زمان دقیق کریسمس و سال نو 2022 میلادی چه روزی است؟

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، آیا می دانید زمان دقیق کریسمس و سال نو میلادی 2022 چه روزی است؟ جشن کریسمس و سال نو میلادی دو جشن مهم در دنیا محسوب می شوند و در تقویم مسیحیان اهمیت زیادی دارند. اما تفاوت کریسمس و سال نو میلادی چیست؟ چرا مراسم سال نو میلادی در روز متفاوتی نسبت به کریسمس جشن گرفته می شود؟ آیا می دانید کریسمس سال 1400 چه روزی است؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران می توانید با تفاوت کریسمس و سال نو میلادی و تاریخ کریسمس و سال نو میلادی 2022 آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد کریسمس و سال نو 2022 پاسخ خواهیم داد.

زمان دقیق کریسمس و سال نو 2022 میلادی چه روزی است؟

کریسمس چیست؟

خیلی از ما ممکن است تفاوت کریسمس و سال نو میلادی را ندانیم و این سوال در ذهنمان ایجاد شود که کریسمس چه روزی است و چرا آن را جشن می گیرند؟ کریسمس درواقع جشنی است که در روز 25 دسامبر به منظور بزرگداشت تولد حضرت عیسی مسیح جشن گرفته می شود. به همین دلیل زمان دقیق کریسمس و سال نو میلادی با هم فرق دارد. کریسمس به دلیل این که نزدیک به سال نو میلادی قرار گرفته است، در تعطیلات جشن سال نو قرار می گیرد و از همین رو خیلی از افراد آن را با جشن سال نو اشتباه می گیرند.

کریسمس بزرگ ترین جشن مسیحیان است و در کشورهایی که دین مردم آن مسیحی است به شکل های متفاوتی جشن گرفته می شود. با شروع جشن کریسمس معمولاً اعضای خانواده به هم هدیه می دهند و این روز را در کنار هم سپری می کنند. بسیاری از خانواده ها در این روز به کلیسا می فرایند و با به جا آوردن مراسم مذهبی در کلیسا آن را جشن می گیرند.

سال نو میلادی چه فرقی با کریسمس دارد؟

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب کننده و پرطرفدار

در مورد تفاوت کریسمس و سال نو میلادی باید بدانید که این دو روز کاملاً دو جشن مجزا هستند. کریسمس روز تولد حضرت مسیح و سال نو میلادی درواقع شروع سالی تازه در تقویم مسیحیان است. هر چند که زمان دقیق کریسمس و سال نو میلادی فرق دارد، اما از آنجایی که کریسمس و سال نو اغلب نزدیک به هم هستند، از همین رو در بسیاری از کشورها تعطیلات معمولاً از 24 دسامبر شروع می شود و تا 2 ژانویه ادامه دارد.

در مورد تعطیلات کریسمس و سال نو باید بدانید که قوانین متفاوتی در کشورهای مختلف وجود دارد. در برخی کشورها تنها مراکز آموزشی از کریسمس تا سال نو تعطیل هستند. برخی از کشورها نیز یک یا 2 روز تعطیلی را برای روز کریسمس و سال نو در نظر گرفته اند. در بسیاری از کشورها نیز تعطیلات از 5 تا 12 روز طول می کشد.

از آنجایی که اطلاعاتی در مورد تاریخ دقیق تولد حضرت عیسی مسیح در دسترس نیست، مسیحیان از 25 دسامبر تا 14 روز بعد آن را جشن می گیرند. مسیحیان ارتدکس نیز معتقد هستند که تاریخ تولد حضرت مسیح را در روزهای 6 و 7 ژانویه جشن می گیرند. این مسیحیان معتقدند که تاریخ تولد و مرگ حضرت مسیح در یک روز است و از همین رو روز وفات حضرت عیسی را به عنوان کریسمس جشن می گیرند.

مهم ترین رسوم جشن کریسمس

معمولاً جشن کریسمس از شب قبل آن یعنی 24 دسامبر و با صدای ناقوس کلیساها در غروب آفتاب شروع می شود. از آداب و رسوم کریسمس خوردن شام مخصوص کریسمس یعنی بوقلمون بریان شکم پر و درسته در شب کریسمس است. درست کردن شیرینی آدمک زنجبیلی قبل از کریسمس و خوردن آن در روزهای کریسمس هم از جمله رسومات این عید مسیحی است. از دیگر نشانه های این روز نیز می توان به بابانوئل با لباس قرمز و ریش سفیدش اشاره کرد که هر سال در روز کریسمس به بچه ها هدیه می دهد.

تزئین درخت کریسمس نیز یکی از مهم ترین نشانه های جشن کریسمس است. در این روز درخت کاج به عنوان درخت همیشه سبز تزئین می شود و شکلات، عروسک و مجسمه هایی کوچک از آن آویزان می شود. در تزئین درخت کریسمس بیشتر از رنگ های قرمز، سبز و سفید استفاده می شود. سبز نشانه شکوفایی، قرمز نشانه مرگ و زندگی و سفید نماد پاکی است. رنگ طلایی نیز بیشتر برای جلوه بخشیدن به درخت کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً در جشن کریسمس تمام خیابان ها با چراغ های رنگی مزین می شوند و درخت کریسمس به عنوان نماد این روز در جای جای شهر قرار می گیرد. فستیوال ها و جشن های خیابانی در بیشتر شهرهای دنیا برگزار می شود و فروشگاه ها برای شب کریسمس تخفیفات ویژه در نظر می گیرند. مردم با شور و اشتیاق در خیابان ها پرسه می زنند و بچه ها در پی بابانوئل می گردند تا از آن کادو بگیرند.

کریسمس در ایران

در ایران نیز همانند خیلی دیگر از کشورهای مسلمان، جمعیت مسیحیان کم نیست. بیشتر مسیحیان ایران ارامنه هستند و معمولاً روز کریسمس را در سراسر ایران در کلیساها جشن می گیرند. در بسیاری از خیابان های ارامنه نشین در تهران، اصفهان و شهرهای دیگر مردم در اطراف کلیسا جمع می شوند. در کنار درخت کریسمس و بابانوئل عکس می گیرند و این روز را برای مسیحیان ساکن ایران شیرین تر می کنند.

تاریخ کریسمس 2022 چه روزی است؟

تاریخ کریسمس سال 2022 روز 25 دسامبر است. از آنجایی که تقویم میلادی و شمسی با هم تفاوت دارند، هر 4 سال یک بار به دلیل زیاد شدن یک روز در تقویم شمسی، روز کریسمس در تقویم شمسی عوض می شود. اما به طور کلی روز کریسمس هر ساله در 25 دسامبر جشن گرفته می شود. تاریخ کریسمس 2022 به تاریخ شمسی دقیقاً روز 4 دی 1400 است.

تاریخ سال نو میلادی 2022 چه روزی است؟

سال نو میلادی چه روزی است؟ جشن سال نو میلادی درست مثل جشن نوروز ما ایرانیان، شروع سالی تازه برای کشورهای مسیحی است. در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا جشن سال نو میلادی در روز اول ژانویه برگزار می شود. برخی کشورهای آفریقایی و آسیایی نیز روز متفاوتی را برای سال نو خود در نظر گرفته اند.

معمولاً در کشورهایی که درصد زیادی از مردم آن ها مسیحی هستند، سال نو میلادی در روز 1 ژانویه جشن گرفته می شود و ساعت 12 شب یعنی سرانجام آخرین روز پاییز و شروع اولین روز زمستان در هفتمین روز کریسمس روز سال نو میلادی محسوب می شود.

همانطور که گفته شد زمان دقیق کریسمس و سال نو میلادی با هم فرق دارد. تاریخ دقیق سال نو میلادی 2022 همانند سال نو میلادی 2021 در روز اول ژانویه برگزار می شود. این روز به تاریخ شمسی در روز شنبه 11 دی ماه 1400 است.

سخن سرانجامی

برخلاف تصور خیلی از ما، زمان دقیق کریسمس و سال نو میلادی با هم فرق دارد. در واقع جشن کریسمس و جشن سال نو دو جشن مجزا هستند که به دلیل نزدیک بودن با هم برگزار می شوند. تعطیلات کریسمس در بسیاری از کشورها با شروع جشن کریسمس تا شروع سال نو ادامه دارد و خانواده های مسیحی در این روزها خود را برای شروع سال تازه و جشن و شادی آماده می کنند. جشن کریسمس یکی از زیباترین و بزرگ ترین جشن های مسیحیان است که در تمام کشورهای مسیحی دنیا جشن گرفته می شود.

سوالات متداول

تاریخ دقیق روز کریسمس سال 1400 چه روزی است؟

کریسمس به تاریخ ایران در روز 4 دی 1400 است.

چرا زمان دقیق کریسمس و سال نو میلادی با هم فرق دارد؟

تاریخ کریسمس و سال نو میلادی فرق دارد؛ زیرا کریسمس روز تولد حضرت مسیح و سال نو شروع سال تازه میلادی است.

جشن کریسمس چه روزی است؟

کریسمس روز تولد حضرت مسیح است.

معروف ترین نشانه کریسمس چیست؟

درخت کریسمس با تزئینات زیبا مهم ترین نماد و نشانه کریسمس است.

تاریخ دقیق شروع سال نو میلادی چه زمانی است؟

سال نو میلادی هر سال در روز 1 ژانویه و هفتم کریسمس برگزار می شود.

تاریخ سال نو میلادی 2022 کی است؟

تاریخ سال نو میلادی 2022 در روز شنبه 11 دی ماه 1400 است.

چرا تاریخ کریسمس هر سال تغییر می کند؟

از آنجایی که تقویم میلادی و شمسی با هم فرق دارند، هر 4 سال یک بار به دلیل زیاد شدن یک روز در تقویم شمسی، روز کریسمس در تقویم شمسی تغییر می کند.

نوشته های مرتبط

تعریف خرید هدفمند | چگونگی و تکنیک های انجام آن

تکنیک های تمیز کردن خانه و خانه تکانی

25 روش ارزان برای گرم کردن خانه در زمستان بدون هدر دادن انرژی و گرما

بهترین ترفندهای تمیزکاری نقاط مختلف خانه با مواد شوینده مناسب

منبع: افق کوروش

به "زمان دقیق کریسمس و سال نو 2022 میلادی چه روزی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان دقیق کریسمس و سال نو 2022 میلادی چه روزی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید