پیگیری کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم برای احیای پژوهانه در بودجه 97

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، مریم راه چمنی سخنگوی کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم ، با بیان اینکه اعضای این کمپین از هر فرصتی برای رساندن مطالبات خود به گوش رئیس جمهور و معاونان بهره می برند، اظهار کرد: دانشجویان دکتری در قالب کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم برای رساندن صدای خود به گوش مسئولین و کوشش برای رسیدن به مطالبات خود از هر فرصتی بهره می­برند که از جمله می توان به رساندن نامه مطالبات 340 صفحه ­ای کمپین به رئیس دفتر دکتر روحانی در مراسم شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران در تاریخ 15 مهر 96 ، رساندن مطالبات کمپین به گوش ریاست محترم جمهور در دانشگاه سیستان و بلوچستان و در روز دانشجو ، ملاقات نمایندگان کمپین با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور در تبریز در تاریخ 22 مهر 96 و همچنین در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات در تهران به تاریخ 6 آبان 96، که مطالبات و دغدغه ­های دانشجویان دکتری را با ایشان در میان گذاشتند اشاره نمود. همچنین کمپین مطالبات دانشجویان دکتری با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در قالب بیش از 8 هزار کامنت و هشتگ در صفحه اینستاگرام دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و بیش از 17 هزار کامنت و هشتگ در صفحه دکتر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه مطالبات خود را به گوش مسئولان رساند.

پیگیری کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم برای احیای پژوهانه در بودجه 97

سخنگوی کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم تاکید نمود: بخشی از مطالبات این کمپین مربوط به پژوهانه دانشجویان دکتری است. اعطای پژوهانه به دانشجویان دکتری در سال 88 تصویب شده و با هدف حمایت از رساله­ های دکتری در جهت انجام پژوهش ­های مفید و موثر علمی در زمینه­های بنیادی، کاربردی و توسعه­ای متناسب با نیازهای آینده جامعه بشریت، افزایش فراوری علم در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، گسترش نهضت فراوری علم و توسعه فناوری با هدف حل مسائل کشور و فراوری سرمایه و توسعه روش­ها و فرایندهای پژوهشی و فناوری به منظور حل نیازهای اساسی کشور اجرایی گشت. این مصوبه از سال 88 اجرایی و تا سال 92 ادامه داشت ولی متاسفانه بعد از این تاریخ قطع شد.

راه چمنی در ادامه اضافه نمود: با توجه به اینکه دانشجویان دکتری شاغل محسوب شده و شغل آنها پژوهش می­ باشد و ضمناً متعهد به حضور تمام وقت در دانشگاه محل تحصیل هستند، لذا ضرورت پرداخت پژوهانه به این دانشجویان بیش از پیش احساس می­ گردد. با توجه به این ضرورت کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم یکی از مطالبات خود را به پژوهانه اختصاص داده و اقداماتی را در این راستا انجام داده است.

سخنگوی کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم با اشاره به اقدامات کمپین دانشجویان دکتری وزارت علوم برای برقراری پژوهانه گفت: در ابتدای امر برای مذاکره در خصوص لزوم و ضرورت پرداخت پژوهانه رایزنی­­ هایی با مهندس یزدان­مهر رئیس صندوق رفاه و معاون ایشان، انجام شد و خوشبختانه صندوق رفاه از این اقدام دانشجویان استقبال نموده و کننده­ای از بین این دانشجویان را در صندوق رفاه و رابط بین صندوق و کمپین پذیرفتند. در ادامه کنندگان کمپین جلساتی را با مسئولین مربوطه در وزارت علوم داشتند که از این میان می­توان به جلسه و ملاقات با سرپرست وزارت علوم، معاونت دانشجویی وزارت علوم، ریاست سازمان امور دانشجویان، معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت علوم اشاره نمود.

وی اضافه نمود: این جلسات به وزارت علوم و صندوق رفاه محدود نشدند و با کنندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس و کنندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و پس از آن مذاکرات صندوق با دولت و مجلس ادامه یافت. درخواست رسمی اختصاص پژوهانه به دانشجویان دکتری، که نتیجه­ جلسه مسئولین وزارت علوم و کمیسیون آموزش بوده، به دولت تقدیم شد تا مبلغ محاسبه شده نیز در بودجه سال 97 وزارت علوم لحاظ گردد. در این خصوص کمپین دانشجویان دکتری وزارت علوم خواهان آنالیز و پیگیری از کنندگان مجلس شدند که این درخواست در قالب بودجه 97 تقدیم مجلس خواهد شد.

سخنگوی کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم در خاتمه اعلام نمود: اکنون نگاه دانشجویان دکتری متوجه دولت می­باشد تا دولتمردان به نامه­ ها و تماس­های مکرر و بیان مطالبات کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم، این بار پاسخ مثبت دهند و تمام قد از این قشر فرهیخته دفاع کنند و هم مجلس بیش از پیش همراه آنان شوند. امید است این مطالبه­ گری شایسته و کاملا مدنی دانشجویان دکتری، مورد عنایت مسئولین مربوطه قرار گیرد.

منبع: ویکی گرام

به "پیگیری کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم برای احیای پژوهانه در بودجه 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم برای احیای پژوهانه در بودجه 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید