شوند.

زاکربرگ با تایید گفته های خبرنگار ورج در خصوص کوشش وی برای توسعه محصولات ویدیویی می گوید:

من این اواخر به شدت روی محصولاتی تمرکز نموده ام که به مردم در برقراری ارتباط با یکدیگر یاری می نمایند. در واقع تمرکز من روی حضور مجازی است که باعث می شود افراد حتی علیرغم فاصله فیزیکی فراوان، با یکدیگر احساس نزدیکی نمایند. دو حوزه مهم دیگر برای ما یاری به کسب و کارهای کوچک و حفظ سلامتی مردم است.

تماس با زوم در اوایل بحران کرونا به شدت مورد استقبال قرار گرفته بود اما اخیرا شاهد انتشار گزارش های هستیم که از کسل شدن یا خستگی در صورت تماس ویدیویی ممتد حکایت دارند. زاکربرگ بر این باور است که دلیل این مشکل نه فناوری بلکه نحوه استفاده از آن است:

بخشی از این مساله به دلایل فنی برمی شود و بخشی از آن اجتماعی است. اگر صدا یا تصویر با تاخیر مخابره شود حس زنده بودن تماس از شما سلب خواهد شد. دلیل خستگی افراد این نیست که تمام طول روز مشغول ویدیو کنفرانس بوده اند بلکه برگزاری جلسات متعدد و پشت سر هم بدین طریق است. بنابراین مشکل نه از فناوری بلکه از نحوه برگزاری است.

مدیرعامل فیسبوک با اشاره به تجربه برگزاری جلسات واقعیت مجازی در اوایل بحران تاکید می نماید که استفاده از هدست VR به خاطر القای حس قرار داشتن در یک فضای مشترک نسبت به ویدیو کنفرانس کارایی بالاتری دارد:

احساس واقعی بودن جلسه در واقعیت مجازی بالاتر است. از نظر من حضور مجازی آخر خط نیست و در آینده به قابلیت های بهتری دست پیدا خواهیم کرد.

پس از همه گیری کرونا و افزایش دورکاری برقراری ارتباط های تصویری شاهد رشد خیره نماینده ای بوده است. بحث های زیادی درباره موقتی یا دائمی بودن این تغییرات در گرفته اما با توجه به سرمایه گذاری گسترده فیسبوک به نظر می رسد این شرکت دستکم بخشی از این تغییرات را پایدار می داند. مدیرعامل این شرکت با تایید اینکه رشد کنونی تا حدی ناشی از کروناست بازگشت کامل به روال سابق را رد می نماید:

روزانه 700 میلیون تماس در واتساپ و مسنجر انجام می شود که نسبت به گذشته کمی بیشتر شده اما قبل هم رقم خیره نماینده ای بود. انجام کاری خاص از سوی 700 میلیون کاربر طی یک روز را نمی توان صرفا پدیده ای موقتی در نظر گرفت. این ترند از قبل آغاز شده بود و بحران کرونا شتاب آنرا بیشتر نموده اما تصور می کنم که در چند سال آینده به ثبات برسد.

فیسبوک پیش از این با سرمایه گذاری روی واتساپ و اینستاگرام توانایی خود در پیش بینی احتیاج کاربران و تمایلات آنها را نشان داده و حالا باید دید تصورات زاکربرگ در خصوص گسترش تماس های تصویری گروهی تا چه حد درست از آب در خواهد آمد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "زاکربرگ از آینده تماس ویدیویی و نقش کرونا در آن می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکربرگ از آینده تماس ویدیویی و نقش کرونا در آن می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید