سن قانونی خرید ویپ

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، هنگامی که خرید ویپ برای اولین بار رایج شد، به سرعت به یکی از محبوب ترین روشهای ترک سیگار تبدیل شد.در اینجا به آنالیز سن قانونی خرید ویپ می پردازیم. استفاده از ویپ در میان کسانی که مایل به ترک سیگار بودند بیشتر بود.

سن قانونی خرید ویپ

زمانی که دستگاه ویپ وارد بازار خرید و فروش شد، قوانین بیشتری در خصوص این دستگاه ها از جمله محدودیت سنی معین برای خرید ویپ و بعلاوه فروش آن وضع شد.

مشخص سن قانونی برای خرید ویپ در انگلستان بسیار حائز اهمیت بود. زیرا بسیاری از مردم در کشور و سراسر دنیا شروع به استفاده از ویپ نموده بودند. یکی از بزرگ ترین فراوری نمایندگان جویس در انگلیس ، دینرلیدی میباشد . میتوان گفت یکی از کشور هایی که دستگاه ویپ در آن از محبوبیت بالایی برخوردار است ، انگلستان میباشد .

قانونگذاران برای جلوگیری خرید ویپ به وسیله بچه ها و نوجوانان، محدودیت سنی را در خصوص سیگارهای الکترونیکی در انگلستان وضع کردند. در این بخش، این محدودیت ها را آنالیز می کنیم و اینکه آیا استفاده از ویپ، زیر سن قانونی در انگلستان مسئله ای ایجاد می نماید یا خیر.

اختراع ویپ

بدیهی است که استفاده از ویپ برای بچه ها بسیار مجذوب نماینده خواهد بود. سیگارهای الکترونیکی مدرن در ابتدا اختراع هون لیک، یک داروساز چینی بود که کار خود را در حدود سال 2001 شروع کرد.

لیک همواره سعی داشت سیگار را رها کند و برای این کار از پک های نیکوتین استفاده می کرد. با این همه، او این روش و سایر روشهای سنتی چینی برای ترک سیگار را بی اثر یافت. یک شب پس از مصرف یک پک نیکوتین با دوز بالا هنگام خواب، کابوس های وحشتناکی دید. این اتفاق وحشتناک، باعث شد او به فکر اختراع دستگاهی بیفتد که بتواند جایگزین سیگار شود. لیک به همین دلیل اقدام به اختراع دستگاه بخار ساز کرد که از فناوری اولتراسوند به منظور گرم کردن مایع الکترونیکی استفاده می کرد. او دستگاهی شبیه به دستگاه های ویپ اختراع کرد که امروزه در سراسر دنیا استفاده می شود.

در سال 2004 او اختراع خود را ثبت کرد و پس از آن، سیگار الکترونیکی محبوبیت بین المللی پیدا کرد. طراحی دستگاه های ویپ مدرن با اختراع هون لیک تفاوت های جزئی دارد. با این حال، ایده او برای تبخیر مایعات به روش الکترونیکی در ایجاد vape مدرن نقش اساسی داشت.

هوک لین این دستگاه را اختراع کرد تا روشی مناسب برای سلامتی کسانی که می خواهند مصرف نیکوتین و اعتیاد به سیگار را ترک نمایند ارائه دهد. این روش فراوری دستگاه ویپ بود. اما، او به مضرات احتمالی ویپ در افراد زیر سن قانونی توجه ننموده بود. او قصد نداشت که جوانان و نوجوانان زیر سن قانونی به این دستگاه روی بیاورند.

سن قانونی خرید ویپ و مصرف آن در انگلستان چقدر است؟

در حال حاضر، خرید ویپ و مصرف آن در انگلستان برای افراد 18 سال به بالا مجاز است.

هنگامی که این دستگاه برای اولین بار وارد بازار شد، فاقد قوانین محدودیت سنی بود. ولی بعد از مدت کوتاهی محدودیت هایی برای استفاده به وسیله بچه ها و نوجوانان وضع شد.

موضوع دیگر تنوع زیاد طعم های سرگرم نماینده این سیگارهای الکترونیکی بود. با کنار هم قرار گرفتن این دو موضوع، محصولات الکترونیکی دخانیات در بین کاربران جوان بسیار محبوب شد.

محصولات صفر نیکوتین چیست؟

بیشتر مغازه های مجاز این مایعات سیگار الکتریکی را به کسانی که سن قانونی ندارند یا سایر فروشگاه های دخانیات نمی فروشند. حتی اگر کاملا بدون نیکوتین باشد.

ویپینگ: محبوب جوانان

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت ویپ در گروه سنی پایین، طراحی خاص آن بود.تنوع مزه و شکل ظاهری مجذوب نماینده ویپ ها موجب محبوب شدن آن در بین جوانان شد.

مطالبی از راهنمای درباره اعتیاد

محدودیت های استفاده از سیگار الکترونیکی در سراسر دنیا

در سرتاسر دنیا، کشورهای مختلف با مصرف ویپ به وسیله خردسالان روبرو می شوند. بیشتر کشورها قوانین سختگیرانه ای در خصوص محدودیت سنی برای این محصولات دخانیات و سیگار کشیدن عمومی وضع نموده اند.

برای مثال،در انگلستان، سن مجاز برای استفاده از ویپ 18 سال می باشد. اما در ایالات متحده، سن قانونی مصرف بیشتر دخانیات، 21 سال می باشد. این تغییر بخشی از جنبشی به نام T-21 یا Tobacco-21 است. این جنبش شامل مجلس تبلیغی بود که برای محدودیت سنی بیشتر پیرامون فروش همه دخانیات در سراسر ایالات متحده مبارزه می کردند. قبل از وضع این قانون، مشخص محدودیت سنی بر عهده استان ها بود. اگرچه همه محدودیت های سنی حتی قبل از اختراع ویپ، 18 سال بود، مجلس تبلیغی T-21 برای همه افراد سیگاری شروع شد.

برای مدتی، بلژیک به افراد 16 ساله و بالاتر از آن اجازه خرید ویپ را داد. بلژیک آخرین کشور در اتحادیه اروپا بود که به نوجوانان اجازه دسترسی به چنین محصولاتی را داد. اما، در سال 2019، به علت فشارهای زیاد، از سوی شهروندان و روابط خارجی، بلژیک نیز سن استفاده از ویپ را به 18 سال افزایش داد. در حال حاضر قاره اروپا بر این عقیده است که برای خرید سیگار الکترونیکی، فرد باید حداقل 18 ساله باشد.

آنالیز دیگر کشور ها

در مقابل آن، مردم کره جنوبی تا سن 19 سالگی اجازه خرید ویپ ندارند. ولی در ژاپن، بچه ها و نوجوانان می توانند پک سیگار بدون نیکوتین بخرند و مایعات الکترونیکی حاوی نیکوتین را فقط می توانند در سن 18 سالگی خریداری نمایند.

شرکت های تبلیغاتی، در رابطه با اینکه چرا خرید ویپ در بین بچه ها و نوجوانان در سراسر دنیا بسیار محبوب شده است نظرات متعدد و متفاوتی دارند. به احتمال زیاد، محبوبیت ویپ در بین جوانان به این علت بود که شرکتهای تبلیغاتی تمرکز زیادی روی این نوع سیگار به عنوان جایگزینی برای روشهای سنتی مصرف سیگار داشتند.

ویپ به علت بوی کمتر، مدرن بودن و حتی خنک بودن، بین مردم معروفیت یافت.

طعم های مجذوب نماینده

طعم های مجذوب نماینده ویپ موجب افزایش چشمگیر محبوبیت این وسیله در بین جوانان شده است.

طعم بیشتر محصولات تنباکو یا شبیه به سیگار معمولی است یا طعم نعناع و انواع میوه ها را دارد. مایعات الکترونیکی تنوع بسیار زیادی دارند.

از طعم میوه و نعناع تا آدامس و غیره. به نظر می رسد این طعم های سرگرم نماینده جوانان را هدف قرار می دهند. هر فردی می تواند تصور کند که این طعم های مجذوب نماینده چقدر می تواند باعث جذب بچه ها و نوجوانان شود.

نتیجه

روی هم رفته، ویپ در سراسر دنیا همچنان محبوب است. اما سن قانونی خرید ویپ در انگلستان 18 سال است. همچنان که کشورهای مختلف با اثرات دخانیات بر مردم خود دست و پنجه نرم می نمایند، به احتمال زیاد قوانین بیشتری در خصوص این محصولات رخ خواهد داد.

منبع: فوت و فن

به "سن قانونی خرید ویپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سن قانونی خرید ویپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید