شیائومی 12S با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، طبق نوترین گزارش های منتشر شده، شیائومی روی توسعه گوشی های سری نوی کار می نماید که نام آن سری شیائومی 12S است. انتظار می رود سری 12S شیائومی اواخر سال جاری به عنوان پرچم دار نسل بعدی این شرکت در اختیار کاربران قرار بگیرد. شنیده می گردد که این سری نو متشکل از سه مدل شیائومی 12S، شیائومی 12S پرو و شیائومی 12X خواهد بود. ماه گذشته، مدل پروی این سری یعنی شیائومی 12S به وسیله یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری در شبکه اجتماعی ویبو تأیید شد. چند هفته پیش نیز بعضی مشخصات این گوشی در وب سایت صدور گواهینامه 3C نظیر سرعت شارژ و موارد دیگر فاش شد. اکنون اما ظاهراً نوبت به مدل پایه این سری یعنی شیائومی 12S رسیده که به لطف انتشار بعضی اطلاعات آن در بنچمارک گیک بنچ می توانیم به آنالیز این گوشی بپردازیم.

شیائومی 12S با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در گیک بنچ دیده شد

گوشی هوشمند تازه شیائومی با شماره مدل 2206123SC در بنچمارک معتبر گیک بنچ مشاهده شده است. این گوشی همان شیائومی 12S است که احتمالاً در آینده نزدیک همراه با شیائومی 12S پرو به کاربران معرفی خواهد شد. طبق اطلاعات منتشر شده در این فهرست، این گوشی از پردازنده ی قدرتمند و تازه معرفی شده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره می برد. باید اشاره کنیم این تراشه که اخیراً معرفی شده، نسخه بهبود یافته تراشه پرچم دار این شرکت محسوب می گردد.

کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم با 10 درصد افزایش روبرو می شویم. طبق اعلام این شرکت، به طور کلی پردازنده و پردازنده گرافیکی این تراشه تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نمایند و بخش هوش مصنوعی هم به ازای هر وات با کاهش مصرف 20 درصدی روبرو شده است. بنابراین می توان گفت که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. در کنار این پردازنده، کاربران می توانند از 12 گیگابایت حافظه رم بهره ببرند.

البته انتظار داریم این گوشی با چندین گزینه پیکربندی در اختیار کاربران قرار بگیرد. ظاهراً سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی هوشمند نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 را اجرا خواهد نمود. پردازنده این گوشی در تست های چند هسته ای و تک هسته ای گیک بنچ پیروز شد به ترتیب 4234 و 1328 امتیاز به دست آورد. شیائومی 12S پیش تر در وب سایت صدور گواهینامه 3C نیز دیده شد و سرعت شارژ آن از این طریق فاش شد. طبق فهرست این وب سایت، شیائومی 12S از سرعت شارژ 67 واتی پشتیبانی می نماید که این سرعت دقیقاً مشابه سرعت شارژ نسخه پروی این سری است.

شیائومی 12S طبق شنیده ها مجهز به نمایشگر AMOLED است که از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. بعلاوه احتمالاً شیائومی از سنسور 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی این گوشی هوشمند بهره خواهد برد که محصول همکاری با شرکت لایکا است. باید اشاره کنیم که پیش تر دو شرکت شیائومی و لایکا همکاری با یکدیگر را رسما تایید کردند و طبق شایعات منتشر شده، اولین پرچم دار مبتنی بر دوربین لایکا در آینده نزدیک روانه بازار می گردد.

گفته می گردد که نسخه پرو این سری یعنی شیائومی 12S پرو، مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی OLED خمیده است که از رزولوشن 2K QHD و رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید. روی قاب پشتی این گوشی هوشمند یک سیستم دوربین سه گانه تعبیه شده که دوربین اصلی آن یک سنسور 64 مگاپیکسلی است. در کنار سنسور اصلی، یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا و 8 مگاپیکسلی ماکرو نیز قرار گرفته است. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند، حفره نمایشگر میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که کاربران می توانند از آن برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی بهره ببرند.

این گوشی هوشمند قدرتمند احتمالاً با دو گزینه پردازنده در اختیار کاربران قرار می گیرد. این یعنی کاربران می توانند بین دو پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام و تراشه Dimensity 9000 مدیاتک دست به انتخاب بزنند. در نهایت باید به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این گوشی اشاره کنیم که قرار است با شارژر 67 واتی انرژی مجدد خود را به دست آورد.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 12S با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12S با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید