سندرز: ترامپ نژادپرست است

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجشنبه شب در مراسمی در نیویورک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به نژادپرستی متهم کرد.

سندرز: ترامپ نژادپرست است

سندرز به صورت غیرمنتظره در مراسم بزرگداشت دو هنرمند عرصه موسیقی در تالار آپولو در شهر نیویورک حضور یافت.

سندرز در این مراسم گفت :ما امشب همزمان خاطره ترور دکتر مارتین لوتر کینگ و یکی از رهبران بزرگ تاریخ آمریکا را در سالگرد مرگ او گرامی می داریم که هرگز یاری به ماموران بهداشت را برای برخورداری از شان و منزلت درخور خود در زندگی فراموش نکرد.

مارتین لوترکینگ در چهارم آوریل 1968 در بیرون اتاق متل خود در ممفیس ایالت تنسی به ضرب گلوله کشته شد.

سندرز از گام های بزرگی سخن گفت که مارتین لوترکینگ به سوی هماهنگی نژادی و برطرف تبعیض نژادی در آمریکا برداشت و اضافه نمود مدارا در چند سال گذشته در این کشور عقبگرد داشته است.

وی در باره علل این عقبگرد گفت :ما رئیس جمهوری نژاد پرست داریم، و من این را بدون اینکه در قلبم از آن خشنود باشم بیان می کنم. باور این سخت است که ما رئیس جمهوری در آمریکا داریم که در حقیقت نژادپرست است.

سندرز گفته است به همین دلیل ، اگر به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب گردد مبارزه با نژادپرستی جزو اولویت های او خواهد بود.

وی گفت :من در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا کوشش خواهم کرد مردم خودمان را برای ایجاد کشوری گردهم آورم که برای همه ما کار کند، و نه فقط برای یک درصد. من کوشش خواهم کرد به نژادپرستی و نابرابری هایی بپردازم که نه فقط میان ثروتمندان و فقرا، بلکه همچنین میان سفیدها و سیاهان وجود دارد. و این قطعا یکی از اولویت های اصلی دولت سندرز خواهد بود.

49311

منبع: خبرآنلاین

به "سندرز: ترامپ نژادپرست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز: ترامپ نژادپرست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید