زلزله به تاریخ مسجد سلیمان آسیبی نزد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی تاکنون هیچ گزارشی از آسیب به موزه ها، اشیاء و بناهای تاریخی مسجد سلیمان بعد از زلزله به این اداره کل اعلام نشده است.

زلزله به تاریخ مسجد سلیمان آسیبی نزد

احمدرضا حسینی، با بیان این که پس از زلزله پیش از ظهر دوشنبه 17 تیر، کارشناسان میراث اداره کل مسجد سلیمان در حال پایش آثار هستند، تاکید نمود: برنامه ریزی می گردد تا در صورت احتیاج و اگر بحران ادامه دار بود آثار منقول در موزه ها و محوطه های تاریخی جمع آوری گردد و تمهیدات مورد احتیاج برای آثار غیر منقول نیز انجام گردد.

در حال حاضر نیروی یگان حفاظت و مسئولان میراث فرهنگی مسجد سلیمان در حالت آماده باش هستند و سایت ها و محوطه های که در اختیار میراث فرهنگی واقع شده است را به صورت دوره ای پایش می نمایند.

به گفته وی تا آخرین لحظه رفع شدن بحران در مسجد سلیمان موارد امنیتی رعایت می گردد.

او با بیان این که در حال حاضر محوطه یا اثری که در وضعیت اضطراری قرار داشته باشند در مسجد سلیمان وجود ندارد، تاکید نمود: آثار تاریخی در مسجد سلیمان وسعت زیادی دارند به همین دلیل، هنوز پایش ها به صورت کامل انجام نشده اند.

شهرام امید، مدیر موزه نفت مسجد سلیمان نیز گفت: براساس آنالیز ها که تاکنون صورت گرفته در دیوار، کف محوطه و هر چه به سازه کالبدی بنای موزه مربوط است با آسیبی روبرو نشده ایم، حتی ریختگی در دیوارها نبوده است اما هنوز و تأسیسات اصلی موزه امکان آنالیز کامل نداشته اند.

او با بیان این که هرچند هنوز خطر آسیب در این سازه دیده نشده است، گفت: حتی هیچ ویترینی نیز در موزه شکسته نشده است.

براساس اعلام ستاد بحران فضاهای تاریخی و موزه ای تا زمانی که بحران رفع گردد تعطیل شدند، چون نمی توانیم مردم را به فضاهای سربسته وارد کنیم اما در موقع اضطراری با توجه به امنیت بالای ساختمان موزه و در صورت دستور ستاد بحران اجازه تجمع مردم در حیاط موزه امکان پذیر خواهد بود.

منبع: دنیای سفر

به "زلزله به تاریخ مسجد سلیمان آسیبی نزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله به تاریخ مسجد سلیمان آسیبی نزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید