هوش مصنوعی

آپدیت تازه سایبرپانک 2077 با تکنولوژی FSR کیفیت تصویر نسخه کنسولی را بالا می برد

داستان بازی سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) و به روزرسانی های متعددش همچنان ادامه دارد. البته اگر بخواهیم صادق باشیم نسخه کامپیوتر این بازی از همان ابتدا عملکرد خوبی داشت و توجه کاربران این پلتفرم را به خود جلب کند. بازی سایبرپانک یک عنوان سنگین است. به همین علت...

25 آبان 1401

ایلان ماسک از ربات انسان نمای تسلا رونمایی کرد

نمونه پیش فراوری ربات انسان نمای تسلا پایان به نمایش گذاشته شد. این ربات فعلا طراحی تکمیل شده ای ندارد و احتمالاً با قیمت کمتر از 20000 دلار عرضه می گردد.

9 مهر 1401

ربات ها هم دارای شخصیت شدند!

امروزه ربات هایی ساخته می گردد که تبحر ویژه ای در انجام دادن یک سری از کارهای انسان دارد اما در مقابل در انجام بعضی از آن ها نیز عاجز است. در ادامه با خبرنگاران و مطالب شنیدنی همراه باشید. در ادامه مطلب یرا مطالعه اخبار ربات ها با ما همراه باشید.

14 شهریور 1401

با تلفن همراه آزمایش مدفوع بدهید!

پژوهشگران آمریکایی با همکاری علی رضایی، دانشمند ایرانی، نوعی اپلیکیشن ارائه داده اند که می تواند امکان آزمایش مدفوع با یاری تلفن همراه را فراهم کند.

30 تیر 1401

شیائومی 12S با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در گیک بنچ دیده شد

طبق نوترین گزارش های منتشر شده، شیائومی روی توسعه گوشی های سری نوی کار می نماید که نام آن سری شیائومی 12S است. انتظار می رود سری 12S شیائومی اواخر سال جاری به عنوان پرچم دار نسل بعدی این شرکت در اختیار کاربران قرار بگیرد. شنیده می گردد که این سری نو متشکل...

27 تیر 1401

اینستاگرام از شروع آزمایش NFTها با تولیدکنندگان محتوای منتخب اطلاع داد

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام دیروز بیان کرد که این پلتفرم هفته جاری آزمایش NFTها را با گروهی کوچک از تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده آمریکا شروع خواهد نمود. موسری خاطر نشان کرد که برای ارسال یا اشتراک گذاری مجموعه های دیجیتال در اینستاگرام هیچ...

7 تیر 1401

حکمرانی فرامرزی داده در دستور کار سازمان ملل قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس گزارش های آماری منتشر شده در طول سال های 2020 و 2021، همه گیری ویروس کووید -19، فرایند تحول دیجیتال را در مقیاس جهانی تسریع کرده و دولت ها را به واکنش سریع در این حوزه واداشته است. در میان تلاش های دولت ها برای انطباق حداکثری با فرایند...

14 دی 1400

هوش مصنوعی و مراقبت های پزشکی

تشخیص های سریع تر و دقیق تر در نتیجه توسعه برنامه های کاربردی مراقبت های پزشکی تحقیقات هوش مصنوعی حاصل می گردد.

27 آبان 1400

مرکز محاسبات سریع و پردازش موازی دانشگاه گیلان افتتاح شد

مرکز محاسبات سریع و پردازش موازی دانشگاه گیلان در قالب طرح های توسعه ای دانشگاه در محل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان افتتاح و آماده بهره برداری شد.

10 آبان 1400

همه چیز درباره سگ رباتیک شیائومی

ربات چهارپای شیایومی یا به عبارتی دقیق تر سگ رباتیک این شرکت موسوم به CyberDog دارای موتور های اختصاصی برای سرعت و چابکی و طراحی بسیار زیبایی است.

13 شهریور 1400

ورود به عصر روبوانسان

تصویر نیروی کار در پساکرونا از هم اکنون در بعضی شرکت ها و شغل ها قابل مشاهده است. با احیای نبض اقتصاد در کشور های واکسینه، مدیران به جای استخدام های دوباره، سراغ سیستم های اتوماسیون و روبات های هوشمند رفته اند. حجم سفارش خرید روبات ها، رکورد 40 ساله را...

1 تیر 1400

دستاورد محقق ایرانی برای پیش بینی زودتر کرونا

محققان موسسه علوم اعصاب راکفلر دانشگاه ویرجینیا غربی به مدیریت یک محقق ایرانی توانسته اند با استفاده از یک مدل انگشتر و هوش مصنوعی کرونا را سه روز زودتر پیش بینی نمایند.

17 مرداد 1399

ناامید کننده ترین بازی های سال 2019

وب سایت گجت نیوز - نیما رمضانی: ما در این مطلب به ناامید کننده ترین بازی های سال 2019 خواهیم پرداخت؛ عناوینی که وعده های فراوانی دادند و قرار بود تجربه متفاوتی باشند، اما در نهایت نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

21 بهمن 1398

اینترنت در شهرک مسکونی مریخ

یکی از بخش های اصلی طرح اکتشاف مریخ و انتقال انسان به این سیاره، امکان استفاده از فناوری های زمینی در خارج از کره زمین است. مارایس بر این باور است که اگر قرار باشد انسان در آینده ساکن کره مریخ شود، این اتفاق فقط با حضور فناوری صورت می پذیرد.

21 مهر 1398

درک دقیق میزان فهم مفاهیم جدید توسط دانش آموزان با استفاده از هوش مصنوعی

تا به امروز برای درک میزان فهم مفاهیم مختلف توسط دانش آموزان و دانشجویان تنها از روش هایی مانند برگزاری آزمون استفاده می شد، اما هوش مصنوعی برای این کار هم راه حلی تازه دارد.

18 مرداد 1398

گلکسی نوت 9 سامسونگ، سلطان جدید دنیای بازی

مجله سخت افزار: پرچمدار جدید سامسونگ با سرعت، قدرت و عملکرد فوق العاده اش شناخته می گردد. برای استفاده بهتر کاربران از این قدرت، شرکت سامسونگ قابلیت های جدیدی را در بخش سخت افزاری و نرم افزاری گلکسی نوت 9 خود اضافه نموده است که نه تنها عملکرد خود گوشی...

13 مرداد 1398