علم و تکنولوژی

خواب های طلایی اپل برای کاربران ، همه رویاهایتان رصد خواهد شد

اپل در حال کار روی یک سیستم مانیتورینگ تازه است که می تواند خواب کاربران را تنظیم کند. این سیستم تازه بر اساس اصول مبتنی بر تایید وزارت بهداشت ایالات متحده طراحی خواهد شد.

29 آذر 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از ثروتمند شدن روباتیک تا معرفی 5 موبایل مناسب برای هدیه دادن

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

28 آذر 1401

سلامتی را به لطف تکنولوژی تضمین کنید ، از قابلیت تنظیم زمان مصرف دارو تا سیستم تعاملی ارتباطی

سیستم هوشمند بهداشت موسوم به Kintellیکی از محصولات جالب دنیای تکنولوژی است که می تواند انتظارات کاربران را برای تنظیم برنامه های روزانه آنان فراهم کند.

28 آذر 1401

دو عکاس ، عکس مشهور شطرنج رونالدو و مسی را با آیفون بازسازی کردند

دو عکاس تصویر رکوردشکن آنی لیبوویتز از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را به خوبی بازسازی نموده اند.

27 آذر 1401

شایعاتی تازه در خصوص گلکسی نوت10 ، منتظر یک صفحه نمایش با نسبت تصویر 19:9باشید

بر اساس بعضی از شایعات دنیای موبایل قرار است صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 10 با نسبت تصویر 19: 9 رونمایی گردد این در حالی است که نوت9 دارای صفحه نمایش 18.5.9 است.

27 آذر 1401

20 عادت اشتباه که باعث پیری زودرس می شوند

با وجود اینکه پیر شدن فرایندی اجتناب ناپذیر است، اما برخی عادت ها و نداشتن روتین های مربوط به سلامتی می توانند به این فرایند سرعت بخشیده و جسم، روح و حال خوب فرد را زودتر رو به پیری زودرس سوق دهند. از چیزهای ساده ای مانند پیشرفتن مطابق همه ترندهای دنیای...

23 آذر 1401

13 فیلم عاشقانه برتر 2022

کمتر از سه هفته دیگر تا سرانجام سال 2022 به جای مانده است. در این روزها معمولا رسم بر این است که بهترین های سینمای جهان در سالی که گذشت معرفی می شوند. یکی از ژانرهای محبوب سینما، فیلم های عاشقانه است که معمولا طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. سال 2022 پس از...

22 آذر 1401

واقعا معنی و مفهوم صحنه آخر فیلم 2001، ادیسه فضایی چه بود؟ !

بعضی از فیلم های علمی تخیلی تنها در زمان اکران یا حداکثر چند سال بعد از آن تر و تازگی دارند و پرسش برمی انگیزند. در صورتی که بعضی به سبب داشتن فلسفه و ژرفای زیاد، حتی دهه ها بعد هم دیدنی و بحث برانگیز هستند. یکی از این فیلم های دسته اخیر، فیلم 2001 ادیسه فضایی...

19 آذر 1401

آشنایی با مراحل خرید زمین به قیمت از سایت گیلیم

رعایت نکاتی برای خرید زمین از جمله مواردی است که برای معامله هدفمند همراه با سود بسیار، ضروری است. در واقع خرید زمین با دو هدف اساسی اعم از ساخت و ساز یا سرمایه گذاری صورت می گیرد. بدین علت ضروری است قبل از خرید زمین به نکاتی توجه کنید. در این مقاله قصد...

16 آذر 1401

طرح پژوهشی تحلیل انتقادی محتوای پرونده های ملی ثبت میراث ناملموس انجام شد

ایرنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، طرح پژوهشی تحلیل انتقادی محتوای پرونده های ملی ثبت میراث ناملموس انجام شد.

9 آذر 1401

ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید

خبرگزاری صدا و سیما/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید.

8 آذر 1401

راه هایی برای تشخیص و مصرف تخم مرغ سالم

تخم مرغ، یکی از مواد غذایی پرمصرف است که بسیاری از ما به تنهایی آن را در یک وعده غذایی مصرف می کنیم و یا به عنوان مواد اولیه غذا های مختلف در برنامه غذایی به کار می بریم، اما با چه روش هایی می توان از سلامت تخم مرغ اطمینان حاصل کنیم؟

2 آذر 1401

آموزش رگلاژ کلاچ خودرو به 2 روش دستی و خودتنظیم!

اگر وسیله نقلیه شما گیربکس دستی دارد، به این معنی است که برای تعویض دنده هنگام رانندگی باید از پدال کلاچ بهره ببرید. با مرور زمان و در اثر استفاده طولانی از کلاچ، ممکن است شما به رگلاژ کلاچ خودرو احتیاج داشته باشید.

28 آبان 1401

آپدیت تازه سایبرپانک 2077 با تکنولوژی FSR کیفیت تصویر نسخه کنسولی را بالا می برد

داستان بازی سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) و به روزرسانی های متعددش همچنان ادامه دارد. البته اگر بخواهیم صادق باشیم نسخه کامپیوتر این بازی از همان ابتدا عملکرد خوبی داشت و توجه کاربران این پلتفرم را به خود جلب کند. بازی سایبرپانک یک عنوان سنگین است. به همین علت...

25 آبان 1401

داچیا جاگر با موتور هیبریدی چهار سیلندر عرضه می شود

داچیا جاگر در حال حاضر مقرون به صرفه ترین خودروی هفت نفره تازه در بازار اروپا است و یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های این سگمنت در بازار جهانی به شمار می رود که واکنش های مثبتی از سوی رسانه ها و مشتریان دریافت کرده است. نقطه ضعف اصلی و همیشگی داچیا جاگر،...

12 آبان 1401

40 درصد مزارع نیشکر به صورت سبز برداشت می شود

مدیرعامل کشت و صنعت سلمان فارسی از افزایش برداشت سبز نیشکر در سال زراعی جاری خبر داد.

11 آبان 1401

شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری نمایند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به این که سرم باید با تشخیص پزشک تجویز گردد، شهروندان از اصرار به تجویز سرم خودداری نمایند.

10 آبان 1401

احتمال تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفولانزا به صورت محدود

وزیر آموزش و پرورش گفت: به علت آنفولانزا ممکن است به صورت محدود تعطیلی هایی داشته باشیم؛ البته این به معنی تعطیل شدن آموزش نیست و از شبکه شاد برای برگزاری کلاس ها استفاده خواهد شد.

8 آبان 1401

AMD در ساخت گرافیک های RDNA 3 اشتباه انویدیا را مرتکب نخواهد شد

گرافیک های مبتنی بر معماری RDNA 3 شرکت AMD قرار است به زودی راهی بازار شوند اما این شرکت قرار نیست اشتباهی را که انویدیا در ساخت کارت قدرتمند و جدیدش مرتکب شده در ساخت این محصولات تکرار کند.

6 آبان 1401

اندروید 13 برای گالکسی های S22 منتشر شد ، عرضه رابط کاربری One UI 5.0

سامسونگ با انتشار نسخه اصلی تازه اندروید برای عموم بسیار سریع تر از قبل، به نقطه عطفی دیگری در زمینه به روزرسانی نرم افزار دست یافته است.

2 آبان 1401
تعداد: (277)