با تلفن همراه آزمایش مدفوع بدهید!

به گزارش وبلاگ ورزشی ها، پژوهشگران آمریکایی با همکاری علی رضایی، دانشمند ایرانی، نوعی اپلیکیشن ارائه داده اند که می تواند امکان آزمایش مدفوع با یاری تلفن همراه را فراهم کند.

با تلفن همراه آزمایش مدفوع بدهید!

به گزارش وبلاگ ورزشی ها ، پژوهشی که در مرکز پزشکی سیدرز ساینای(Cedars-Sinai Medical Center) آمریکا با همکاری علی رضایی(Ali Rezaie)، دانشمند ایرانی این مرکز اجرا شده است، نشان می دهد که یک اپلیکیشن نو تلفن همراه، در تشخیص نمونه های مدفوع به خوبی متخصصان گوارش عمل می نماید. هوش مصنوعی مورد استفاده در اپلیکیشن تلفن های همراه هوشمند، نتیجه بهتری نسبت به گزارش هایی دارد که نمونه های مدفوع بیماران را توصیف می نمایند.

ایسنا به نقل از نیوز مدیکال نت گزارش داده، گزارش مدفوع که معمولا با مقیاس مدفوع بریستول(Bristol Stool Scale) آنالیز می گردد، برای یاری کردن به پزشکان در ارزیابی نشانه های بیماری یا قضاوت در خصوص اثربخشی داروها لازم است.

نوترین مطالب

نگهداری از نوزادان مجازی!

ممانعت از جراحت ورزشکاران با هوش مصنوعی

ساخت خودروی بدون پنجره!

رونمایی از هواپیمای یادبود مارادونا

گاهی اوقات بیماران هنگام کوشش برای تعیین کردن حرکات روده نمی دانند چه چیزی طبیعی و چه چیزی غیرطبیعی است. این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی، به پردازش تصاویر ثبت شده به وسیله تلفن همراه هوشمند می پردازد.

مارک پیمنتل(Mark Pimentel)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این اپلیکیشن تلفن همراه، توضیحات دقیق تر و کامل تری را درباره یبوست، اسهال و مدفوع طبیعی ارائه می دهد و با ارزیابی هایی که به وسیله متخصصان آموزش دیده گوارش اجرا شده اند، قابل مقایسه است.

پژوهشگران از یک برنامه هوش مصنوعی برای تلفن های همراه هوشمند استفاده کردند که به وسیله شرکت دیتا هلث(Dieta Health) ابداع شده است و به کارآفرینان یاری می نماید تا محصولات نوآورانه مراقبت بهداشتی خود را به بازار عرضه نمایند. در یک مطالعه تصادفی سازی شده و کنترل شده، از شرکت نمایندگان مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر(IBS) خواسته شد تا به مدت دو هفته از برنامه هوش مصنوعی برای گرفتن عکس از مدفوع استفاده نمایند. برنامه هوش مصنوعی علاوه بر مقیاس مدفوع بریستول که معمولا به کار می رود، پارامترهای طبقه بندی دیگری را نیز در خود جای داده است. دو متخصص گوارش برای تایید اعتبار اپلیکیشن، تصاویر را ارزیابی کردند.

علی رضایی گفت: این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی، توصیف ذهنی را که می تواند بخشی از حدس و گمان بیمار در خصوص نمونه های روده باشد، حذف می نماید. این اپلیکیشن علاوه بر بهبود توانایی پزشک در ارزیابی سلامتی گوارشی بیماران، می تواند برای آزمایش های بالینی مدفوع سودمند باشد.

این پژوهش، در مجله American Journal of Gastroenterology به چاپ رسید.

منبع: خبرکانادا

به "با تلفن همراه آزمایش مدفوع بدهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تلفن همراه آزمایش مدفوع بدهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید