سم پاشی برای درختان مثمر معمولا چگونه صورت می پذیرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، سم پاشی درخت عملیاتی است که به منظور پیشگیری و یا دفع بیماری ها و آفات درختان میوه استفاده می گردد. سموم مورد استفاده برای درختان معمولا در اثر استعمال و یا استفاده انسان موجب مسومیت های شدید خواهد شد.

سم پاشی برای درختان مثمر معمولا چگونه صورت می پذیرد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، بنابر اعلام آریانهال، سم پاشی درختان میوه، فرایندی است که در غالبا به منظور پیشگیری از بیماری ها و قبل از مشاهده آنها با توجه به بیماری های شایع هر درخت انجام می گردد. طبق گفته متخصصین سم سازی در منابع متعبر هیچ سمی به طور صد درصد درختان شما را در برابر بیماری و آفات ایمن نمی سازد بلکه به ایمنی آنها یاری خواهد نمود.

در این مطلب همراه ما باشید تا در خصوص سموم مورد استفاده برای بیماری های شایع درختان به طور کامل و تخصصی برای شما عزیزان توضیح دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه و چگونگی کشف سم پاشی درختان میوه:

اولین بار در یونان باستان از سموم استفاده شده بود و در بسیاری از منابع رونمایی و کشف سموم را متعلق به این کشور می دانند. از قرن 16 میلادی، استفاده از سم پاشی درختان میوه، به طور رسمی شروع شد و تا به امروز ادامه پیدا نموده است. امروزه با استفاه از تکنیک های پیشرفته اصلاح نژاد مثل ژنوم ادیتینگ؛ نرخ حساسیت یک درخت نسبت به بیماری و آفات کاهش پیدا می نماید در نتیجه نسبت به گذشته درختان کمتر بیمار می شوند.

بیماری ها و آفات هم از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته اند و بر همان اساس استفاده از سموم و سازگان آنها دائما در حال تغییر و قوی تر کردن سموم برای دفع بیماری و آفات هستند.

برترین سموم مناسب درختان گردو و نحوه سم پاشی:

برای آن که بتوانیم برترین سموم برای درخت یا نهال گردو را معرفی کنیم باید بیماری آفات شایع آن را بدانید. از جمله بیماری و آفات درخت گردو می توان به کرم گردو، کنه قرمز، بلایت گردو، پروانه فری، باکتریوز و آنتراکتوز اشاره نمود.

سموم مورد استفاده برای این بیماری ها به ترتیب عبارتند از: محلول بردو، پتان 9 درصد، قارچ کش سیتمیک، سموم گازی، بی سلفید کربن، متیل بروماید و کارباریل استفاده کرد. عمده این سم ها محلول در آب استفاده می شوند و نحوه استفاده انها به صورت پاششی است.

البته نباید فراموش کنید خرید برترین نهال گردو برای منطقه ها سردسیر از آریا نهال می تواند بسیار در امر نگهداری درختان در برابر افات یاری کننده باشد.

معرفی برترین سموم درختان پسته:

آفات درخت پسته شامل پسیل پسته، پروانه چوبخوار، پروانه میوه خوار، شپشک، سوسک شاخ دار، زنبور مغز خوار و بیماری های پسته شامل پوسیدگی ریشه و طوقه درخت، بیماری کموز، غده ریشه درخت پسته و قارچ ورتیسیلیومی است.

بعلاوه سموم مورد استفاده برای درختان پسته شامل:

مالچ،

آمیتراز،

کنسالت،

دارتون،

کنیفیدوز،

فسفره،

دیمتوآت و سم آندوسولفان بهره ببرید.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که بعضی از بیماری ها همچونه غده ریشه، راهکار درمانی به وسیله سموم نداردن و باید آن قسمت ها از درخت پسته جدا شوند.

اگر ریشه های نهال پسته را زمان خرید از نهالستان آریا نهال برسی نمایید، تا حد بسیار زیادی می تواند شما را در برابر آفات آینده باغ پسته بیمه کند.

طریقه سم پاشی درختان میوه انگور:

بیماری های مهم درخت انگور شامل کرم خوشه خوار، گال طوقه درخت، زنجره مو، سفیدک پودری مو، پوسیدگی مو، لکه نارنجی، پوسیدگی سطحی مو اشاره نمود. این بیماری ها در انواع مختلف درخت انگور می تواند متفاوت باشد.

سموم مورد احتیاج برای دفع بیماری های درخت انگور شامل: قارچ کش مس، کاپتان، فولیت، ترکیبات گوگردی، الوزال، کاراتان، توپسین، فتالمیدها، وتابل، تریمیدال، کالکسین و ... اشاره نمود که مهمترین سموم برای درخت انگور هستند.

مناسب ترین سم پاشی درختان بادام:

آفات و بیماری های درخت بادام شامل شته سبز بادام، شته آردی، سپردار آسیایی، شپشک بخودی، سوسک پوستخوار و کرم طوقه و ریشه هستند. سموم مورد استفاده برای این بیماری ها به توضیح زیر است.

استفاده از گرانول دیازینون، دورسپان، گرانول، روغن ولک، متاسیتوکس از معروفترین سموم مورد استفاده برای سم پاشی درختان بادام است. بعضی از بیماری هایی که درمانی برای آن نیست، باید با قطع قسمت بیمار درختان بیماری را از درختان دور کرد.

نحوه سم پاشی و برترین سموم درختان هلو:

برای سم پاشی درختان هلو، معمولا به صورت محلول در آب استفاده می گردد و با وسیله دستگاه های پاشش سم، مورد استفاده قرار می گیرد. این سموم ممکن است برای سلامت انسان ها خط آفرین باشد. در نتیجه سعی کنید تا دهان و بینی و چشمان خود را بپوشانید.

بیماری های شایع درخت هلو شامل: گاموز، گال طوقه و ریشه، لکه های باکتریایی، لکه سیاه هلو، کرم هلو وشته می شوند که به وسیله سموم مثل ترکیبات مس، دروسبان، روغن ولک و آدمیرال و بیشتر در 3 ماه اول سال انجام می گردد.

نحوه سم پاشی و برترین سموم درختان شلیل:

سم پاشی در درختان شلیل همچون درختان هلو می باشد. اما بیماری های آنها با هلو کمی تفاوت دراند. بیماری های مهم شلیل عبارتند از: شامل پوشیدگی قهوه ای، شانکر باکتریایی و انتراکتوزریال بیماری های قارچی و بیماری های باکتریایی.

سموم رایج برای دفع بیماری های گفته شده شامل، روغن ولک، دورسبان، آدمیرال، کاپتان، بنومیل، پتوسین، و بعضی از قارچ کش ها مثل انویل است. برای پیشگیری از بیماری ها بهتر است در ماه ها ابتدایی سال اقدام به سم پاشی درختان میوه شلیل نمایید.

منبع مطلب: جدیدترین مقالات وب سایت آریا نهال

https://ariyanahal.ir/category/جدیدترین-مقالات/

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سم پاشی برای درختان مثمر معمولا چگونه صورت می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سم پاشی برای درختان مثمر معمولا چگونه صورت می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید