ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، خبرگزاری صدا و سیما/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید.

ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید

مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ملاقات با روسا و اعضای هیئت مدیره جوامع صنفی اضافه کرد: جوامع صنفی کیش، فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران با هم افزایی، ارائه ایده و بر عهده گرفتن مسئولیت های مرتبط به رونق توریستی کیش یاری نمایند.

وی با پذیرش بعضی کم کاری های مسئولان در حوزه های مختلف و عذرخواهی از مردم به علت تاخیر در حل بعضی مسائل کیش توضیح داد: برای برطرف مشکل نباید مقایسه های نادرست انجام گردد و لازمه حل مشکل و پیشرفت، تدوین و اجرای برنامه های اصولی درمدت زمان معقول است.

کشاورز اظهار داشت: مردم از مسئولان انتظار اجرای برنامه های شاد و امیدآفرین دارند و ما نیز موظف هستیم با یاری گرفتن از بخش خصوصی و مردم این شرایط را فراهم کنیم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: شانزده کارگروه خانواده، سبز، خرید، غذا، فرهنگی، صنعتی، ورزشی، نمایشگاهی، همایشی، آموزشی، دانش بنیان، پزشکی، دریایی، سالمندی، تندرستی و مذهبی در ستاد توسعه توریستی کیش ایجاد شده است.

رضا شجیع اضافه کرد: در تشکیل این کارگروه ها به ویژگی های زیستی، فرهنگی و بومی جزیره توجه شده و در تدوین آن نیز از نظرات دانشگاهیان و مجامع علمی و تجربیات کشور های پیروز استفاده شده است.

وی اضافه کرد: محور برنامه ها تمرکز بر توریستی تخصصی، با استفاده از 82 ظرفیت سرمایه گذاری و برگزاری 576 رویداد مختلف در کیش است که از مرز پذیرش دو میلیون توریست درسال عبور نموده و به جذب سه میلیون توریست برسیم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در جزیره کیش تقویم توریستی برقرار شده، گفت: براساس این نقشه جامع و فعال شدن کرسی های توریستی در فصول مختلف سال برنامه ریزی شده است.

رضا شجیع اظهار داشت: محور کارگروه های توریستی و اجرا نماینده آنها مردم، فعالان توریستی و بخش خصوصی هستند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز نقش حامی، تنظیم و یاری نماینده سیاست گذاری ها را دارد.

رئیس جامعه هتلداران کیش نیز در این نشست با انتقاد از اینکه در تهیه نقشه جامع توریستی از نظرات بخش خصوصی استفاده نشده، خواهان تشکیل اتاق فکر و جلسه اضطراری برای بهره گیری از نظرات و تجارب بخش خصوصی شد.

مسیح الله صفا با بیان اینکه تا 60 متری سواحل نمیتوان هیچ گونه فعالیت توریستی انجام داد، خواهان تصمیماتی برای بهره گیری از ظرفیت سواحل برای رونق توریستی شد.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز با اعلام آمادگی برای اجرای کامل نقشه جامع توریستی کیش گفت: برای اجرا، نیازمند تبلیغات مثبت و صحیح و استفاده از تمام ظرفیت های جزیره کیش هستیم تا چهره خوبی از کیش در فکر همگان ترسیم گردد.

رحمان سادات نجفی خواهان معین تکلیف موسسه جشنواره ها و مناسبت ها و خروج سازمان منطقه آزاد کیش از این موسسه شد.

وی اضافه کرد: با خروج سازمان منطقه آزاد کیش از این موسسه شاهد شکل گیری ساختار مناسب و اجرا شدن نقش نظارتی و حاکمیتی سازمان منطقه آزاد خواهیم بود و این امر موجب اجرای بهتر طرح ها و مناسبت ها در جزیره کیش خواهد شد.

ناصری، رئیس هیئت مدیره جامعه پذیرایی کیش نیز در این نشست از غذا و توریستی غذا به عنوان ارکان اصلی و موثر توریستی هر کشور نام برد و گفت: در جزیره کیش به علت اجاره ای بودن بسیاری از رستوران ها و غذاخوری های ساحلی شاهد غیبرطرفال شدن این رستوران ها و ناپایدار بودن توریستی غذا در بین مسافران هستیم و این امر بر توسعه توریستی جزیره تاثیر منفی میگذارد.

منبع: همگردی

به "ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد توسعه گردشگری کیش با موضوع 16 کارگروه شروع به کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید